Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη
Το θέμα συζήτησης των τελευταίων εβδομάδων ή και μηνών σε ευρωπαϊκό επίπεδο αφορά τις σχέσεις Ελλάδας – Γερμανίας και κυρίως σε πολιτικό επίπεδο. Βλέπουμε ξεκάθαρα πως οι δύο πλευρές δεν συμφωνούν σε πολλά θέματα πολιτικού επιπέδου, αλλά όπως αποδεικνύεται δεν συμβαίνει το ίδιο και Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία σχεδόν 1 στους 3 Έλληνες αγοράζει γερμανικό αυτοκίνητο με τις συνεργασίες των δύο χωρών σε εμπορικό επίπεδο.
Θα αναφερθούμε στον κλάδο του αυτοκινήτου, που θεωρείται πολύ σημαντικός για την καθημερινότητα του πολίτη. Η επιλογή της αγοράς ενός αυτοκινήτου γίνεται με σημαντικά κριτήρια και αυτό έχει να κάνει και με το τελικό ποσό που θα πρέπει να καταβάλλει ο αγοραστής. Με λίγα λόγια όταν πληρώνεις χρήματα, από 10.000 ευρώ μέχρι μερικές δεκάδες χιλιάδες, σίγουρα θα πρέπει να το σκεφτείς καλύτερα για να αποκτήσεις όχι μόνο αυτό που σε ικανοποιεί αλλά και αυτό που θα σε βγάλει… ασπροπρόσωπο.
Η πολιτική δεν επηρεάζει την επιλογή αυτοκινήτου
Η ανάλυση των αριθμών όσον αφορά τις πωλήσεις των καινούργιων αυτοκινήτων, μας δίνει ένα ασφαλές συμπέρασμα για τις προτιμήσεις των Ελλήνων καταναλωτών. Όπως αποδεικνύεται η… κόντρα Ελλάδας – Γερμανίας σε πολιτικό επίπεδο δεν επηρεάζει την απόφαση του πρώτου όταν αυτός αποφασίσει να προχωρήσει στην αγορά καινούργιου αυτοκινήτου.
Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία του ΣΕΑΑ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων) για το 2014, οι συνολικές ταξινομήσεις επιβατικών οχημάτων στην χώρα μας άγγιξαν τις 71.218 μονάδες. Σαράντα μάρκες κατάφεραν να διαθέσουν αυτοκίνητα της γκάμα τους στην ελληνική αγορά προερχόμενα από 11 χώρες του κόσμου, ωστόσο το αποτέλεσμα έδειξε πως οι Έλληνες έχουν ιδιαίτερη προτίμηση στα γερμανικά. Η ανάλυση που κάναμε έδειξε πως το 30.07% επιλέγει γερμανικό αυτοκίνητο χωρίς σε αυτό το ποσοστό να συμπεριλαμβάνονται εταιρείες όπως η Skoda ή η Mini, που ναι μεν βρίσκονται κάτω από ομπρέλες γερμανικών κολοσσών, αλλά η καταγωγή τους είναι από άλλες χώρες.
Ιαπωνία και Γαλλία στο… βάθρο
Δεύτερη χώρα σε προτίμηση είναι η Ιαπωνία με 25.68% ενώ την τρίτη θέση της σχετικής λίστας καταλαμβάνει η Γαλλία με 11.78%. Ακολουθούν Ιταλία, Κορέα, Αμερική, Τσεχία, Ισπανία Σουηδία, Μεγάλη Βρετανία και Κίνα. Σε γενικές γραμμές 1 στα 2 αυτοκίνητα που πωλούνται προέρχονται από εταιρείες που εδρεύουν είτε στην Γερμανία είτε στην Ιαπωνία.
Ευχόμαστε κάποτε να δούμε και την… Ελλάδα στην σχετική αυτή λίστα.
ΠΩΛΗΣΕΙΣ 2014 ΑΝΑ ΧΩΡΑ ΠΡΟΈΛΕΥΣΗΣ | |||
Α/Α |
Χώρα προέλευσης |
Πωλήσεις |
Ποσοστό |
1. | Γερμανία | 21.416 | 30.07% |
2. | Ιαπωνία | 18.289 | 25.68% |
3. | Γαλλία | 8.387 | 11.78% |
4. | Ιταλία | 5.256 | 7.38% |
5. | Κορέα | 5.161 | 7.25% |
6. | Αμερική | 4.443 | 6.24% |
7. | Τσεχία | 3.309 | 4.65% |
8. | Ισπανία | 2.041 | 2.87% |
9. | Σουηδία | 1.832 | 2.57% |
10. | Μ. Βρετανία | 1.083 | 1.52% |
11. | Κίνα | 1 | 0% |
ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΚΑΙ ΧΩΡΑ ΠΡΟΈΛΕΥΣΗΣ | |||||||||
Χώρα |
Εταιρεία |
Εταιρεία |
Εταιρεία | Εταιρεία | Εταιρεία | Εταιρεία | Εταιρεία | Εταιρεία | Εταιρεία |
Γερμανία | VW | Opel | Mercedes | BMW | Audi | Smart | Porsche | ||
Ιαπωνία | Toyota | Nissan | Suzuki | Honda | Mitsubishi | Subaru | Lexus | Mazda | Daihatsu |
Γαλλία | Citroen | Renault | Peugeot | Dacia | |||||
Ιταλία | Fiat | Alfa Romeo | Lancia | Abarth | Mobitecno | Maserati | |||
Κορέα | Hyundai | Kia | |||||||
Αμερική | Ford | Chevrolet | Jeep | ||||||
Τσεχία | Skoda | ||||||||
Ισπανία | Seat | ||||||||
Σουηδία | Volvo | ||||||||
Μ. Βρετανία |
Mini | Land Rover | Aston Martin | Jaguar | Bentley | ||||
Κίνα | Changan |