Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη

     

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το zougla.gr έχει κατά καιρούς παρουσιάσει (και συνεχίζει να παρουσιάζει) προτάσεις και εργασίες που αφορούν  της όποιες δυνατότητες  παραγωγής ειδικών οχημάτων στην Ελλάδα…
Στην Ελλάδα της κρίσης μυαλά επιπέδου “Γιώργου Μιχαήλ” μπορούν να παίξουν σημαντικό ρόλο στην βιομηχανική ανάπτυξη…
Οι μοναδικές κατασκευές της Replicar Ηellas του Ηλία Γαγανέλη στην Κατερίνη, το ιστορικό και μοναδικό επαγγελματικό Pony της ΝΑMCO του Κου Πέτρου Κοντογούρη που ακόμη πασχίζει ώστε να ξεκινήσει πάλι την παραγωγή του κ.ο.κ. αποτελούν σημαντικά αλλά και χειροπιαστά κεφάλαια  ανάπτυξης της πάλαι ποτέ Ελληνικής Αυτοκινητοβιομηχανίας  των δεκαετιών του 60-70.
    
Ο Γιώργος Μιχαήλ είναι αρχιτέκτων – βιομηχανικός σχεδιαστής και έχει σχεδιάσει αυτοκίνητα που οι περισσότεροι τα γνωρίζουν. Από το Renault Farma, το ελληνικό SUV που έμεινε ως πρωτότυπο με την ονομασία Chicago, το ηλεκτρικό Enfiled E8000, ενώ ήταν και στην ομάδα που σχεδίασε το θρυλικό Pony. Ο καθένας μπορεί να καταλάβει πόσο καλά γνωρίζει, από κάθε πλευρά το αυτοκίνητο.

Ο Γιώργος Θ. Μιχαήλ

Τι σχεδιάζει ο Γιώργος Μιχαήλ…
Τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο ο  Γιώργος Μιχαήλ έχει επικεντρωθεί στη μελέτη κατασκευής και παραγωγής ελαφρών  διασκευασμένων η μη ποδηλάτων, σκούτερ και ηλεκτρικών οχημάτων, μεταφορικών μέσων δηλαδή που τεχνολογικά και οικονομικά (από πλευράς Budget) είναι στις δυνατότητες της Ελλάδας να τα παράγει, παρότι  το άσχημο φορολογικό και οικονομικό  γίγνεσθαι της χώρας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το θρυλικό Pony έχει περάσει - σχεδιαστικά - από τα χέρια του Γιώργου Μιχαήλ...
Το πρωτότυπο SUV που σχεδίασε ο Μιχαή το... 1974!!!

Παρακάτω ο Γιώργος Μιχαήλ μας παραθέτει τις απόψεις του για το μέλλον της αυτοκίνησης…

«Η ιστορία του θερμικού κινητήρα τείνει πια στην δύση της έστω και με επιβραδυντικούς ρυθμούς, όσο και αν τα συμφέροντα προσπαθούν πεισματικά να τον κρατήσουν στην ζωή. Η Ελλάδα λόγο των Άταγε φτάνει στη «δύση» του ο θερμικός κινητήρας; εξαιρετικών συγκριτικών της πλεονεκτημάτων (ΑΠΕ) θα μπορούσε να αποτελέσει μια από τις πρωτοπόρες χώρες που θα μπορούσε να ξεκινήσει πιλοτικά την εφαρμογή των νέων αυτών ελαφρών μεταφορικών μέσων. Τα μέσα αυτά είναι απείρως πιο συμβατά με τις σύγχρονες κοινωνικοπολιτικές και οικολογικές συνθήκες των ημερών μας.

Σε αυτή την αγωνιώδη αναζήτηση νέων εναλλακτικών ενεργειακών προτάσεων, πολύτιμος βοηθός, είναι η αλματώδης ανάπτυξη της τεχνολογίας, με την πληθώρα νέων τεχνικών μεθόδων και νέων σύνθετων υλικών, που μας βοηθούν να επιλύσουμε τα νέα προβλήματα που θα αντιμετωπίσουμε. Βρισκόμαστε δηλαδή μπροστά στην ανάγκη μιας κοσμογονικής αλλαγής που είναι επιβεβλημένη εκ των πραγμάτων και που είτε το θέλουμε είτε όχι, θα αλλάξει ριζικά τα πάντα γύρω από την αυτοκίνηση και εν γένει τα μέσα μεταφοράς που μέχρι τώρα όλοι γνωρίζαμε.

Πρόταση για.. τέσσερις
Στο βάθος… ηλεκτροκινητήρες
Η συμβατική και πανάκριβη σε τεχνικό εξοπλισμό βιομηχανική παραγωγή αυτοκινήτων φτάνει πια στη δύση της. Τα νέα μεταφορικά μέσα που σε λίγο θα ανατείλουν στον διεθνή ορίζοντα του πλανήτη θα διαφέρουν ριζικά από όλα αυτά που έχουμε γνωρίσει μέχρι τώρα.

Ο γνωστός θερμικός κινητήρας που πρωταγωνιστεί εδώ και ένα αιώνα  θα παίζει πλέον σε δεύτερους ρόλους… στις περισσότερες εφαρμογές του, όπου η όποια υπάρχουσα τεχνολογία δεν δίνει ακόμη την δυνατότητα για αποτελεσματικές εναλλακτικές λύσεις (αερομεταφορές) Τον ρόλο του, θα αναλάβουν οι μηχανολογικά και μηχανουργικά απλούστεροι, αλλά και ενεργειακά αποδοτικότεροι ηλεκτροκινητήρες.

Ο Γιώργος Μιχαήλ καλεσμένος στην ZOYΓΚΛΑ του Μάκη Τριανταφυλλόπουλου

Φοβερές αλλαγές
Εκεί όμως που θα αλλάξουν τα πάντα, θα είναι στα συστήματα μετάδοσης. Ένας κεντρικός υπολογιστής θα διαχειρίζεται την παρεχόμενη ενέργεια από τους συσσωρευτές ή από το θερμικό κινητήρα σταθερών Το μέλλον θα καταργηθούν πολλά εξαρτήματα που γνωρίζουμε για τα σύγχρονα αυτοκίνητα στροφών που θα κινεί μία γεννήτρια (πχ. σε μία υβριδική τεχνολογία) ή από ενεργειακές κυψέλες ή από φωτοβολταικά στοιχεία κοκ. Η μετάδοση στην προκειμένη περίπτωση δεν θα είναι τίποτα περισσότερο, από καλώδια που θα μεταφέρουν την ηλεκτρική ενέργεια στους ηλεκτροκινητήρες που θα καταλαμβάνουν ελάχιστο από τον ωφέλιμο χώρο των επιβατών.

Καταργούνται εν ολίγοις, κιβώτια ταχυτήτων, διαφορικά άξονες μετάδοσης, γρανάζια κ.ά. Στην ουσία καταργείται και ο τεράστιος και ενεργοβόρος τομέας, αλλά και των απέραντων χυτηρίων και μηχανουργείων που μέχρι σήμερα είναι απαραίτητα για την κατασκευή των παραπάνω εξαρτημάτων και εν γένει των μηχανικών μερών που αποτελούν τα ακριβά συστήματα μετάδοσης.

Όχημα πόλης που μπορεί να μεταφέρει δύο επιβάτες...

Απλότητα…
Θα έχουμε λοιπόν ένα νέο όχημα από πλευράς κατασκευαστικής φιλοσοφίας, που θα αποτελείται από μία λειτουργική πλατφόρμα (σασί – motherboard) που εμπεριέχει όλα τα μηχανικά και ηλεκτρονικά  μέρη Οι λύσεις πρέπει να είναι φιλικές στο περιβάλλον… και φυσικά είναι απολύτως επαρκής από πλευράς στατικής και δυναμικής, πάνω στην οποία, προσαρμόζεται ένα συνθετικό αμάξωμα (από ρητίνη  οπλισμένη από υαλονήματα και ανθρακονήματα ή ακόμη και από θερμοπλαστικό υλικό)- το οποίο δεν είναι απαραίτητο σε κάθε περίπτωση να συμμετέχει στατικά στο όλο σύστημα (Σε αντιπαράθεση με το γνωστό συμβατικό αυτοφερόμενο αμάξωμα από πρεσσαριστή βαμμένη ατσαλλολαμαρίνα).

Οι ρυπογόνοι  θερμικοί κινητήρες με τη χαμηλή απόδοση και την χρήση των πεπερασμένων ορυκτών καυσίμων, δίνουν με ταχύ ρυθμό την θέση τους στους ηλεκτροκινητήρες με την υψηλή ενεργειακή απόδοση και την αξιοποίηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας που διαθέτει άφθονες η χώρα μας.

Ελληνική πρόταση σε τρεις ρόδες...
Η Ελλάδα μπορεί να παίξει το ρόλο της…
Είναι λοιπόν η κατάλληλη στιγμή η Ελλάδα να γίνει μια χώρα πρωτοπόρος στον τομέα της αναδιάρθρωσης από την βάση, του συγκοινωνιακών της μέσων, έτσι που να αξιοποιούν τον πλούτο της σε ανανεώσιμες ενεργειακές πηγές και να είναι συμβατά με την γεωμορφολογία των ηπειρωτικών και ιδίως των νησιωτικών περιοχών της.

Τα νέα αυτά συγκοινωνιακά μέσα, θα κατασκευάζονται πολύ ευκολότερα σε χώρες με μικρή βιομηχανική παράδοση από τα αντίστοιχα συμβατικά, γιατί ο τεχνολογικός πήχης της κατασκευής και της παραγωγής τους βρίσκεται πολύ χαμηλότερα από τον πήχη της κατασκευής των αντίστοιχων συμβατικών και θερμικών συγκοινωνιακών μέσων. Είναι όπως αντιλαμβάνεστε βασική προϋπόθεση να πέσουμε με τα μούτρα στην δουλειά, αξιοποιώντας το επιστημονικό και τεχνικό δυναμικό μας που χρόνια τώρα φυτοζωεί η έχει μεταναστεύσει στην αλλοδαπή.

Ο Γιώργος Μιχαήλ έχει φτιάξει στο παρελθόν ακρε΄τα πρωτότυπα οχήματα... Στην φωτογραφία έναλλακτικό Μέσο για τέσσερις...

Η Ελλάδα και οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας
Οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειες που διαθέτουμε σε αφθονία, οι ενεργειακές κυψέλες τα φωτοβολταικά, η τεχνολογία των συσσωρευτών  που εξελίσσεται συνεχώς, οι ηλεκτροκινητήρες, η νέα φιλοσοφία και αντίληψη για την τεχνολογική δυνατότητα  στη σχεδίαση και την κατασκευή αμαξωμάτων, είναι προκλήσεις που θα μας δώσουν το έναυσμα για την ανάπτυξη  μεγάλου αριθμού νέων ενδογενών παραγωγικών προγραμμάτων, εξειδικευμένων στον τόσο σημαντικό τομέα για την χώρα μας, που είναι οι μεταφορές και οι συγκοινωνίες και τα μέσα αυτόνομης και μαζικής μετακίνησης.

Ας αξιοποιήσουμε την ευνοϊκή συγκυρία…»

Γιώργος Θ. Μιχαήλ

                                                              

Σχέδιο προ 15ετίας... Ο Γιώργος Μιχαήλ βλέπει πάντα μπροστά!

Ποδήλατο σχεδιασμένο από τον Γιώργο Μιχαήλ...
Το συγκεκριμένο μπορεί να διπλώνει για να μην πιάνει πολύ χώρο...
Άλλη μία... ποδηλατική πρόταση

Ο Γιώργος Μιχαήλ έβαλε το.. χεράκι του και στην σχεδίαση του ηλεκτρικού Enfield E8000 που κατασκευάστηκε στη Σύρο τη δεκαετία του '70

Δια χειρός Γιώργου Μιχαήλ...

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης