Αποστολή στην Γερμανία: Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης

     

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η ανάπτυξη που έχουν τα τελευταία χρόνια οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες σε ολόκληρο τον κόσμο είναι ραγδαία. Χιλιάδες εργαζόμενοι, τεράστιες επενδύσεις δισεκατομμυρίων ευρώ και στοιχεία που θυμίζουν ταινίες επιστημονικής φαντασίας συνθέτουν το DNA κάθε σύγχρονης εταιρείας.

Το αυτοκίνητο στις μέρες μας είναι είδος πρώτης ανάγκης και απαραίτητο στην καθημερινότητα της συντριπτικής πλειοψηφίας των πολιτών, ιδίως σε αυτούς που μένουν σε αστικά κέντρα. Λογικό είναι να εξελίσσεται με γοργούς ρυθμούς προκειμένου να μπορεί να καλύψει κάθε ανάγκη.

Ο χώρος των... εκατομμυρίων τετραγωνικών που καλύπτουν οι εγκαταστάσεις της Audi θυμίζει ξεχωριστή πόλη. Να σημειώσουμε πως σε αυτή εργάζονται 44.000+ άνθρωποι όταν στο Ίγκολσταντ υπάρχουν 130.000 μόνιμοι κάτοικοι!

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ένας στους 3 κατοίκους εργάζεται στην Audi!
Η Audi είναι μία μάρκα αυτοκινήτων με ιστορία που συνεχώς μεγαλώνει, χρόνο με το χρόνο. Αυτό δείχνουν τα νούμερα, η παραγωγή και οι επενδύσεις που κάνει σε έμψυχο δυναμικό και τεχνολογίες. Η
Όπου και να κοιτάξεις στο Ίγκολσταντ βλέπεις μόνο αυτοκίνητα της Audi… Σπάνια συναντάς γιαπωνέζικο, αμερικάνικο ή ιταλικό!έδρα της Audi βρίσκεται – που αλλού; – στην Γερμανία και συγκεκριμένα στο Ίγκολσταντ, σχεδόν 70 χιλιόμετρα από το Μόναχο.

Πρόκειται για μία πόλη η οποία και σύμφωνα με την τελευταία απογραφή του 2013 από τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών, απαριθμεί 127.886 κατοίκους. Αυτή η πόλη με την ήρεμη ζωή θα λέγαμε πως είναι και η πόλη της Audi. Και το λέμε αυτό καθώς εργάζονται για λογαριασμό της εταιρείας και σύμφωνα με τα τελευταία επίσημα στοιχεία 43.192 άνθρωποι, δηλαδή το 1/3 των κατοίκων της πόλης!

Στο Ίγκολσταντ βρίσκεται το αρχηγείο, το μουσείο, ένα από τα εργοστάσια παραγωγής και πρόσφατα στα 20 περίπου χιλιόμετρα από το κέντρο της πόλης, η νέα υπερσύγχρονη πίστα δοκιμών και η Audi Sport, η ομάδα που ασχολείται με τα σπορ μοντέλα και τις αγωνιστικές δραστηριότητες.

Δείτε πλάνα από το αρχηγείο της Audi στο Ίγκολσταντ και πλάνα μέσα από το εργοστάσιο παραγωγής…

Απο την Αθήνα στην Γερμανία
Το zougla.gr ταξίδεψε στην Γερμανία και στο Ίγκολσταντ προκειμένου να ζήσουμε από κοντά την εμπειρία παραγωγής ενός αυτοκινήτου. Από το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος της Αθήνας και μετά Είναι απίστευτο να βλέπεις πως μεταμορφώνεται το ρολό αλουμινίου σε… αυτοκίνητο! από 2.5 ώρες πτήσης βρεθήκαμε στο αντίστοιχο του Μονάχου και σε λιγότερο από μία ώρα φτάσαμε στην «πόλη» της Audi. Η μετακίνησή μας έγινε με λεωφορείο καθώς οι αποστάσεις εντός του εργοστασίου (που αποτελείται από πολλά κτήρια) είναι μεγάλες.

Η ξενάγηση άρχισε από το σημείο μηδέν, δηλαδή σε αυτό όπου καταφθάνει σε ρολά (που ζυγίζουν μερικούς… τόνους το καθένα) το αλουμίνιο, το βασικότερο υλικό για την παραγωγή ενός αυτοκινήτου. Το ρολό κόβεται, μπαίνει σε πρέσες και τα ρομπότ ακολουθούν τη διαδικασία παραγωγής. Τα κομμάτια αρχίζουν σιγά – σιγά να ενώνονται και να αποκτούν μορφή.

Στην 3η βιομηχανική επανάσταση τα ρομπότ παίζουν καθοριστικό παράγοντα. Πλέον ετοιμαζόμαστε για την 4η στην οποία θα υπάρχει συνεργασία ανθρώπου με ρομπότ! Σύμφωνα με την Audi θα δούμε ολοκληρωμένη γραμμή παραγωγής το 2020...

Η διαδικασία παραγωγής…
Καθώς διανύουμε την περίοδο της 3ης βιομηχανική επανάσταση, οι περισσότερες εργασίες όπως κολλήσεις, συναρμολόγηση κ.λπ. γίνονται με ρομπότ. Άνθρωποι υπάρχουν μόνο για να επιβλέπουν μεΠαρακολουθείς τα ρομπότ να… εργάζονται έχεις την αίσθηση πως θα σου… ορμήξουν! ελάχιστες εξαιρέσεις. Προχωράμε στους διαδρόμους του εργοστασίου με τον ξεναγό και συναντούμε δεξιά – αριστερά, ειδικές κατασκευές – μήτρες, που η καθεμία ζυγίζει ακόμα και 30 τόνους και οι οποίες χρησιμεύουν στην δημιουργία των εκατοντάδων κωδικών (ανταλλακτικά, αξεσουάρ κ.λπ.) που έχει κάθε αυτοκίνητο.

Είναι σημαντικό να αναφέρουμε πως στο τελείωμα της πρώτης φάσης στην γραμμή παραγωγής και πριν μπει το αμάξωμα για βάψιμο, ρομπότ ελέγχουν αν η διαδικασία έχει γίνει σωστά και το αποτέλεσμα είναι το επιθυμητό. Στην περίπτωση που ένα αμάξωμα δεν ακολουθεί τις προδιαγραφές της Audi ή παρουσιάζει έστω και το παραμικρό… ψεγάδι, το ελαττωματικό προϊόν οδηγείται στην… ανακύκλωση.

Αυτό που σε εντυπωσιάζει στο εργοστάσιο της Audi είναι τα επιβλητικά ρομπότ, η λειτουργία τους και η… απομόνωσή τους από τον άνθρωπο. Είναι λογικό καθώς η συμβίωση ρομπότ με άνθρωπο μπορεί να οδηγήσει σε τραυματισμούς.

Στο Ίγκολσταντ κατασκευάζεται 20+ πλέον χρόνια το Audi A4...

Χιλιάδες αυτοκίνητα
Η συνέχεια της διαδικασίας αφορά το βάψιμο και ακολουθεί με τη σειρά της η διαδικασία συναρμολόγησης της καμπίνας, των αξεσουάρ κ.λπ. Καθημερινά από τη γραμμή παραγωγής βγαίνουν χιλιάδες αυτοκίνητα (σχεδόν 2.000) προκειμένου να μπορούν να καλυφτεί η συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση σε παγκόσμιο επίπεδο.

Αξίζει να σημειώσουμε πως στο αρχηγείο της Audi στο Ίγκολσταντ υπάρχει ειδικός (τεράστιος) χώρος προκειμένου οι πελάτες της μάρκας να παραλαμβάνουν από εκεί το νέο τους αυτοκίνητο, έχοντας ζήσει μία μέρα ξενάγησης στο εντυπωσιακό χώρο…

 

Audi και Ίγκολσταντ σε αριθμούς

  • 127.886 οι μόνιμοι κάτοικοι της πόλης
  • 43.192 εργαζόμενοι στην Audi
  • Εκεί βρίσκεται το μεγαλύτερο εργοστάσιο παραγωγής του ομίλου VW
  • Δεύτερο μεγαλύτερο εργοστάσιο παραγωγής στην Ευρώπη
  • Ετήσια παραγωγή που αγγίζει τις 566.646 μονάδες
  • Στα 2.737.500 τ.μ. ο χώρος που καλύπτει η «πόλη» της Audi
  • Μοντέλα που παράγονται: Audi A3 Audi A4, Audi A5, Audi Q2 (νέο μοντέλο), Audi Q5

 

Για να δείτε τη γκάμα των μοντέλων της Audi πατήστε
ΕΔΩ

 

Από εδώ ξεκινάς την περιήγηση στις εγκαταστάσεις της Audi. στα δεξιά (δεν διακρινεται στην φωτογραφία) βρίσκεται και το μουσείο της μάρκας...

Τα ρομπότ στο εργοστάσιο δουλεύουν ασταμάτητα. Η εικόνα από κοντά είναι εντυπωσιακή...
Η συνεργασία ρομπότ με άνθρωπο ήδη έχει ξεκινήσει...

Η νέα γενιά του Audi A4 κατασκευάζεται στο Ίγκολσταντ...
Όλες οι εργασίες γίνονται με μεγάλη προσοχή...
Για να ολοκληρωθεί η κατασκευή ενός αυτοκινήτου θα πρέπει να περάσουν πολλά στάδια συναρμολόγησης...
Το εσωτερικό στα σύγχρονα εργοστάσια παραγωγής αυτοκινήτων θυμίζουν... χειρουργεία
Οι σκληρές δουλειές γίνονται από τα ρομπότ...
Η λεπτομέρεια είναι που κάνει τη διαφορά σε ένα Audi...
Η διαδικασία της βαφής...
Μετά το βάψιμο από τα... ρομπότ γίνεται έλεγχος από ειδικό...
Στα εργοστάσια της Audi εργάζεται και ένα σημαντικό ποσοστό γυναικών...

Το πρωτότυπο ηλεκτρικό Audi R8 e-tron βρίσκεται σε στάδιο δοκιμών. Το... συναντήσαμε στο αρχηγείο της Audi να φορτίζει!

Η υπερσύγχρονη πίστα δοκιμών της Audi στη Νυρεμβέργη στην οποία εργάζονται σχεδόν 250 άνθρωποι...

Κατά την παραμονή μας στην Γερμανία πήραμε και γεύση από... καθαρόαιμη δοκιμή του νέου Audi Q7 στην ειδικά διαμορφωμένη πίστα στην Νυρεμβέργη
Στην ολοκαίνουργια πίστα της Audi είχαμε την δυνατότητα να δοκιμάσουμε και το νέο R8 plus των 610 ίππων... (σχετικό άρθρο θα δημοσιεύσουμε τις επόμενες ημέρες, μαζί με video!)

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης