Συνέντευξη στον Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη

     

Φωτογραφίες: Κωνσταντίνος Τριανταφυλλόπουλος

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ


Είναι μία από τις πιο γνωστές και δυνατές εταιρείες στο ελληνικό επιχειρηματικό στερέωμα. Ξεκίνησε πριν από… 91 χρόνια και συνεχίζει να το κάνει με επιτυχία. Ο λόγος για την εταιρεία Νικ. Ι. Θεοχαράκης, Ο Τάκης Θεοχαράκης μίλησε για τα 91 χρόνια ιστορίας της εταιρείας… την οποία γνωρίζουν οι περισσότεροι ως την εισαγωγική των αυτοκινήτων Nissan.

Στα ηνία βρίσκεται εδώ και 1.5 περίπου χρόνο ο Τάκης Θεοχαράκης που έχει αναλάβει χρέη Διευθύνοντα Συμβούλου και Αντιπροέδρου. Όπως έχει φανεί, πολλά άλλαξαν και η εταιρεία τρέχει με χιλιόμετρα που ξεπερνούν το όριο… Χαρακτηριστικό το γεγονός πως το 2014 η ιαπωνική φίρμα διέθεσε στην Ελλάδα 6.000 επιβατικά οχήματα ενώ τερμάτισε στην 4η θέση του σχετικού πίνακα…

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Έπιασε τα 600.000 και συνεχίζει…
Με αφορμή την διάθεση 600.000 αυτοκινήτων Nissanα από τότε που ξεκίνησε η ιαπωνική φίρμα να δραστηριοποιείται στην Ελλάδα, συναντήσαμε τον Τάκη Θεοχαράκη στον Ασπρόπυργο και σε έναν διαφορετικό χώρο από ένα συνηθισμένο κλασικό γραφείο. Θα μπορούσαμε να πούμε πως είναι ένα από τους αγαπημένους του, καθώς σε αυτόν βρίσκονται αυτοκίνητα με ιστορία για την μάρκα αλλά και τον ίδιο. Μιλήσαμε πολύ ώρα μαζί, ήπιαμε… καφέ και ρωτήσαμε να μάθουμε πράγματα που μένουν αναπάντητα εδώ και δεκαετίες. Αν και επιχειρηματίας υψηλού βεληνεκούς διαπιστώσαμε (γι’ ακόμα μία φορά) πόσο απλός και προσεγγίσιμος είναι αλλά και πόσο κοντά βρίσκεται ακόμα και στον πιο απλό πελάτη της εταιρείας που φέρει το όνομά του…

Διαβάστε παρακάτω την αποκλειστική συνέντευξη του Τάκη Θεοχαράκη στο zougla.gr και πάρτε απαντήσεις από έναν επιχειρηματία που έχει αφήσει το στίγμα του στον κλάδο του αυτοκινήτου (και όχι μόνο…).

Ο Τάκης Θεοχαράκης μας εξήγησε την ιστορία της Νικ. Ι. Θεοχαράκης σε έναν χώρο που σπάνια ανοίγει τις πόρτες του...

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΟΜΙΛΟ ΝΙΚ. Ι. ΘΕΟΧΑΡΑΚΗ

Πότε ξεκίνησε να δραστηριοποιείται στην Ελλάδα ο όμιλος Θεοχαράκη;
Ξεκίνησε το 1924 από τον Νίκο Θεοχαράκη και συγκεκριμένα από την οδό Ρετσίνα 50 στον Πειραιά. Η δραστηριότητα αφορούσε service οχημάτων, εισαγωγές αυτοκινήτων, ενώ αργότερα δημιουργήθηκε μία μικρή βιομηχανία παραγωγής φρένων (στο Αιγάλεω). Η συνέχεια αφορούσε εισαγωγές ελαστικών ανταλλακτικών και… φυσικά αυτοκινήτων Datsun, Nissan και Infiniti.

Πότε ήρθε στην Ελλάδα η Nissan;

Το 1961. Μάλιστα η Ελλάδα ήταν η πρώτη χώρα που έφερε το ιαπωνικό εργοστάσιο στην Ευρώπη! Αρχικά οι πωλήσεις ήταν χαμηλές αλλά με τα χρόνια κέρδισε την εμπιστοσύνη του κόσμου αλλά και σημαντικό μερίδιο αγοράς. Μετά από 54 χρόνια φτάσαμε να έχουμε πουλήσει 600.000 αυτοκίνητα…

Φωτογραφία που βλέπει για πρώτη φορά το φως της δημοσιότητας. Το πρώτο συνεργείο της οικογένειας Θεοχαράκη....

 

ΤΙ ΜΑΘΑΜΕ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ ΤΗΣ NISSAN ΣΤΟ ΒΟΛΟ
*
διαβάστε ένα ακόμα άρθρο για το Βόλο πατώντας ΕΔΩ

Ποιο χρονικό διάστημα λειτούργησε το εργοστάσιο της Nissan στο Βόλο;
H εποχή σταθμός αλλά και εδραίωσης της Nissan Νικ. Ι. Θεοχαράκης ήταν το χρονικό διάστημα 1980 – 1995, οπότε και λειτούργησε το εργοστάσιο της μάρκας στο Βόλο.

Πώς ξεκίνησε η ιδέα αλλά και έγινε πραγματικότητα ένα εργοστάσιο αυτοκινήτου στην Ελλάδα;
Η εταιρεία εκμεταλλεύτηκε τα τότε φορολογικά κίνητρα καθώς τα εγχώρια προϊόντα επιβαρύνονταν με το μισό του φόρου κατανάλωσης. Όταν τα δεδομένα άλλαξαν φάνηκε πως η παραγωγή δεν είναι συμφέρουσα. Η αγορά της Ελλάδας δεν ήταν ικανή να στηρίξει μεγάλα νούμερα ενώ με τις συνηθισμένες αλλαγές στην νομοθεσία επηρεάστηκε σημαντικά η λειτουργία του εργοστασίου.

Πόσα αυτοκίνητα βγήκαν  από την γραμμή παραγωγής;
Σχεδόν 170.000 όπου η συντριπτική πλειοψηφία αφορούσε την εγχώρια αγορά.

Ποια ήταν η καλύτερη χρονιά από πλευράς πωλήσεων;
Το 1992 η εταιρεία κατάφερε να διαθέσει 25.400 αυτοκίνητα, χρονιά που ήταν σε εφαρμογή και το μέτρο της απόσυρσης.

Υπάρχει περίπτωση να επαναλειτουργήσει το εργοστάσιο στο Βόλο;
Κάτι τέτοιο είναι πολύ δύσκολο να συμβεί σήμερα..

Μπορεί στο μέλλον να δούμε στην Ελλάδα εργοστάσιο παραγωγής αυτοκινήτων μαζικής παραγωγής;
Κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει τίποτα αλλά οι συνθήκες είναι εξαιρετικά δύσκολες.

Από το εργοστάσιο της Nissan στο Βόλο βγήκαν σχεδόν 170.000 αυτοκίνητα... 

ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΘΕΟΧΑΡΑΚΗ

Τι είναι αυτό που θυμάται ο τότε μικρός Τάκης Θεοχαράκης από την εταιρεία της οικογένειάς του;
Την επιστροφή από μία εκδρομή με το αυτοκίνητο. Τότε ο πατέρας του Τάκη σταμάτησε στην άκρη του δρόμου για να βοηθήσει έναν πελάτη. Ήταν περίπου το έτος 1970…

Ποιο ήταν το πρώτο του αυτοκίνητο;
Ένα μεταχειρισμένο Datsun 510 το 1976, χρονιά που απέκτησε και δίπλωμα οδήγησης.

Με ποιο αυτοκίνητο έχει περάσει μοναδικές στιγμές;
Με ένα Datsun A10 Violet Coupe το οποίο απέκτησε το 1978 και κράτησε στην κατοχή του 11 χρόνια!

Ανέκδοτη φωτογραφία που δημοσιεύει το zougla.gr όπου διακρίνεται ο μικρός Τάκης Θεοχαράκης...

Το Datsun A10 Violet Coupe ήταν ένα αυτοκίνητο που κράτησε στην κατοχή του ως προσωπικό αυτοκίνητο, ο Τάκης Θεοχαράκης, για 11 χρόνια... 


Η NISSAN
ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ 

Ποιο είναι το σύνθημα, ο στόχος και η σχέση με τον πελάτη;
Φιλοσοφία της εταιρείας είναι να ικανοποιεί επιθυμίες και όνειρα. Στόχος είναι να δώσει στον πελάτη το αυτοκίνητο που πρέπει για να μπορεί να καλύπτει τις ανάγκες του. Η σχέση με τον πελάτη αρχίζει με την πώληση και ολοκληρώνεται με το που αποφασίσει να δώσει αυτοκίνητο. Όλη η εταιρεία δίνει βάρος στην εξυπηρέτηση και την ικανοποίηση, δύο στοιχεία που έχουν χτιστεί εδώ και δεκαετίες.

Ποιες είναι οι σημαντικές διαφορές των αυτοκινήτων του σήμερα και του χθες;
Βασικά στοιχεία είναι η τεχνολογική πρόοδος, τα συστήματα ασφαλείας, η αξιοπιστία και φυσικά το ντιζάιν.

ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Θα επιστρέψουμε ποτέ στις… 300.000 πωλήσεις αυτοκινήτων το χρόνο;
Το νούμερο αυτό φαντάζει σαν μία ουτοπία παρά το γεγονός ότι βρίσκεται πολύ κάτω από το μέσο όρο της Ευρώπης. Σήμερα ένα νούμερο της τάξης 120.000-150.000 πωλήσεις είναι λογικό για την Ελλάδα.

Έχει μέλλον το αυτοκίνητο στην Ελλάδα λόγω των πολιτικών εξελίξεων;
Είναι νωρίς για να βγουν ασφαλή συμπεράσματα. Ο χρόνος είναι αυτός που θα δείξει τι θα κάνει η νέα Κυβέρνηση.

Το αυτοκίνητο στην Ελλάδα αντιμετωπίζεται ως είδος πολυτελείας;
Η έκφραση αυτή είναι μύθος. Μπορεί να ισχύει για τα αυτοκίνητα που εφοδιάζονται με κινητήρες πολλών κυβικών αλλά μέχρι τα 1.600 κ.εκ. και σε επίπεδο λιανικής η Ελλάδα είναι από τις φθηνότερες χώρες σ την Ευρώπη.

Το 2015 θα είναι μία χρονιά… Nissan;
Η χρονιά που διανύουμε ίσως είναι από τις καλύτερες για την εταιρεία. Υπάρχουν νέα μοντέλα και θα έρθουν και άλλα…

Πόσους εργαζομένους στον κλάδο του αυτοκινήτου χτύπησε η κρίση;
Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία πάνω από 45.000 συμπατριώτες μας. Ο στόχος είναι να μην γίνουν άλλες.

Η αύξηση της φορολογίας στο αυτοκίνητο κάνει… καλό;
Όταν αυξάνεις την φορολογία σίγουρα χάνεις.

Σε αυτή την αίθουσα κρύβεται μία ολόκληρη ιστορία...

 

Πωλήσεις Nissan τελευταία 10ετία
2014 (5.893), Θέση: 4η
2013 (3.435), Θέση: 6η
2012 (3.143), Θέση: 6η
2011 (5.687), Θέση: 6η
2010 (6.732), Θέση: 8η
2009 (11.849), Θέση: 7η
2008 (11.780), Θέση: 8η
2007 (11.046), Θέση: 10η
2006 (11.222), Θέση: 9η
2005 (11.942), Θέση: 7η
* Στοιχεία ΣΕΑΑ

Φωτογραφία της δεκαετίας του '50....

Η Nissan στην Ελλάδα κάνει εδώ και δεκαετίες πρωταθλητισμό...
Λίγοι έχουν την ευκαιρία να θαυμάσουν από κοντά τα ιστορικά αυτοκίνητα που έχει στην κατοχή της η εταιρεία...

Ένα αυτοκίνητο σκέτο πόθος: Nissan 300 ZX...
Το Datsun 240Z κυκλοφόρησε πριν από 40+ χρόνια...
Τετρακίνητο Nissan προ δεκαετιών...
Κοιτάζοντας διαφημίσεις της τότε εποχής...

Αυτά τα έγγραφα είναι συμβόλαια από τις πρώτες αγοραπωλησίες αυτοκινήτων της εταιρείας...
Εικόνα που σε κάνει σαν Έλληνα να αιθάνεσαι ρίγος... Ταμπελάκι που δείχνει την χώρα παραγωγής του αυτοκινήτου....
Ο υπογράφων συζητά με τον Τάκη Θεοχαράκη που οφείλει την επιτυχία στην απλότητα και την αγάπη για το αυτοκίνητο...
Αυτό είναι το πρώτο pick up που ήρθε στην Ευρώπη!!! Και το είχε εισάγει η Νικ Ι. Θεοχαράκης...

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης