Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη

     

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ


Τα καύσιμα είναι αναγκαία για τις καθημερινές μετακινήσεις των πολιτών και αυτό δεν το αμφισβητεί κανείς (;) καθώς το αυτοκίνητο είναι στη σύγχρονη εποχή που ζούμε, είδος πρώτης ανάγκης. Για να μετακινηθεί όμως ένα αυτοκίνητο χρειάζονται καύσιμα για το οποία πολλές φορές γίνεται… πόλεμος στα
Ακόμα και στην περίπτωση που δεν θα υπήρχαν καύσιμα ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα συνέχιζε να κάνει τη δουλειά του!πρατήρια, εικόνες που παρατηρήσαμε τις προηγούμενες ημέρες! Ατελείωτες ουρές και πανικός από οδηγούς που δεν θέλουν καν να σκεφτούν τι θα συμβεί όταν το καύσιμο στο ρεζερβουάρ τελειώσει.

Τελικά με όλη αυτή την ανασφάλεια και το υψηλό κόστος των καυσίμων υπάρχει λύση; Σαφώς και υπάρχει καθώς εδώ και αρκετά χρόνια τα ηλεκτρικά οχήματα, αμιγώς ηλεκτρικά ή τα λεγόμενα Plug in hybrid, κυκλοφορούν ευρέως παγκοσμίως και σε πιο περιορισμένο βαθμό στην Ελλάδα. Για όσους δεν γνωρίζουν πολλά πράγματα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να πούμε πως χωρίζονται σε δύο κατηγορίες. Αυτά που χρησιμοποιούν μόνο μπαταρίες για να μετακινηθούν (ρεύμα δηλαδή) οι οποίες φορτίζουν από μία κοινή πρίζα και αυτά που έχουν μπαταρίες αλλά και κινητήρα εσωτερικής καύσης (βενζίνη) και λειτουργούν είτε χωριστά είτε συνδυαστικά.

Η οδήγηση ενός ηλεκτρικού οχήματος γίνεται σε άλλο... περιβάλλον! (στη φωτό το εσωτερικό του BMW i3)

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Δε σε νοιάζει για τα καύσιμα!
Δίχως το φόβο, του να βρει κανείς καύσιμα για να μετακινήσει το αυτοκίνητό του υπάρχει η λύση των
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα επιβαρύνουν 1-2 ευρώ για κάθε 100 χιλιόμετραηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αν και δεν είναι τόσο διαδεδομένα στην Ελλάδα (λόγω υποδομών), υπάρχουν αρκετά που κυκλοφορούν. Τις τελευταίες ημέρες μάλιστα οι ιδιοκτήτες τους δεν είχαν καθόλου άγχος για το αύριο ή καλύτερα για το αν θα αυξηθεί η τιμή της βενζίνης ή του πετρελαίου ή και ακόμα αν θα περίμεναν στην ουρά για να φουλάρουν το ρεζερβουάρ.

Αναζητήσαμε στους σχετικούς καταλόγους με τα αυτοκίνητα που υπάρχουν στην Ελλάδα και σας τα παρουσιάζουμε παρακάτω αλφαβητικά.

Μέτρηση σε... ρεύμα και όχι καύσιμο!

 

Audi A3 e-tron
Ένα Plug in hybrid μοντέλο που συνδυάζει ένα βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1.4 λίτρων και έναν ηλεκτροκινητήρα με συνολική απόδοση 204 ίππους. Το συγκεκριμένο μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για 50 χιλιόμετρα. Η φόρτιση των μπαταριών γίνεται σε 3.5 ώρες από μία κοινή οικιακή πρίζα. Η τιμή του αγγίζει τα 41.500 ευρώ.

 

BMW i3
Πρόκειται για ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο και με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ελλάδα. Έχει αυτονομία 150 χιλιόμετρα, αποδίδει 170 ίππους, επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 7.2 δευτερόλεπτα και έχει τελική ταχύτητα 155 χλμ./ώρα. Η τιμή του είναι 36.150 ευρώ. Υπάρχει διαθέσιμη και έκδοση με έναν κινητήρα βενζίνης που φορτίζει τις μπαταρίες και προσφέρει μεγαλύτερη αυτονομία.

 

BMW i8
Εναλλακτική πρόταση Plug in hybrid αυτοκινήτου της κατηγορίας (θα μπορούσαμε να πούμε) super car. Εφοδιάζεται με ένα βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1.5 λίτρων και έναν ηλεκτροκινητήρα συνολικής ισχύος 362 ίππους. Η αυτονομία μόνο με ρεύμα κυμαίνεται λίγο πάνω από τα 30 χιλιόμετρα. Η τιμή του αγγίζει τα 175.650 ευρώ ευρώ (φωτογραφία: Γιώργος Καραγιωργάκης)

 

Smart Fortwo EV
Το μικρό αυτοκίνητο πόλης στην ηλεκτρική του έκδοση (αμιγώς) αποδίδει 75 ίππους και έχει αυτονομία 130 χιλιόμετρα. Κοστίζει 24.500 ευρώ και η φόρτιση των μπαταριών γίνεται σε περίπου 8 ώρες από μία κοινή οικιακή πρίζα.

 

VW e-up
Το μικρό μοντέλο της VW είναι αμιγώς ηλεκτρικό και αποδίδει 82 ίππους. Έχει αυτονομία 150 χιλιόμετρα και για να φορτίσει πλήρως πρέπει να περάσουν 9 ώρες. Η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 130 χλμ./ώρα ενώ η εκτιμώμενη τιμή είναι τα 28.000 ευρώ.

VW Ε-Golf
H αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του VW Golf αποδίδει 115 ίππους και έχει αυτονομία 190 χιλιόμετρα. Έχει τελική τα 140 χλμ./ώρα, επιταχύνει από στάση στα 100 σε 10.4 δευτερόλεπτα ενώ για να φορτίσουν οι μπαταρίες από μία κοινή πρίζα απαιτούνται 13 ώρες. Η εκτιμώμενη τιμή είναι 38.500 ευρώ.

  

VW Golf GTE
Η Plug in hybrid έκδοση του Golf συνδυάζεται με έναν κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1.4 λίτρων και έναν ηλεκτροκινητήρα. Συνδυαστικά αποδίδει 204 ίππους με την αυτονομία (μόνο με ρεύμα) να αγγίζει τα 50 χιλιόμετρα. Η φόρτιση γίνεται σε 3.5 ώρες. Η εκτιμώμενη τιμή αγγίζει τα 38.000 ευρώ.

  

Volvo V60 Plug in Hybrid
Άλλο ένα Plug in Hybrid μοντέλο που συνδυάζει έναν κινητήρα diesel χωρητικότητας 2.4 λίτρων και έναν ηλεκτροκινητήρα με συνολική απόδοση 230 ίππους. Η αυτονομία με αμιγώς ηλεκτρική κίνηση είναι 50 χιλιόμετρα ενώ οι μπαταρίες για να φορτίσουν πρέπει να περάσουν 3.5 ώρες. Η τιμή αγγίζει τα 59.000 ευρώ…

 

 

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης