του Νίκου Βιτσιλάκη

Το Enduro καλά κρατεί και η φίρμα του Iwata μόλις παρουσίασε ένα ολοκαίνουργο WR που βασίζεται στο motocross YZ250F.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μιλάμε ουσιαστικά για ένα τελείως νέο μοντέλο, η λίστα των αλλαγών και των βελτιώσεων είναι πολύ μεγάλη και αφορά σε κινητήρα, πλαίσιο, ανάρτηση, ηλεκτρονικά, πλαστικά και συνολική σχεδίαση. Ένα νέο σφυρήλατο έμβολο αλουμινίου επιτυγχάνει υψηλότερο λόγο συμπίεσης 13,8:1 και σε συνδυασμό με τον αναθεωρημένο χρονισμό του εκκεντροφόρου εξαγωγής και τις νέες έδρες βαλβίδας θυρίδας εισαγωγής προσφέρει πιο γεμάτη απόδοση στις χαμηλο-μεσαίες στροφές. Το μπεκ ψεκασμού 10 οπών έχει αντικατασταθεί από νέο με 12, νέο είναι και το σώμα πεταλούδας γκαζιού (Mikuni 44mm), ενώ έχουν ανασχεδιαστεί τόσο η χοάνη εισαγωγής όσο και το αντίβαρο ζυγοστάθμισης του στρόφαλου. Σε σύγκριση με τον προηγούμενο κινητήρα, αυτός του μοντέλου 2020 παρέχει μεγαλύτερη ισχύ σε όλο το εύρος στροφών, καθώς και αυξημένες επιδόσεις στις υψηλότερες, αναδεικνύοντάς τον στον πιο ανταγωνιστικό τετράχρονο κινητήρα Enduro 250cc που κατασκεύασε ποτέ η εταιρεία (λόγια της Yamaha αυτά). Θα είναι άραγε ικανός να προσφέρει στην εταιρεία έναν παγκόσμιο τίτλο στην κατηγορία, κάτι που έχει να γίνει  από το 2004, όταν και τον είχε κερδίσει ο Αυστραλός Stefan Merriman; Θα μπορέσει να δώσει ένα τέλος στην ευρωπαϊκή κυριαρχία των KTM, Beta, TM και Husqvarna; Ο χρόνος θα δείξει..    

Πιο ελαφριά μίζα

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Για εύκολη εκκίνηση και ταχύτερες επανεκκινήσεις στη διάρκεια του αγώνα, το νέο μοντέλο είναι εξοπλισμένο με μια ελαφριά και μικρών διαστάσεων μίζα, διαμέτρου μόλις 50mm. Με ισχύ 390W βρίσκεται κοντά στο κέντρο του πλαισίου, ώστε να επιτυγχάνεται ιδανική συγκέντρωση μαζών και διαθέτει μικρών διαστάσεων μπαταρία τύπου μολύβδου, ενώ το νέο ACM εξασφαλίζει αξιόπιστη ηλεκτρική τροφοδοσία.

Νέος συμπλέκτης

Οι μοτοσυκλέτες αυτού του τύπου είναι πιθανά οι πιο απαιτητικές όσον αφορά στο συμπλέκτη, καθώς υποβάλλονται σε πολυάριθμες εξειδικευμένες σφιχτές διαδρομές. Για το 2020 το κιβώτιο διαθέτει νέο, ελαφρύτερο και πιο ανθεκτικό συμπλέκτη, ο οποίος είναι εξοπλισμένος με ειδικές πυράντοχες πλάκες τριβής με οδοντωτό φινίρισμα, παρέχοντας ελαφρύτερη αίσθηση στη μανέτα.

Power Tuner για smartphone

Στο εξής, η απόδοση του κινητήρα μπορεί να ρυθμίζεται ασύρματα μέσω smartphone που διαθέτει εγκατεστημένη την εφαρμογή. Μέχρι σήμερα, αυτό μπορούσε να γίνει μόνο μέσω της συσκευής Yamaha Power Tuner, οπότε όλοι αντιλαμβανόμαστε την πρόοδο που έχει γίνει στο συγκεκριμένο τομέα. Η εν λόγω εφαρμογή Tuner εξασφαλίζει ακόμα μεγαλύτερο εύρος ρυθμίσεων, δίνοντας στον αναβάτη του WR τη δυνατότητα να προσαρμόσει την απόδοση ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης. Οι αναβάτες μπορούν να επιλέξουν μεταξύ 3 διαθέσιμων εργοστασιακών χαρτογραφήσεων και 16 περιοχών με δυνατότητα προσαρμογής όσον αφορά στη λειτουργία του ψεκασμού και της ανάφλεξης. Οι τιμές εμφανίζονται σε ένα τρισδιάστατο χάρτη για ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια κατά την προσαρμογή των ρυθμίσεων στα επιθυμητά εύρη στροφών ανά λεπτό, επιτρέποντας τη βελτιστοποίηση των επιδόσεων του κινητήρα σε κάθε συνθήκη. Η εφαρμογή διαθέτει επίσης αρχείο καταγραφής πληροφοριών και διαγνωστικού ελέγχου, οθόνη παρακολούθησης σε πραγματικό χρόνο και λειτουργία δημιουργίας αντιγράφων ασφαλείας δεδομένων, ενώ επιτρέπει επίσης στους αναβάτες να μοιράζονται και να συγκρίνουν χαρτογραφήσεις και πληροφορίες για διάφορες πίστες.

Διπλή χαρτογράφηση

Στο τιμόνι του WR υπάρχσει ένα μπουτόν μέσω του οποίου ο αναβάτης έχει στη διάθεσή του δύο εργοστασιακά ρυθμισμένες χαρτογραφήσεις, ωστόσο οι αναβάτες μπορούν, αν θέλουν, να χρησιμοποιήσουν τις δικές τους προσαρμοσμένες, που θα δημιουργήσουν μέσω της εφαρμογής Power Tuner. Οι χαρτογραφήσεις αυτές μπορούν να αποσταλούν μέσω της μονάδας ελέγχου επικοινωνίας (CCU) της μοτοσυκλέτας και ο αναβάτης μπορεί να εναλλάσσει τις χαρτογραφήσεις ανάλογα με τις μεταβαλλόμενες συνθήκες οδήγησης.

Νέο περιμετρικό πλαίσιο

Το αλουμινένιο περιμετρικό πλαίσιο διαθέτει νέα σχεδίαση και προκειμένου να εξασφαλίσει το επιθυμητό επίπεδο ακαμψίας είναι εξοπλισμένο με νέες κύριες βάσεις κινητήρα με πρόσθετες εξωτερικές πλάκες. Η νέα σχεδίαση επιτυγχάνει περίπου 15% αύξηση στη συνολική ακαμψία και εξασφαλίζει μια πλέον ισορροπημένη συμπεριφορά στα δύσκολα.

Αναβαθμισμένη ανάρτηση

Το νέο WR250F είναι εξοπλισμένο με πιρούνι AOS (Air Oil Separate τύπου YZ250F), που χρησιμοποιεί ρυθμίσεις ειδικά για χρήση Enduro, ώστε να μπορεί να ανταποκρίνεται σε συνθήκες οδήγησης με χαμηλή ή/και υψηλή ταχύτητα σε σκληρές ή/και μαλακές επιφάνειες. Το νέο αμορτισέρ, που ομοίως βασίζεται σε αυτό του YZ, διαθέτει πιο ισχυρό και πιο ελαφρύ σπειροειδές ελατήριο, κάτι που επιφέρει εξοικονόμηση βάρους 350 γραμμαρίων, ενώ για ακόμα πιο σταθερά χαρακτηριστικά απόσβεσης η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ του έχει αυξηθεί κατά 30cc.

Οι αλλαγές συνοπτικά

  •     Νέα σχεδίαση και γραφικά με ανάγλυφη μορφή
  •     Νέος κινητήρας, που βασίζεται στο YZ250F
  •     Ανασχεδιασμένος χρονισμός εκκεντροφόρου εξαγωγής και νέες θυρίδες εξαγωγής
  •     Νέο μπεκ ψεκασμού Denso με νέο σώμα πεταλούδας γκαζιού Mikuni
  •     Νέες πολυγωνικές βαλβίδες εισαγωγής
  •     Ελαφρύτερο έμβολο υψηλότερης συμπίεσης
  •     Νέο αντίβαρο στροφάλου
  •     Νέος πυράντοχος συμπλέκτης
  •     Νέα ελαφρύτερη και μικρότερων διαστάσεων μίζα
  •     Κιβώτιο με ανασχεδιασμένο έκκεντρο αλλαγής ταχυτήτων
  •     Χαρτογράφηση ψεκασμού και χρονισμός ανάφλεξης ειδικά για χρήση Enduro
  •     Συμβατότητα με την εφαρμογή Power Tuner, που ενεργοποιείται μέσω της μονάδας ελέγχου επικοινωνίας (CCU)
  •     Διακόπτης επιλογής χαρτογράφησης 2 λειτουργιών στο τιμόνι
  •     Περιμετρικό πλαίσιο νέας σχεδίασης και κατασκευής
  •     Νέο πιρούνι AOS με μεγαλύτερους εσωτερικούς σωλήνες
  •     Νέο ελαφρύτερο μονο-αμορτισέρ
  •     Ρεζερβουάρ καυσίμου μεγαλύτερης χωρητικότητας (7,9lt)
  •     Νέα ποδιά κινητήρα από ρητίνη
  •     Πιο επίπεδη και χαμηλότερη σέλα τύπου YZ250F

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης