Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη
Τα σύγχρονα αυτοκίνητα δεν γίνονται μόνο καλύτερα αλλά και πιο ελαφριά. Χαμηλότερη κατανάλωση, καλύτερες επιδόσεις, λιγότερες εκπομπές ρύπων CΟ2… Όλα αυτά είναι χαρακτηριστικά της νέας γενιά του Opel Astra το οποίο στην πεντάθυρη έκδοσή του είναι κατά 200 κιλά ελαφρύτερο από τον προκάτοχό του. Μία γενιά που θα κάνει πρεμιέρα στο σαλόνι αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης (17 – 27 Σεπτεμβρίου) και βασίζεται σε μία νέα δομή ελαφρού βάρους.
Σε ποια σημεία μειώθηκε το βάρος
Η νέα, μελετημένη, λεπτότερη αρχιτεκτονική παίζει αποφασιστικό ρόλο στη μείωση βάρους: το κέλυφος αμαξώματος (body-in-white) και η δομή μόνο είναι πάνω από 20% ελαφρύτερα, μείωση από 357 στα 280 κιλά. Επιπλέον 50 κιλά εξοικονομήθηκαν από το σχεδιασμό των εξαρτημάτων του πλαισίου: ατσάλια υψηλής και υπερυψηλής αντοχής, πιο συμπαγή υποπλαίσια καθώς και μετατροπές στην εμπρός και πίσω ανάρτηση συνέβαλαν στο τελικό αποτέλεσμα. Τέλος, οι μηχανικοί αποφάσισαν να μην χρησιμοποιήσουν ποδιές πλήρους κάλυψης πατώματος προκειμένου να βελτιστοποιήσουν περαιτέρω την αεροδυναμική του πλαισίου και των στοιχείων του συστήματος μετάδοσης, με διπλό πλεονέκτημα: χαμηλότερο βάρος και μειωμένο κόστος παραγωγής που διαμορφώνει πιο ελκυστικές τιμές για τους πελάτες.
Από εκεί και πέρα Περαιτέρω μέτρα βελτιστοποίησης διαστάσεων και βάρους περιλαμβάνουν μικρότερους εμπρός και πίσω προβόλους και μέχρι 25% ελαφρύτερο σύστημα εξαγωγής που εξοικονομεί περίπου 4,5 κιλά μόνο από αυτό το εξάρτημα. Οι μικρότερες ζάντες και ελαστικά ζυγίζουν μέχρι 11,5 κιλά λιγότερο. Το ίδιο ισχύει και για τα φρένα καθώς η μείωση βάρους κατά 10 κιλά προσφέρει βελτιωμένες επιδόσεις στο φρενάρισμα.
Διαβάστε επίσης: Παρουσιάστηκε στην Ελλάδα το πρώτο Opel Astra νέας γενιάς – Πότε έρχεται – Σε ποιες τιμές