του Νίκου Τσαμάνδουρα 

Ο μικρομεσαίος κινητήρας της Suzuki αλλάζει και προσαρμόζεται στο Euro5, με πιθανότερους αποδέκτες τα V-Strom και GSX-R 250 του 2021-22. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι αυστηρότερες προδιαγραφές επιτάσσουν καθαρότερους κινητήρες και αυτό υποχρεώνει τους κατασκευαστές μοτοσικλετών να τους εξελίσσουν με γνώμονα τις μικρότερες εκπομπές ρύπων. Από τον κανόνα δεν ξεφεύγουν και αυτοί με μικρό κυβισμό, με πρόσφατο παράδειγμα να αποτελεί ο δικύλινδρος εν σειρά 250cc που πατένταρε πρόσφατα η Suzuki. 

To εν λόγω μηχανικό σύνολο θα φέρει επιπρόσθετα και έναν μικρότερο καταλύτη, ο οποίος τοποθετείται μπροστά από τον κινητήρα, μια διάταξη που συναντάμε και σε μεγαλύτερες μοτοσικλέτες. Επιστρέφοντας στον κινητήρα της Suzuki, δύο θα είναι πλέον και οι αισθητήρες λάμδα που θα συνοδεύουν τον μικρότερο καταλύτη στην είσοδο αλλά και την έξοδο των καυσαερίων του.  

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ουσιαστικά οι δυο αυτοί αισθητήρες οξυγόνου του μικρότερου βοηθητικού καταλύτη ελέγχουν την ποιότητα των εισερχόμενων και εξερχόμενων σε αυτόν καυσαερίων. Έπειτα μεταφέρουν την πληροφορία αυτή σε ένα σύστημα διαχείρισης που με τη σειρά του βελτιστοποιεί την αναλογία αέρα και καυσίμου μέσα στον κινητήρα, ελαχιστοποιώντας τις εκπομπές ρύπων. 

Ο τρέχων 250άρης κινητήρας των Ιαπώνων αποδίδει 26 ίππους στις 9.000rpm, ισχύς που δεν αναμένεται να αυξηθεί παραμένοντας στα ίδια επίπεδα, πλην όμως φέροντας λειτουργία με ακόμα πιο γραμμικά χαρακτηριστικά και «γεμάτη» απόδοση. Δεν χρειάζεται βέβαια να μιλήσουμε για θέματα αξιοπιστίας, είναι γνωστό σε όλους πως οι κινητήρες της Suzuki είναι άθραυστοι. 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης