Μήπως είναι ευκαιρία να βγει μπροστά η Ελλάδα με το Ράλι Ακρόπολις;

Πρώτη καταχώρηση: Πέμπτη, 26 Μαρτίου 2020, 20:20
Μήπως είναι ευκαιρία να βγει μπροστά η Ελλάδα με το Ράλι Ακρόπολις;

Του Βασίλη Σαρημπαλίδη

     


Το φετινό παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι (WRC) αποτελείται από 13 αγώνες. Είναι ξεκάθαρο, κοιτάζοντας τον παγκόσμιο χάρτη και τις αγωνιστικές συναντήσεις, πως το WRC του 2020 καλύπτει σχεδόν κάθε μήκος και πλάτος της υφηλίου. 

Ένα παγκόσμιο πρωτάθλημα που θα μπορούσε να είναι ιδανικό μέχρι που έκανε την εμφάνισή του ο COVID-19 και τα δεδομένα άλλαξαν δραστικά επηρεάζοντας σε πολύ μεγάλο βαθμό το θεσμό.

Οι αγώνες του φετινού πρωταθλήματος (Πατήστε πάνω στην εικόνα για να την δείτε μεγαλύτερη)

Από αναβολή σε αναβολή

Μέχρι στιγμής έχουν διεξαχθεί τρεις αγώνες, σε Μονακό Σουηδία και Μεξικό με Νεβίλ, Έβανς κα Οζιέ να Ο Ο promoter ανακοίνωσε αναβολή των αγώνων σε Αργεντινή, Πορτογαλία και Σαρδηνία...κορονοϊός μοιράζονται τις νίκες. Πολύ θέαμα, πολλές… μάχες αλλά μέχρι εκεί. Γιατί από τον επόμενο αγώνα τα πράγματα αλλάζουν ή καλύτερα «παγώνουν».

Συγκεκριμένα ο αγώνας στην Αργεντινή που ήταν προγραμματισμένος για το διάστημα 23-26 Απριλίου αναβλήθηκε εξαιτίας του κορονοϊού και όπως έδειχναν τα δεδομένα και το παρασκήνιο θα υπήρχε συνέχεια.

Η συνέχεια δεν άργησε να γίνει γνωστή με τους αγώνες σε Πορτογαλία και Σαρδηνία που ήταν προγραμματισμένοι για το χρονικό διάστημα 21-24 Μάιου και 4-7 Ιουνίου αντίστοιχα, να αναβάλλονται και αυτοί εξαιτίας του κορονοϊού.

Το παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι (WRC) έχει πολύ μεγάλη απήχηση σε όλον το κόσμο...

Ερωτηματικά με ράλι Σαφάρι, Τουρκίας και Ιαπωνίας

Διαπιστώνουμε πως από τους έξι πρώτους αγώνες, ότι οι μισοί αναβλήθηκαν αλλά φαίνεται πως θα έχουμε και συνέχεια. Ο 7ος γύρος του παγκοσμίου πρωταθλήματος είναι το ράλι Σαφάρι (διεξάγεται στην Κένυα), ένας Το Σαφάρι επιστρέφει μετά από πολλά χρόνια αλλά οι πληροφορίες θέλουν να υπάρχουν πολλά οικονομικά προβλήματα...ιστορικός αγώνας που είναι προγραμματισμένος για τις 16-19 Ιουλίου. Οι πληροφορίες όμως από την αφρικανική χώρα δεν είναι και οι καλύτερες. Από τη μία η πανδημία (που δεν έχει επηρεάσει σημαντικά τη χώρα) και από την άλλη τα οικονομικά προβλήματα, ενδέχεται να βάλουν… φρένο, πριν καν γίνει η επιστροφή στο WRC μετά από πολλά χρόνια.

Κοιτάζοντας και τους υπόλοιπους αγώνες, ράλι Τουρκίας και ράλι Ιαπωνίας είναι δύο ακόμα που σίγουρα αποτελούν σπαζοκεφαλιά για FIA και promoter. Η μεν Τουρκία που φιλοξενεί τον αγώνα στα τέλη Σεπτεμβρίου θεωρείται δεδομένο πως θα έχει σοβαρά προβλήματα από τον κορονοϊό  ενώ θα βάλει σε σκέψεις και πολλές ομάδες που ενδέχεται να μην θέλουν να ταξιδέψουν εξαιτίας των ειδικών συνθηκών της γείτονας χώρας. Τέλος η Ιαπωνία μετά την αναβολή των Ολυμπιακών Αγώνων ίσως να μην διοργανώσει το ράλι που κλείνει τη σεζόν 19-22 Νοεμβρίου καθώς αυτά τα δύο μεγάλα αθλητικά γεγονότα είναι αλληλένδετα…  

Με καθαρό μυαλό και πατώντας δυνατά και στις σωστές βάσεις ίσως καταφέρουμε πράγματα που πολλοί να μην τα έχουν καν σκεφτεί…

Αναθεώρηση σχεδίου

Με όσα συμβαίνουν στον πλανήτη, είναι ξεκάθαρο πως το παγκόσμιο motorsport και ο κορυφαίος θεσμό ράλι στον κόσμο (WRC) θα περάσει μία πολύ δύσκολη κατάσταση. Ήδη υπάρχει προβληματισμός, διαπιστώνουμε Με την πτώση στις πωλήσεις των αυτοκινήτων πολλά «εργοστάσια» θα προτιμήσουν αγώνες εντός Ευρώπης...πως διοργανωτές δεν θα μπορούν να εκπληρώσουν τις οικονομικές τους υποχρεώσεις και όλη αυτή η εικόνα δημιουργεί πολλά ερωτηματικά στην FIA.

Το σίγουρο είναι πως όλοι έχουν θορυβηθεί με όσα συμβαίνουν και προφανώς περισσότερο από όλους ο promoter του WRC. Ίσως να έχει αρχίσει να ξανασκέφτεται την στρατηγική που είχε χαράξει πριν από χρόνια, να επεκτείνει δηλαδή το πρωτάθλημα με πολλούς αγώνες εκτός Ευρώπης. Απ’ ότι δείχνουν τα μέχρι στιγμής δεδομένα οι περισσότεροι αγώνες εκτός Ευρώπης έχουν τα θέματα τους, οπότε αυτό το σχέδιο σύντομα θα πρέπει να αναθεωρηθεί. Επίσης με την πτώση που θα υπάρξει στην αγορά των αυτοκινήτων (εξαιτίας του κορονοϊού) οι κατασκευαστές θα θέλουν να μειώσουν το κόστος των αγώνων και αυτός θα είναι άλλος ένας λόγος να πιέσουν για αγώνες σε χώρες εντός Ευρώπης.

Μήπως όλο αυτό που συμβαίνει είναι και ευκαιρία για να σκεφτούμε την επιστροφή του ράλι Ακρόπολις ακόμα και στο ημερολόγιο του WRC;

Επιστροφή σε παραδοσιακούς αγώνες...

Εάν οι σκέψεις μας έχουν κάποια βάση τότε ίσως να ξαναζεσταθεί το ενδιαφέρον για παραδοσιακούς αγώνες στην Γηραιά Ήπειρο όπως της Κορσικής, της Καταλονίας και γιατί όχι και του Ακρόπολις. Ποιος όμως από την Αν δουλέψουμε το σχέδιο της επιστροφής στο WRC μπορεί και να πετύχουμε πολλά...Ελλάδα θα μπορούσε να δει μια τέτοια προοπτική, όταν τα ταμεία της ΟΜΑΕ (Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδος) έμειναν άδεια από την κακοδιαχείριση της προηγούμενης διοίκησης; Ποιος χορηγός ή ακόμα και το κράτος θα μπορούσε να εξασφαλίσει σχεδόν 2,5 εκατομμύρια ευρώ για να πραγματοποιηθεί με επιτυχία ένα τόσο μεγάλο γεγονός;  

Από την άλλη όμως, μήπως θα ήταν και μία ευκαιρία προβολής της Ελλάδος για να διαφημιστεί και να αποσπάσει μέρος τουρισμού από άλλες χώρες όπου ήδη θα έχουν πληγεί από τον κορονοϊό; Είναι ξεκάθαρο και πως δυσχέρειες και προβλήματα για άλλους, ίσως να δημιουργούν ευκαιρίες και προοπτικές για τολμηρούς με οράματα και στρατηγική σκέψη...

Τελευταία ενημέρωση: Πέμπτη, 26 Μαρτίου 2020, 20:20