Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

     


Το άρθρο που δημοσίευσε το zougla.gr την 1η Ιουλίου και αφορούσε την αίτηση πτώχευσης της εισαγωγικής εταιρείας των αυτοκινήτων Mazda στην Ελλάδα έσκασε σαν… βόμβα στον κλάδο. Εκατοντάδες εργαζόμενοι στην εταιρεία ΕΛΜΑ, σε αντιπροσωπείες και συνεργεία σήκωσαν τα χέρια ψηλά καθώς όλα έδειχναν πως ήταν στον αέρα. Επιπλέον ένας τεράστιος αριθμός ιδιοκτητών αυτοκινήτων της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας δεν ήξερε τι να κάνει καθώς δεν υπήρχε ενημέρωση από πουθενά. Το μόνο που γράφτηκε εκείνη την περίοδο ήταν πως η εταιρεία ΕΛΜΑ κατέθεσε αίτηση πτώχευσης, με ότι αυτό συνεπάγεται…

Ακούστηκαν πολλά ονόματα
Την ίδια στιγμή άρχισαν οι… φήμες, καθώς οι μνηστήρες για να αναλάβουν το τιμόνι, από πλευράς εισαγωγέα, ήταν πολλοί. Ονόματα όπως Συγγελίδης, Πετρόπουλος, Θεοχαράκης, Παντελεμονίτης ακούστηκαν περισσότερο από όλους, ωστόσο ελάχιστοι ήταν αυτοί που πραγματικά γνώριζαν το πως θα εξελιχτεί η πορεία της εταιρείας στην Ελλάδα μετά τα όσα συνέβησαν. Όπως ήταν αναμενόμενο υπήρξε ένας πανικός κυρίως από ιδιοκτήτες οχημάτων Mazda που ήθελαν να ξέρουν το, τι μέλλει γενέσθαι…

Έδρα στην… Αυστρία
Η πρώτη επίσημη ενημέρωση ήρθε δύο μήνες μετά και συγκεκριμένα στις αρχές Σεπτεμβρίου. Ξαφνικά και από το… πουθενά, κυκλοφόρησε ένα δελτίο Τύπου που ανέφερε ότι αναλαμβάνει το κομμάτι του after sales η Mazda Νοτιοανατολικής Ευρώπης η οποία έχει την έδρα της στο Κλάγκενφουρτ και δραστηριοποιείται σε συνολικά 18 χώρες με 519 αντιπροσώπους και σημεία εξυπηρέτησης. Όσο για την Ελλάδα έγινε γνωστό ότι η Mazda Νοτιοανατολικής Ευρώπης ξεκίνησε συνεργασία με 12 επισκευαστές, οι οποίοι ήταν στο παρελθόν συνεργάτες της μάρκας. Μάλιστα έγινε γνωστό πως οι συγκεκριμένοι συνεργάτες θα προμηθεύονται τα γνήσια ανταλλακτικά κατευθείαν από την αποθήκη και το κέντρο διανομής στο Κλάγκενφουρτ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Mazda είναι μία μάρκα που φημίζεται για τα σπορ αλλά και ποιοτικά της μοντέλα που ξέρουν να γράφουν ιστορία (στη φωτό το RX8)

Η είδηση αυτή έφερε ανακούφιση αλλά ταυτόχρονα αύξησε τα ερωτήματα για το ποιος βρισκόταν πίσω από όλες τις συμφωνίες. Ακόμα και σήμερα, σχεδόν 3.5 μήνες μετά και τα ερωτηματικά παραμένουν. Το zougla.gr προχωρά σε ακόμα μία αποκάλυψη προκειμένου να ξεκαθαρίσει πλήρως το τοπίο και να μην υπάρχουν απορίες τόσο από επαγγελματίες όσο και από πελάτες.

Ποιος είναι ο επικεφαλής της προσπάθειας
Ο Αρτέμης Ξαγοράρης γνωρίζει με… κλειστά μάτια την Mazda Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, πίσω από το «χτίσιμο» της νέας Mazda μετά την επίσημη λήξη του συμβολαίου με την ΕΛΜΑ  βρίσκεται ένας παλιός γνώριμος του κλάδου. Ο λόγος για τον Αρτέμη Ξαγοράρη που διαθέτει μεγάλη εμπειρία από τα αυτοκίνητα και ιδίως από αυτά της Mazda. Ο κ. Ξαγοράρης είναι επικεφαλής της νέας προσπάθειας και ο άνθρωπος που «δένει» την Ελλάδα με την Mazda ΝΑ Ευρώπης και με την οποία έχει υπογράψει συμβόλαιο. Η εμπειρία του με την Mazda Ελλάδος ξεκίνησε το 2000 καθώς ήταν ο άνθρωπος που έτρεχε το κομμάτι του after sales στην εταιρεία. Επιπλέον, είναι λάτρης του αυτοκινήτου καθώς έχει συμμετάσχει σε πολλούς αγώνες τόσο αυτοκινήτου όσο και καρτ.  

Το μεγάλο στοίχημα…
Για τον ίδιο η κίνηση που έχει κάνει είναι ένα μεγάλο στοίχημα που πρέπει να κερδίσει. Όσοι τον γνωρίζουν ξέρουν το πάθος που τον διακατέχει για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Αυτό και μόνο αφήνει υποσχέσεις για το μέλλον τόσο γι’ αυτούς που έχουν ήδη αυτοκίνητο της Mazda όσο και γι’ αυτούς που θα αποκτήσουν στο μέλλον. Προς το παρόν, πρωταρχικός του στόχος είναι να φτιάξει το δίκτυο των επισκευαστών και να μπορέσει να καλύψει γεωγραφικά όλη την Ελλάδα. Ήδη αρκετοί συνεργάτες έχουν αναλάβει πόστα και θεωρούνται ως οι καλύτεροι που μπορούν να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις της μάρκας.

O Αρτέμης Ξαγοράρης είναι ο επικεφαλής της Mazda στην Ελλάδα και ο άνθρωπος κλειδί για τη συνεργασία Ελλάδας-Mazda ΝΑ Ευρώπης

Οι πρώτες δηλώσεις στο zougla.gr
Σε επικοινωνία που είχε το zougla.gr με τον επικεφαλής Αρτέμη Ξαγοράρη, δήλωσε τα εξής: «Το Σεπτέμβριο του 2014 ξεκίνησε μια νέα εποχή για τη Mazda στην Ελλάδα. Η Mazda, μια εταιρία με καθαρά πελατοκεντρική φιλοσοφία, ενθουσιασμό, πάθος για την τελειότητα και, κυρίως, ήθος και σεβασμό προς τον πελάτη, ανταποκρίθηκε με πρωτοφανή ταχύτητα ώστε να καλυφθεί άμεσα το κενό στη χώρα μας, μέσω της Mazda Αυστρίας, και να αποκατασταθεί σε πρώτο στάδιο η εξυπηρέτηση των υφιστάμενων πελατών.
Η Mazda Αυστρίας αποτελείται από νέους και ενθουσιώδεις ανθρώπους, με άρτια κατάρτιση και εξειδίκευση στο χώρο του αυτοκινήτου και αρκετά χρόνια εμπειρίας στη Mazda. Ταυτόχρονα, πρόκειται για μια ομάδα ευέλικτη και ικανή να αντιληφθεί τις ανάγκες των “τοπικών” αγορών, καθώς συνεργάζεται με πολλές διαφορετικές κουλτούρες ανθρώπων από όλη τη Ν/Α Ευρώπη.
Πρωταρχικός και άμεσος στόχος μας είναι η κορυφαία εξυπηρέτηση, μέσω του νέου δικτύου εξουσιοδοτημένων επισκευαστών ,το οποίο υποστηρίζεται  πλήρως από την κορυφαία τεχνογνωσία, την επάρκεια των ανταλλακτικών και την εξαιρετική οργάνωση όσον αφόρα τα logistics από την Mazda Αυστρίας , έτσι ώστε όλοι να συνεχίσουν να απολαμβάνουν τη γνωστή αξιοπιστία της Mazda, δίχως να κάνουν συμβιβασμούς.
Υπάρχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον πανελλαδικά σχετικά με την ένταξη νέων εξουσιοδοτημένων συνεργατών στο καινούργιο  δίκτυο της Mazda Αυστρίας και ελπίζω σύντομα να έχουμε νέα . Αυτήν την στιγμή, το  νέο δίκτυο αποτελείται από 12 εξουσιοδοτημένους επισκευαστές και μέσα στον επόμενο μήνα θα διπλασιαστεί. Στόχος μας είναι η συνεχής επέκτασή του, ώστε να καλυφθούν όλες οι περιοχές πανελλαδικά.
Σε προσωπικό επίπεδο, η Mazda υπήρξε για μένα μια εταιρία-σταθμός, με μοναδικές εμπειρίες και έντονες συγκινήσεις. Αυτά, αποτελούν και την κινητήριο δύναμη για να συνεχίσω να εργάζομαι με έμπνευση και πάθος, ώστε στο μέλλον να μεταφέρω σε περισσότερους πελάτες τον ενθουσιασμό και τις συγκινήσεις που προσφέρει αυτή η μάρκα
».

Γνώριμος της Mazda από τα παλιά ο Αρτέμης Ξαγοράρης. Στην φωτό βρίσκεται στο δεξιό μαύρο Mazda όρθιος με τα γυαλιά. Η φωτογραφία είναι από 24 δοκιμασία αντοχής που είχε γίνει με δύο RX-8

Πότε θα ξεκινήσουν οι πωλήσεις
Ένα ερωτηματικό που πλανάται είναι το τι θα γίνει με τις πωλήσεις των αυτοκινήτων Mazda και ιδίως τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο που η μάρκα έχει νέα και καλά μοντέλα ενώ περιμένουμε και την έλευση του ολοκαίνουργιου MX-5. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, αν ολοκληρωθεί το κομμάτι της υποστήριξης στο after sales θα ξεκινήσει να «χτίζεται» το αντίστοιχο των πωλήσεων. Σε βάθος χρόνου υπολογίζεται πως στα τέλη του 2015 θα έχει δημιουργηθεί το κατάλληλο δίκτυο αντιπροσώπων που θα είναι σε θέση όχι μόνο να διαθέσουν αυτοκίνητα αλλά να καλύψουν όλες τις ανάγκες των πελατών (service κ.ά.). Το ενδιαφέρον από επαγγελματίες είναι μεγάλο καθώς η εικόνα της Mazda στην Ελλάδα είναι πολύ καλή ακόμα και τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Μία ακόμα κίνηση είναι η δημιουργίας της πιο δυνατής ομάδας που θα «τρέχει» με τη σειρά της τα θέματα της Mazda Europe στην Ελλάδα.

Ανταλλακτικά στην ώρα τους
Μία ακόμα απορία που υπάρχει είναι αυτή με το θέμα των ανταλλακτικών καθώς ήταν γνωστό πως για χρόνια το στοκ στην παλιά ΕΛΜΑ δεν ήταν αυτό που μπορούσε να καλύψει ακόμα και βασικές ανάγκες. Το αποτέλεσμα ήταν να εγκαταλείψουν πολλοί ιδιοκτήτες το επίσημο service που αδυνατούσε να εξυπηρετήσει στην ώρα του, κάτι που οφειλόταν κυρίως στον χρόνο παράδοσης ανταλλακτικών. Πλέον η παραγγελία γίνεται άμεσα και απευθείας στην αποθήκη της Mazda (η οποία διαθέτει τρεις σε όλη την Ευρώπη) ενώ ακόμα και το πιο… σπάνιο αξεσουάρ – ανταλλακτικό, μπορεί να έρθει στην Ελλάδα σε μόλις μία μέρα. Αυτό είναι ένα πλεονέκτημα που υπάρχει τη χρονική περίοδο που διανύουμε και θα «αναγκάσει» πολλούς ιδιοκτήτες να επιστρέψουν στα εξουσιοδοτημένα συνεργεία.

Το Mazda CX-5 δεν ήρθε ποτέ στην Ελλάδα εξαιτίας των όσων συνέβησαν με την παλαιά εισαγωγική εταιρεία

Ισχύουν οι εγγυήσεις
Όσον αφορά τις εγγυήσεις αυτές καλύπτονται κανονικά και δεν υπάρχει πρόβλημα σύμφωνα με τον επικεφαλής της μάρκας στην Ελλάδα, Αρτέμη Ξαγοράρη. Τα νέα βρίσκονται σε καλό δρόμο και σίγουρα οι εξελίξεις τους επόμενους μήνες θα είναι ραγδαίες καθώς οι άνθρωποι της Mazda θέλουν τα νέα τους προϊόντα να κερδίσουν τη θέση που τους ανήκει και στην ελληνική αγορά.
Αυτό είναι το ολοκαίνουργιο Mazda MX-5 που ελπίζουμε να το δούμε  στην Ελλάδα όσο το δυνατόν πιο σύντομα

Πωλήσεις Mazda – Ελλάδα*
2014 (25)**
2013 (243)
2012 (222)
2011 (450)
2010 (1850)
2009 (5090)
2008 (8386)
2007 (5665)
2006 (6002)
2005 (5887)
2004 (5568)
2003 (3293)
2002 (859)
2001 (892)
2000 (1755)
* Στοιχεία: ΣΕΑΑ
**Μέχρι και τον Σεπτέμβριο

 

Για να δείτε ποιοι είναι οι επίσημοι επισκευαστές Mazda αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα πατήστε ΕΔΩ

Διαβάστε επίσης: Αίτηση πτώχευσης κατέθεσε η MAZDA

Αυτοκίνητα όπως το CX-7 έγραψαν άφησαν το στίγμα τους στην Ελλάδα. Τελικά όπως αποδείχτηκε η επιτυχία δεν συνεχίστηκε εξαιτίας της φορολογικής πολιτικής...

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης