Στιλάτο, κομψό και πλούσια εξοπλισμένο. Συγχρόνως εντυπωσιακά ευέλικτο, συνδεδεμένο με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, ξεκούραστο στα ταξίδια και, το κυριότερο, μέσα στην πόλη δεν καίει ούτε λίτρο καυσίμου. Το Volvo XC40 Recharge με το plug-in hybrid σύνολο είναι το SUV που κάνει τη διαφορά.

Η Volvo οδηγεί την κούρσα

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τον Οκτώβριο ήταν το best seller μοντέλο της Volvo σε πωλήσεις παγκοσμίως

Εξηλεκτρισμός. Είναι η λέξη που ακούγεται περισσότερο από κάθε άλλη τον τελευταίο χρόνο στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Οι κατασκευαστές τρέχουν για να προλάβουν τις εξελίξεις, παρουσιάζοντας συνεχώς νέα plug-in hybrid μοντέλα και αμιγώς ηλεκτροκίνητα.

Η Volvo, πρωτοπόρος και σε αυτόν τον τομέα, διαθέτει ήδη στην αγορά τη σειρά Recharge, προσφέροντας για κάθε αυτοκίνητο μια plug-in υβριδική έκδοση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύντομα θα δούμε και τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα, με τη σουηδική φίρμα να προχωρά με γοργά βήματα προς την επίτευξη του στόχου, το οποίο προβλέπει το 50% των πωλήσεών της παγκοσμίως το 2025 να προέρχεται από πλήρως EV οχήματα και το υπόλοιπο από υβριδικά.

Το μοντέλο που πρωταγωνιστεί στις πωλήσεις είναι το Volvo XC40 T5 Recharge. Ένα ελκυστικό SUV που συνδυάζει τις επιδόσεις με τη χαμηλή ή και μηδενική κατανάλωση και δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας.

Το φορτίζεις και καλύπτεις πλήρως τις καθημερινές σου μετακινήσεις από το σπίτι, στο γραφείο και στα μαγαζιά ή βάζεις βενζίνη και κάνεις μεγάλες αποστάσεις χωρίς το άγχος της αυτονομίας με απόλυτη οικονομία.

262 αθόρυβοι ίπποι

Φορτίζει εύκολα και γρήγορα μέσω της υποδοχής στο εμπρός φτερό

Ανοίγεις την τάπα στο αριστερό εμπρός φτερό, τοποθετείς το βύσμα στην ειδική υποδοχή, φορτίζεις για περίπου τπέντε ώρες μέσω οικιακής πρίζας και ξεκινάς. Για να είσαι βέβαιος ότι η μπαταρία χωρητικότητας 10,7 kWh έχει αναπληρώσει όλη την ενέργεια, ανοίγεις απλώς την εφαρμογή «Volvo On Call» στο κινητό σου τηλέφωνο και ελέγχεις τα πάντα.

Κάθεσαι αναπαυτικά στο καλοσχεδιασμένο κάθισμα του σουηδικού compact SUV και πιέζεις το κουμπί start/stop. Τοποθετείς το αυτόματο κιβώτιο στη θέση D και ξεκινάς χωρίς να ακουστεί το παραμικρό.

Το XC40 ρολάρει στην άσφαλτο εντελώς αθόρυβα με το υβριδικό σύνολο να διαχειρίζεται άριστα την ενέργεια.

Η μπαταρία βγάζει σε πραγματικές συνθήκες περίπου 40 χιλιόμετρα, τιμή εξαιρετική για τα δεδομένα του μέσου οδηγού, καθώς, σύμφωνα με τα στοιχεία, οι περισσότεροι δεν διανύουν περισσότερα από 50 χιλιόμετρα ημερησίως.

Όταν βγεις στον ανοιχτό δρόμο και θες να κινηθείς γρήγορα, ο τρικύλινδρος 1.5 turbo κινητήρας αναλαμβάνει δράση σε συνδυασμό με το ηλεκτρικό μοτέρ. Οι 262 ίπποι και τα 445 Nm ροπής φροντίζουν για τις γρήγορες επιταχύνσεις, με το αυτοκίνητο να εκτοξεύεται με ταχύτητα εμπρός σε κάθε βύθισμα του ποδιού στο δεξί πεντάλ. Δεν έχει τέλη κυκλοφορίας.

Βέβαια, η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα, αλλά ποιος χρειάζεται παραπάνω όταν τα όρια στο εθνικό οδικό δίκτυο δεν υπερβαίνουν τα 130 χλμ./ώρα;

Επίσης η μπαταρία φορτίζεται και κατά τη διάρκεια της οδήγησης, κάθε φορά που αφήνετε το πεντάλ του γκαζιού ή πιέζετε το πεντάλ του φρένου μέσω της ανάκτησης ενέργειας.

 

Από τα σαλόνια στα αλώνια

Πατάει σε ζάντες 19 ιντσών και η απόσταση από το εδάφος είναι στα 21 εκατοστά

Κραδασμοί και λοιποί θόρυβοι λάμπουν διά της απουσίας τους. Η ποιότητας κύλισης του σουηδικού SUV είναι αξιοθαύμαστη και η εναλλαγή από την υβριδική λειτουργία στη συμβατική γίνεται χωρίς να αντιληφθείς το παραμικρό.

Η μέση κατανάλωση καυσίμου είναι λίγο κάτω από τα 5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. O κατασκευαστής κάνει λόγο για 1,8 λτ./100 χλμ., αλλά είναι σχεδόν αδύνατο να το πετύχεις σε πραγματικές συνθήκες κίνησης.

Εντύπωση κάνει το γεγονός ότι, παρά τα 100 επιπλέον κιλά λόγω της μπαταρίας που βρίσκεται στο πάτωμα, το XC40 T5 Recharge εμφανίζει ελάχιστες κλίσεις στις στροφές και  παραμένει εξαιρετικά σταθερό στον αυτοκινητόδρομο. Τα ηλεκτρονικά συστήματα κάνουν πολύ καλή δουλειά και επεμβαίνουν άμεσα και αποτελεσματικά όπου απαιτείται.

Σε περίπτωση που αποφασίσετε να βγείτε εκτός δρόμου, η μεγάλη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος (21 εκατοστά) εξασφαλίζει απροβλημάτιστες μετακινήσεις. To XC40 δεν φοβάται να λερωθεί, να περάσει από χώματα και λάσπες. Βέβαια δεν υπάρχει λόγος να το παρακάνετε, εκτός κι αν του έχετε τοποθετήσει τα M+S ελαστικά.

Τόσο μοντέρνο 

Σύμφωνα με τη Volvo είναι το ασφαλέστερο αυτοκίνητο που έχει κατασκευάσει

Από αισθητικής πλευράς, το μικρό SUV της Volvo παραμένει ένα από τα πιο ελκυστικά αυτοκίνητα της κατηγορίας. Κομψό και συνάμα μοντέρνο και νεανικό. Πατάει σε ζάντες 19 ιντσών, έχει ένα πανέμορφο εμπρός τμήμα και καλόγουστες λεπτομέρειες.

Οι διπλές απολήξεις της εξάτμισης, η διαφορετικού χρώματος οροφή με την ενσωματωμένη πτέρυγα στο τελείωμα, τα πλαϊνά προστατευτικά και οι έντονες καμπύλες, προσδίδουν μια σπορτίβ νότα.

Σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις, αυτό που ξεχωρίζει στην plug-in hybrid είναι η υποδοχή της πρίζας στο εμπρός φτερό.

Premium αίσθηση

Λιτό, απέριττο, πρακτικό και πλήρως ψηφιακό το ταμπλό

Το εσωτερικό αποτελεί ωδή στον μινιμαλισμό. Τίποτα μέσα στην καμπίνα δεν είναι περιττό. Οι Σουηδοί λαμβάνουν τα θερμά μας συγχαρητήρια στον συγκεκριμένο τομέα, καθώς έφτιαξαν έναν λιτό και συνάμα τόσο σύγχρονο και πρακτικό χώρο.

Από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων λαμβάνεις κάθε πληροφορία για τη λειτουργία του υβριδικού συνόλου, τα σήματα κυκλοφορίας, την αυτονομία και την πλοήγηση. Η μεγάλη οθόνη αφής ενσωματώνει κάθε εφαρμογή και υπηρεσία, είναι απίστευτα απλή και δεν χρειάζεται να σπαταλήσεις πάνω από 10 λεπτά για να μάθεις να την ελέγχεις όπως το tablet σου.

Για τη συνδεσιμότητα δεν χρειάζεται να γίνει λόγος, ούτε για την ποιότητα κατασκευής.

Ο εξοπλισμός από την άλλη είναι υπερπλούσιος, ενσωματώνοντας όλες τις τεχνολογίες υποβοήθησης, τέσσερις κάμερες για πανοραμική άποψη στάθμευσης 360°, προειδοποίηση οπίσθιας σύγκρουσης, σύστημα επιτήρησης τυφλού σημείου, αυτόματο φρενάρισμα και πολλά πολλά ακόμα.

Όσον αφορά στους χώρους, τέσσερις ενήλικες επιβάτες δεν θα παραπονεθούν για το παραμικρό. Ο όγκος του πορτμπαγκάζ έχει μειωθεί από τα 450 στα 405 λίτρα εξαιτίας της ύπαρξης των μπαταριών, διαθέτει όμως πτυσσόμενο δάπεδο φόρτωσης και πλάτη στήριξης για τα ψώνια.

 

Πόσο κοστίζει;

Με μια φόρτιση μπορεί να κάνει 40 χιλιόμετρα - μόνο με ηλεκτρική ενέργεια

Η plug-in hybrid έκδοση του Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2018 αποτελεί το επιστέγασμα της μεθοδικής δουλειάς των Σουηδών προς τον εξηλεκτρισμό. Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο compact SUV, με υψηλή απόδοση, προηγμένες τεχνολογίες, ψηφιακές υπηρεσίες, πολυτελή χαρακτηριστικά και αριστοτεχνική οδική συμπεριφορά.

Είναι εντυπωσιακά οικονομικό, κινείται με ευκολία παντού και διαθέτει πολύ πλούσιο εξοπλισμό. Η τιμή των 49.179€ φαντάζει τσουχτερή, αλλά δικαιολογείται από τα περίτεχνα χαρακτηριστικά του, τις φορολογικές ελαφρύνσεις ως εταιρικό και τα περιορισμένα πάγια έξοδα.

Δείτε εδώ τον εντυπωσιακό εξοπλισμό του XC40 T5 Recharge

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά

  Volvo XC40 T5 Recharge
Κυβισμός (cc) 1.447 κ.εκ. + Ηλεκτρικό μοτέρ
Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) 262
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 445
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) 7,3
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) 180
Μέση Κατανάλωση (λίτρα/100χλμ.) 1,8
Εκπομπές Ρύπων CO2 41-45 γρ./χλμ.
Τέλη Κυκλοφορίας 0 €
Μήκος (μέτρα) 4.425
Πλάτος (μέτρα) 1.863
Ύψος (μέτρα) 1.652
Βάρος (κιλά) 1.812
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) 405

Τιμή (από…)

49.179€

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης