του Νίκου Βιτσιλάκη

Έναν άξιο αντίπαλο του Honda Χ-ADV 750 σκέφτεται να δημιουργήσει στο μέλλον η Yamaha, ένα μοντέλο διπλής χρήσης που θα έχει σαν βάση το mega scooter TMAX 560.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Από το 2013 η Yamaha μάς είχε αποκαλύψει την εν λόγω πρόθεσή της, καθώς τότε ήταν που είχε παρουσιάσει ένα ιδιαίτερα εξελιγμένο υβριδικό motoscooter (πως αλλιώς να το πούμε) για άσφαλτο και χώμα, ένα πρωτότυπο ονόματι Τcross (οι φωτογραφίες του άρθρου είναι από αυτό), που σίγουρα ήταν μπροστά από την εποχή του. Το όλο project δεν προχώρησε σε μοντέλο παραγωγής, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως -κάπου μέσα στα άδυτα της Yamaha- δεν υπάρχει και μια ομάδα μηχανικών που δουλεύει πάνω στο συγκεκριμένο θέμα. Κάτι τέτοιο αντιλαμβανόμαστε εμείς, συμπέρασμα που βγάζουμε μέσα από μια συνέντευξη που έδωσε σε ιταλικό περιοδικό ο σινιόρε P. Pavesio, Marketing & Motosport Division Manager της Yamaha Motor Europe. Ανάμεσα σε όσα ενδιαφέροντα είπε, αποκάλυψε και τις προθέσεις της εταιρείας για ένα (ή περισσότερα) μοντέλα που θα αναπτυχθούν χρησιμοποιώντας σαν βάση-πλατφόρμα το νέο ΤΜΑΧ 560.

Η πρώτη ερώτηση του δημοσιογράφου αφορούσε στο κατά πόσο επηρέασε την εξέλιξη του ΤΜΑΧ ο ερχομός του Honda X-ADV 750 στο προσκήνιο (2017) και η απάντηση ήταν: «Καθόλου, γνωρίζουμε καλά τους πελάτες μας και το τι θέλουν. Το 2017 το TMAX ίσως να έχασε λίγο από τον σπορ χαρακτήρα του αλλά το 2020 τον ξαναβρήκε. Όπως συνέβη στον κινητήρα, έτσι και οι αναρτήσεις κινήθηκαν προς αυτή την κατεύθυνση. Ξέρουμε ότι οι πελάτες του ΤΜΑΧ είναι πολύ πιστοί και εμείς τους προσφέρουμε το προϊόν που περιμένουν. Πάνω από το 50% των ιδιοκτητών θα αντικαταστήσουν το παλιό τους ΤΜΑΧ με το καινούριο. Έπρεπε να συνεχίσουμε να εξελίσσουμε ένα προϊόν το οποίο επί 19 χρόνια διαθέτει ένα ξεκάθαρο DNA. To X-ADV είναι ένα προϊόν που πιστεύω ότι είναι πολύ έξυπνο. Μπορεί να προσέλκυσε κάμποσους πελάτες του ΤΜΑΧ αλλά όχι πολλούς. Υπάρχουν πελάτες που θέλουν ένα scooter των επιδόσεων του ΤΜΑΧ, υπάρχουν και άλλοι που θέλουν μεγάλο τιμόνι και την αίσθηση μιας μοτοσικλέτας Adventure. Ήταν η πρώτη μοτοσικλέτα SUV και δίνω συγχαρητήρια στη Honda, αλλά το ΤΜΑΧ είναι ένα διαφορετικό προϊόν που χαρακτηρίζεται από λύσεις τις οποίες πρέπει να διατηρήσουμε. Για παράδειγμα, η μετάδοση CVT είναι η καλύτερη λύση για εμάς σε ένα scooter υβρίδιο πόλης-ταξιδιού, ενώ η οδική συμπεριφορά του TMAX είναι μοναδική». 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στην ερώτηση γιατί το ΤΜΑΧ κοστίζει περισσότερο από ένα Tracer 900, το στέλεχος της Yamaha Ευρώπης απάντησε: «Είναι θέμα οικονομίας κλίμακος. Αυτό που κάναμε με τις μοτοσικλέτες ήταν να βρούμε τον δρόμο προς την επιτυχία χρησιμοποιώντας ένα concept με ευέλικτο σχήμα όσον αφορά στην κοινή πλατφόρμα. Τον δικύλινδρο κινητήρα των 700cc τον χρησιμοποιούμε σε τέσσερα μοντέλα (MT, Tracer, Tracer GT, XSR) και ακριβώς το ίδιο κάνουμε και με τον τρικύλινδρο του 900. Αντίθετα, στην περίπτωση του ΤΜΑΧ, κινητήρας και πλαίσιο χρησιμοποιούνται από ένα και μόνο μoντέλο. To βιομηχανικό κόστος υπολογίζεται με διαφορετικό τρόπο».

H επόμενη ερώτηση ήταν πολύ καθοριστική και αφορούσε στο αν υπάρχει η επιθυμία εκ μέρους της Yamaha να χρησιμοποιήσει πλαίσιο και κινητήρα του ΤΜΑΧ για να κατασκευάσει ένα maxi scooter τύπου crossover στις γραμμές του Honda ΧADV: «Δεν είναι στο DNA μας να κάνουμε κάτι που έχουν ήδη κάνει οι άλλοι, αλλά όπως και να έχει η ανάμειξη των δυο κόσμων (scooter και μοτοσικλέτας) προσφέρει έδαφος για ανάπτυξη. Δεν έχει αποφασιστεί ακόμα, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι η πλατφόρμα του ΤΜΑΧ δεν θα επεκταθεί (εννοεί και σε άλλα μοντέλα), αν και είναι σίγουρο ότι κάτι τέτοιο δεν πρόκειται να συμβεί μέσα στα επόμενα δυο χρόνια».

Σημασία έχει πως δεν υπάρχει καπνός χωρίς φωτιά και πως σίγουρα η Yamaha σκέφτεται σοβαρά να δημιουργήσει ένα Crossover mega scooter. Και καλά θα κάνει, ήδη έχει αργήσει, και όλοι ξέρουμε πως η κατηγορία έχει λίγα μέλη και ταυτόχρονα μεγάλο εμπορικό ενδιαφέρον. Η Kymco ετοιμάζει κάτι παρόμοιο και είμαστε σίγουροι πως, αργά ή γρήγορα, κάτι ενδιαφέρον θα έρθει στην επιφάνεια από το εργοστάσιο του Iwata. Κάτι που εκτιμούμε πως θα το δούμε να υλοποιείται από το 2022 και μετά, έχοντας σαν τελικό αποτέλεσμα ένα μοντέλο που θα έχει βασική μορφή scooter και όχι μοτοσικλέτας όπως το Tcross.

 

Πηγή: Scooternet.gr 

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης