Επιμέλεια: Μπάμπης Κελάφης
O δικύλινδρος επίπεδος (boxer) κινητήρας είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με την εικόνα της BMW στις μοτοσυκλέτες από το 1923 που εμφανίστηκε η R 32 η πρώτη μοτοσυκλέτα του εργοστασίου από τη Βαυαρία.
Οπότε η ύπαρξη ακόμη και σήμερα όχι απλά του boxer κινητήρα άλλα μιας πλήρους γκάμας μοντέλων σειράς R με δικύλινδρο επίπεδο κινητήρα δεν μας προκαλεί έκπληξη.
Μάλιστα θα λέγαμε ότι οι επιδόσεις που προσφέρουν οι μοτοσυκλέτες της σειράς R μπορεί στα χαρτιά να υστερούν σε σχέση με τις αντιστοιχίες πολυκύλινδρες εκδόσεις της BMW και του ανταγωνισμού άλλα στην πράξη δεν θα λείψει κάτι και σίγουρα η απλότητα και η ευχρηστία θα εκτιμηθούν από την πλειοψηφία τον έμπειρων αναβατών.
Ας δούμε λοιπόν τα στοιχεία και τις δυνατότητες της νέας Sport Touring BMW R 1250 RS μέσα από το αναλυτικό ενημερωτικό δελτίο της BMW Motorrad.
Σε συνδυασμό με τον κινητήρα boxer, η θρυλική συντομογραφία “RS” της BMW Motorrad είναι συνώνυμη στον κόσμο του sport touring με την σπορ, δυναμική οδηγική απόλαυση σε επαρχιακούς δρόμους και ταυτόχρονα με την άνεση σε μεγάλες διαδρομές.
Η BMW RS ήταν ανέκαθεν μετρ της σπορ οδήγησης, σε διαδρομές με στροφές προσφέροντας παράλληλα άνετα ταξίδια για δύο αναβάτες και τις αποσκευές τους. Για να διασφαλίσει ότι αυτό θα συνεχιστεί και στο μέλλον, η BMW Motorrad προσέφερε στη νέα R 1250 RS κάποια νέα, στάνταρ χαρακτηριστικά και προαιρετικά πρόσθετα – κάνοντας το sports-touring χαρακτήρα του μοντέλου ακόμα πιο δυναμικό και ξεκούραστο.
Ο θρυλικός 2-κύλινδρος boxer κινητήρας προδιαγραφών Euro5 εξακολουθεί να έχει χωρητικότητα 1.254 κ. εκ. και αποδίδει 136 ίππους (100 kW). Χάρη στην τεχνολογία BMW ShiftCam για το μεταβλητό χρονισμό και τη βύθιση βαλβίδων εισαγωγής, αποδίδει άφθονη ισχύ σε όλο το φάσμα στροφών, σε συνδυασμό με ιδιαίτερα ομαλή και αθόρυβη λειτουργία και εξαιρετικές τιμές κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών ρύπων.
Dynamic Traction Control (DTC) και νέο “ECO” driving mode.
Εδώ, το στάνταρ Automatic Stability Control DTC εξασφαλίζει υψηλό επίπεδο οδηγικής ασφάλειας παρέχοντας εξαιρετική πρόσφυση. Το νέο στάνταρ “ECO” riding mode βοηθά τον αναβάτη να ταξιδεύει με όσο το δυνατόν μικρότερη κατανάλωση.
Το ECO riding mode επιτρέπει στον αναβάτη να χρησιμοποιεί την τεχνολογία BMW Motorrad ShiftCam ώστε να επιτυγχάνει μέγιστη αυτονομία. Στη λειτουργία ECO, ο αναβάτης ενθαρρύνεται να οδηγεί όσο το δυνατόν πιο οικονομικά, με την καμπύλη ροπής να είναι ήπια και με τη ροπή του κινητήρα να είναι ελαφρώς περιορισμένη. Σε αυτό το mode, η έγχρωμη οθόνη TFT εμφανίζει μία ένδειξη απόδοσης καυσίμου στο άνω τμήμα της. Εάν θέλετε μέγιστη απόδοση – για παράδειγμα για προσπέραση με βαρύ φορτίο ή για οδήγηση σε ανηφορική διαδρομή – από τον διακόπτη ride mode μπορεί να επιλεγεί γρήγορα και εύκολα ένα διαφορετικό πρόγραμμα οδήγησης.
Η νέα R 1250 RS μπορεί να εξοπλιστεί από το εργοστάσιο με το προαιρετικό πρόγραμμα οδήγησης Pro, που παρέχει, μεταξύ άλλων, πρόσθετα riding modes τα οποία διαμορφώνονται σύμφωνα με τις απαιτήσεις του αναβάτη. Το engine drag torque control (MSR) είναι ένα ακόμα νέο στοιχείο του Pro riding mode. Μπορεί να χρησιμοποιείται για να αποφεύγονται με ασφάλεια ασταθείς συνθήκες οδήγησης που μπορεί να προκύψουν στο ρολάρισμα ή στο κατέβασμα σχέσης στο κιβώτιο, λόγω υπερβολικής ολίσθησης του πίσω τροχού.
BMW Integral ABS Pro και Dynamic Brake Control (DBC).
Ως μία δημοφιλής sports tourer, η R 1250 RS στην τελευταία της εκδοχή διαθέτει το BMW Integral ABS Pro, στάνταρ. Πρόκειται για ένα σύστημα πέδησης που προσφέρει ακόμα περισσότερη ασφάλεια στο φρενάρισμα – ακόμα και κατά την κλίση της μοτοσικλέτας στις στροφές – και λειτουργεί με προνοητικό τρόπο, κατά μία έννοια. Ως μέρος της επιλογής “Riding Modes Pro”, το Dynamic Brake Control (DBC) υποστηρίζει επιπλέον τον αναβάτη κατά τη διάρκεια των ελιγμών πέδησης έκτακτης ανάγκης. Το DBC αυξάνει την ασφάλεια στο φρενάρισμα ακόμα και σε δύσκολες καταστάσεις, αποφεύγοντας την ακούσια ενεργοποίηση του γκαζιού. Μέσω παρέμβασης στον έλεγχο του κινητήρα, η ροπή μειώνεται κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος ώστε να αξιοποιηθεί πλήρως η ισχύς πέδησης στον πίσω τροχό. Αυτό διατηρεί τη μοτοσικλέτα σταθερή και μειώνει την απόσταση φρεναρίσματος.
Έγχρωμη οθόνη TFT με Βασική Οθόνη “Sport”, επανασχεδιασμένα φλας LED και εμβληματικά φώτα ημέρας.
Όπως και πριν, η νέα R 1250 RS διαθέτει έγχρωμη οθόνη TFT που περιλαμβάνει ενσωματωμένη πλοήγηση με βέλη και εκτεταμένη συνδεσιμότητα. Η ευανάγνωστη οθόνη με το σαφές μενού πλοήγησης και την ενσωματωμένη φιλοσοφία λειτουργίας θεωρείται κορυφαία στο χώρο των μοτοσυκλετών παραγωγής. Ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε εξατομικευμένες διατάξεις της οθόνης για διάφορους σκοπούς. Αυτό περιλαμβάνει επίσης το “Sport” Core Screen, που προσφέρει πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο για την τρέχουσα και μέγιστη γωνία κλίσης, καθώς και για παρεμβάσεις στον έλεγχο – όπως ABS Pro ή DTC. Τα νέα στάνταρ χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν επανασχεδιασμένα φλας LED (επίσης για τις ΗΠΑ) και το εμβληματικό φως ημέρας (δεν επιτρέπεται σε όλες τις χώρες, χωρίς τη λειτουργία φώτων ημέρας, το εικονίδιο του φωτός είναι σχεδιασμένο ως φως στάθμευσης).
Θύρα USB και Intelligent Emergency Call.
Η νέα BMW R 1250 RS προσφέρει δύο διαφορετικές ηλεκτρικές παροχές στάνταρ: την προηγούμενη πρίζα 12-volt και μία πρόσθετη θύρα USB-A με παροχή 5-volt. Ο πιο διαδεδομένος αυτός τύπος USB, με νέα ηλεκτρονικά συστήματα φόρτισης, σας επιτρέπει να φορτίζετε ένα smartphone ενώ οδηγείτε, συνδέοντας έναν αντάπτορα καλωδίου. Διατίθεται ρεύμα φόρτισης έως 2.400 mA, που επιτρέπει ταχεία φόρτιση ανάλογα με τον τύπο του smartphone που χρησιμοποιείτε. Το Intelligent Emergency Call είναι επίσης στάνταρ χαρακτηριστικό (eCall, δεν διατίθεται σε όλες τις χώρες) για παροχή ταχείας υποστήριξης σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης.
Το σύστημα θέρμανσης σέλας για τον αναβάτη και τον συνεπιβάτη, διατίθεται ως προαιρετικός εξοπλισμός από το εργοστάσιο, διατίθεται σε συνδυασμό με δύο ατομικές σέλες και προσφέρεται αποκλειστικά μαζί με θερμαινόμενα γκριπ. Το σωληνωτό τιμόνι διατίθεται τώρα ως νέο, προαιρετικό στοιχείο από το εργοστάσιο και ως γνήσιο αξεσουάρ της BMW Motorrad. Το συγκεκριμένο τιμόνι είναι ελαφρώς πιο φαρδύ και πιο ψηλό από το στάνταρ καθώς και λιγότερο κλειστό.
Η νέα R 1250 RS διαθέτει έναν βασικό χρωματισμό και δύο εκδόσεις Triple Black και Sport.
Στη βασική έκδοση, η νέα BMW R 1250 RS είναι διαθέσιμη σε Icegrey σε συνδυασμό με μαύρο πλαίσιο.
Οι εκδόσεις Triple Black και Style Sport διατίθενται προαιρετικά από το εργοστάσιο.
Έκδοση Sport: Χρώμα Lightwhite μη μεταλλικό/Racingblue μεταλλικό/Racingred, Lightwhite μη μεταλλικό πλαίσιο, χρυσαφί εμπρός/πίσω δαγκάνες, μπλε εμπρός σπόιλερ, φιμέ ζελατίνα (όχι για ΗΠΑ), μονόσελο (εναλλακτικά πακέτο συνεπιβάτη).
Έκδοση Triple Black: Χρώμα Blackstorm μεταλλικό, agate grey πλαίσιο, χρυσαφί εμπρός/πίσω δαγκάνες, σπόιλερ κινητήρα από ανοξείδωτο ατσάλι, Pure επένδυση ρεζερβουάρ, μονόσελο (εναλλακτικά πακέτο συνεπιβάτη).
To νέο προαιρετικό μονόσελο υπογραμμίζει το σπορ στυλ της νέας R 1250 R και την κάνει να δείχνει ιδιαίτερα ελαφριά και δυναμική. Η σέλα συνεπιβάτη αντικαθίσταται με ένα βαμμένο πλαστικό κάλυμμα, ενώ τα μαρσπιέ και οι χειρολαβές του συνεπιβάτη καταργούνται.
Κύρια χαρακτηριστικά της νέας BMW S1250 RS:
- Κινητήρας boxer με τεχνολογία BMW ShiftCam για μεταβαλλόμενο χρονισμό βαλβίδων και βύθιση βαλβίδων εισαγωγής.
- Δυναμική απόκριση σε όλο το φάσμα περιστροφής του κινητήρα, εξαιρετικά επίπεδα κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών ρύπων, ομαλή και αθόρυβη λειτουργία.
- Ισχύς και ροπή: 100 kW (136hp) στις 7.250σαλ και 143 Nm στις 6.250σαλ.
- Dynamic Traction Control DTC, στάνταρ.
- BMW Motorrad ABS Pro (part integral), στάνταρ.
- Dynamic Brake Control (DBC), στάνταρ.
- Τρία riding modes, στάνταρ.
- “ECO” riding mode για ιδιαίτερα οικονομική οδήγηση, στάνταρ.
- “Sport” Core Screen, στάνταρ.
- Νέα φλας LED και φώτα ημέρας, στάνταρ.
- Ενσωματωμένη ηλεκτρική παροχή και θύρα USB, στάνταρ.
- Νέος ειδικός εξοπλισμός μονόσελου.
- Intelligent Emergency Call, στάνταρ.
- Εκτεταμένη γκάμα προαιρετικού εξοπλισμού και γνήσια αξεσουάρ BMW Motorrad.