του Δημήτρη Διατσίδη

 

Η Ινδονησία των 274 εκατομμυρίων κατοίκων στα 17,500 νησιά της, είναι μια από τις μεγαλύτερες αγορές μοτοσυκλέτας του κόσμου, με το δίκυκλο να αποτελεί βασικό μέσο μεταφοράς. Στην Πρωτεύουσα Τζακάρτα των 11 εκατομμυρίων κατοίκων τα μποτιλιαρίσματα είναι συχνό φαινόμενο, αλλά γενικά δεν υπάρχει το πρόβλημα που έχουμε συναντήσει στο Νέο Δελχί στην Ινδία, στην Σαϊγκόν (Χο Τσι Μινχ) στο Βιετνάμ ή στην Μπανγκόκ της Ταϊλάνδης.


Ο κύριος όγκος των πωλήσεων είναι στα παπιά, τα σκούτερ και φυσικά τις μικρές μοτοσυκλέτες 125 και 150 κ.εκ.
Όπως και σε άλλες χώρες της Ασίας – ακόμη και στην πιο προηγμένη Μαλαισία – τα συνεργεία μοτοσυκλέτας στεγάζονται σε λαμαρινοκατασκευές, τα εργαλεία υπάρχουν ατάκτως ριγμένα στους πάγκους και συνήθως οι μηχανικοί εργάζονται καθισμένοι στο χώμα ή στην καλύτερη περίπτωση το τσιμέντο του χώρου. Η δουλειά βέβαια γίνεται και με την εξειδίκευση που υπάρχει σε αυτές τις μικρές μοτοσυκλέτες, είναι δύσκολο να μην σε εξυπηρετήσουν.

Το δεύτερο μεγαλύτερο σέρβις του Λόμποκ
Ο πελάτης παρατηρεί προσεκτικά το λύσιμο του καρμπυρατέρ από τον μηχανικό

Βέβαια υπάρχουν και οι μεγάλες μοτοσυκλέτες και είδαμε Multistrada 1260 σε συνεργείο, ενώ τα κλαμπ μοτοσυκλέτας της Τζακάρτα περιλαμβάνουν και πολλές σούπερσπορ μοτοσυκλέτες, των οποίων οι ιδιοκτήτες κατεβάζουν αρκετές φορές το χρόνο σε Track Day που διοργανώνονται στην καταπληκτική πίστα της Mandalika στο νησί Λόμποκ.

Προετοιμασμένα για χωμάτινες διαδρομές τα μικρά εντούρο

Το νησί των σχεδόν 4 εκ. κατοίκων έχει και ενοικιάσεις εκτός δρόμου μοτοσυκλετών, με ειδικά χωμάτινα λάστιχα, οι οποίες νοικιάζονται με χαμηλό κόστος ανά ημέρα γύρω στα 15 €, ενώ η τιμή μπορεί να κατεβεί στα 12 αν το ενοίκιο είναι για πάνω από τέσσερις ημέρες.

Το κλαμπ αυτό ήρθε από το διπλανό νησί, το Μπαλί για να δει τον Αγώνα

Ο απεσταλμένος μας Δημήτρης Διατσίδης, με το κλαμπ από το Μπαλί

Στη διάρκεια της παραμονής μας στο Λόμποκ συναντήσαμε και το κλαμπ ιδιοκτητών Honda CB που ήρθε από το γειτονικό Μπαλί για να δει τον Αγώνα του MotoGP. Προσεκτικά φορτωμένες οι μοτοσυκλέτες τους και όλοι με εξοπλισμό ασφαλείας, κράνη και μπουφάν κ.λπ., κάτι που οι κάτοικοι του Λόμποκ δεν είναι εύκολα διατεθειμένοι να το ακολουθήσουν. Πάντως και στην Τζακάρτα οι περισσότεροι μοτοσυκλετιστές κυκλοφορούν με κράνος, αφού όπως μάθαμε τα πρόστιμα είναι τσουχτερά και η αστυνομία κάνει τη δουλειά της. Στο Λόμποκ οι αστυνομικοί ήταν εντελώς αδιάφοροι για το ότι οι περισσότεροι κυκλοφορούσαν μπροστά τους χωρίς κράνος…

καλοντυμένο το ζευγάρι μοτοσυκλετιστών πάνω στην προσεγμένη Yamaha R3