του Νεκτάριου Διατσίση
Οι μοτοσυκλέτες τις Peugeot είναι μια εντελώς ξεχωριστή μονάδα παραγωγής από τη Γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία και είναι μια μάρκα που έχει γίνει πρωτοσέλιδο αρκετά τα τελευταία χρόνια.
Η εταιρεία εξαγοράστηκε πρόσφατα από την Γερμανική εταιρεία Mutares και έκτοτε έχει ξεκινήσει μια αρκετά επιθετική επέκταση. Στην Ευρώπη, τα μικρά οχήματα της Peugeot περιλαμβάνουν σκούτερ για αστικές μετακινήσεις όπως το Django, καθώς και τρίτροχα σκούτερ όπως το Metropolis. Πιο πρόσφατα, η εταιρεία επεκτάθηκε στην κατηγορία των μεγαλύτερων σκούτερ με ένα adventure maxi-scooter, το XP400 και μία σπορ γυμνή μοτοσυκλέτα φιλική προς τους αρχάριους που ονομάζεται PM01.
Και φαίνεται ότι οι καινοτομίες της εταιρείας δεν επιβραδύνουν το ρυθμό τους, με την αποκάλυψη του νεότερου concept της που ονομάζεται SPx. Ψάχνοντας στην ιστορία της εταιρείας, το SPx βρίσκει τις ρίζες του στο 1971 με το μοτοποδήλατο Peugeot 103. Τότε, το 103 θεωρούνταν κάτι περισσότερο από ένα μέσο μετακίνησης, ενσωματώνοντας αξίες όπως η ελευθερία και η ανεξαρτησία.
Τα 103 πρόσφεραν στους απλούς ανθρώπους ένα εύκολο μέσο μετακίνησης, απελευθερώνοντάς τους από το ανεπαρκώς ανεπτυγμένο σύστημα δημόσιας συγκοινωνίας της Γαλλίας εκείνη την εποχή και ήταν πολύ πετυχημένο μοντέλο και στην Ελληνική αγορά!
Τώρα, περισσότερο από μισό αιώνα αργότερα, το SPx ενσωματώνει την ίδια ιδέα με το μοτοποδήλατο που τα ξεκίνησε όλα. Αλλά οι άνθρωποι της σύγχρονης εποχής έχουν διαφορετικές αξίες και προτεραιότητες, και αυτό είναι εμφανές στη σχεδίαση του SPx.
Η Peugeot λέει ότι ο μινιμαλισμός, η βιωσιμότητα και η κοινωνική ευθύνη βρίσκονται στον πυρήνα της νέας τεχνολογίας, επομένως είναι προφανές ότι το SPx είναι ηλεκτρικό. Είναι επίσης ελαφρύ με ενιαίο πλαίσιο αλουμινίου. Το σύνολο οπτικά φαίνεται φουτουριστικό και τονίζεται περαιτέρω από ένα μπροστινό πιρούνι με λειτουργία που χρησιμοποιεί βραχίονες για τη διαδρομή του, καθώς και ένα μονό μπράτσο στην πίσω ανάρτηση.
Η Peugeot δεν έχει ακόμη αποκαλύψει στοιχεία απόδοσης και τεχνικά χαρακτηριστικά του SPx. Αλλά αν κρίνουμε από τον τρόπο που το περιγράφουν, συν το γεγονός ότι αξιοποιούν σε μεγάλο βαθμό την κληρονομιά του κλασικού Peugeot 103, οι πιθανότητες είναι ότι θα είναι αντίστοιχο με σκούτερ 125 κ.εκ..
Πολλές από τις ηλεκτρικές καινοτομίες που βλέπουμε πρόσφατα έχουν τη μορφή μικρών και συμπαγών σκούτερ, καθώς οι επιλογές υψηλών επιδόσεων παραμένουν ελάχιστες σε αντίθεση με τα μικρότερα αδέρφια τους. Φαίνεται ότι οι κατασκευαστές έκαναν ένα βήμα πίσω όσον αφορά τις επιδόσεις, ειδικά όταν πρόκειται για ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες και σκούτερ, καθώς πολλοί από αυτούς στοχεύουν στην κατηγορία των αρχάριων και σε αναβάτες που μετακινούνται στον αστικό κύκλο.
Ως ενθουσιώδεις στον τομέα των επιδόσεων, πολλοί αναβάτες λαχταρούμε την υψηλή απόδοση που βάζουν τον ενθουσιασμό και την απόλαυση πάνω από όλα. Ωστόσο, το γεγονός είναι ότι πολλοί αναβάτες δεν είναι τόσο ενθουσιώδεις, αλλά μάλλον, άνθρωποι που θέλουν να μετακινηθούν από το Α σημείο στο Β με άνεση και ασφάλεια. Στο τέλος το συμπέρασμα είναι ότι υπάρχουν περισσότερες επιλογές, που σημαίνουν περισσότερα άτομα σε δύο τροχούς. Και αυτό είναι πάντα καλό.