Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη

     

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ


Τα τελευταία πέντε χρόνια το μεγαλύτερο ποσοστό των Ελλήνων βιώνει την οικονομική κρίση και αυτό είναι κάτι που το ακούμε και το διαβάζουμε συνεχώς. Οι πωλήσεις των αυτοκινήτων έχουν πέσει κατακόρυφα, όπως και άλλων κλάδων, και για όσους γνωρίζουν τα πράγματα καλύτερα (στον κλάδο του αυτοκινήτου) μιλούν για…. πάτο που ίσως και να φτάσαμε το 2012.

Συγκεκριμένα, ήταν η χρονιά που ταξινομήθηκαν μόλις 58.482 αυτοκίνητα, νούμερο εξαιρετικά χαμηλό αν αναλογιστούμε πως η χώρα μας έχει πληθυσμό 11 εκατομμύρια κατοίκους. Το 2013 υπήρξε μία μικρή αύξηση (58.694) ενώ το 2014 η αγορά έδειξε σημάδια ανάκαμψης με 71.218 πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων.

Παρά την κρίση οι Έλληνες επέλεξαν να αγοράσουν αυτοκίνητα των λεγόμενων premium εταιρειών Υψηλό ποσοστό
Κοιτάζοντας αναλυτικά τις πωλήσεις βλέπουμε πως σχεδόν έχουν εξαφανιστεί τα αυτοκίνητα με μεγάλους σε χωρητικότητα κινητήρες, γεγονός που οφείλεται στην υψηλή φορολογία. Το ακριβώς αντίθετο όμως συμβαίνει με τις λεγόμενες premium μάρκες που έχουν καταφέρει να αυξήσουν σε πολύ μεγάλο βαθμό τα ποσοστά τους. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, το 2010 οι πολυτελείς μάρκες κατείχαν το 8.1% της αγοράς, το 2011 το νούμερο αυτό μεγάλωσε στο 9.6% και το 2015 σκαρφάλωσε στο 15.1% (10.750 ταξινομήσεις). Αξίζει να αναφέρουμε πως στα χρόνια «προ κρίσης», το ποσοστό αυτό ήταν, για παράδειγμα το 2008, στο 11.4% στο σύνολο πάντα της αγοράς.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Έτος Πωλήσεις Πωλήσεις Premium Ποσοστό στο σύνολο
 2014  71.218 10.750 15.1%
 2013  58.694 7.727 13.2%
 2012  58.482 6.578 11.2%
 2011  97.680 9.375 9.6%
 2010  141.499 11.522 8.1%
 2009  220.548 28.672 13%
 2008  267.242 30.396 11.4%

Ο ανταγωνισμός έχει πάιξει το ρόλο του…
Σημαντικό ρόλο έχει παίξει η οικονομική πολιτική των εταιρειών, ο ανταγωνισμός και φυσικά η ύπαρξη πλέον εκδόσεων με κινητήρες που δεν επιβαρύνουν με φόρους του ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων. Επιπλέον, γίνεται εμφανές πως ο Έλληνας αναζητά το αυτοκίνητο που θα τον ικανοποιεί (χωρίς όμως να προκαλεί) και θα του προσφέρει πολύ περισσότερα. Όπως και να έχει διακρίνεται ξεκάθαρα η τάση των πελατών για μάρκες με premium προϊόντα, φαινόμενο που παρατηρείται και σε παγκόσμιο επίπεδο. 

Το Audi Q3 είναι διαθέσιμο ακόμα και με κινητήρα 1.400 κ.εκ.
BMW X1 με κινητήρα 1.600 κ.εκ. Αυτός είναι και ο λόγος που έχει μεγάλη απήχηση στο αγοραστικό κοινό
Η Mercedes A Class άλλαξε τα δεδομένα της κατηγορίας. Διαθέσιμη ακόμα και με κινητήρα diesel 1.500 κ.εκ. 

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης