H Stellantis μέσω του προγράμματος Atlante το οποίο είναι σε ισχύ ήδη, έχει κύριο στόχο την εγκατάσταση ενός δικτυού 5.000 ταχυφορτιστών στην Ν.Ευρώπη για ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2025 και 35.000 ταχυφορτιστές έως το 2030.

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα είναι αποτέλεσμα της συνεργασίας των NHOA Group και της Free2Move eSolutions η οποία αποτελεί κοινοπραξία των NHOA και Stellantis

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στόχος είναι ένα πρωτοποριακό δίκτυο, καθώς θα είναι 100% vehicle-grid-integrated (VGI) και θα χρησιμοποιεί ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και συστήματα αποθήκευσης. Ο όμιλος Stellantis στις 8 Ιουλίου στο πλαίσιο του EV Day ανακοίνωσε ότι το πρόγραμμα Atlante είναι ήδη σε εξέλιξη και πως τα πρώτα 700 σημεία τοποθέτησης των φορτιστών έχουν καθοριστεί, ενώ μόλις το 10% είναι ήδη στην διαδικασία της εγκατάστασης.

 Ο κ. Roberto Di Stefano, CEO της Free2Move eSolutions τόνισε:

«Το πρόγραμμα Atlante είναι το βήμα που πρέπει να κάνουμε ώστε να αναπτύξουμε την ηλεκτροκίνηση και να ταξιδεύουμε μεγάλες αποστάσεις χωρίς να περιμένουμε μεγάλα χρονικά διαστήματα για φόρτιση. Πρόκειται για μια μοναδική ευκαιρία ανάπτυξης, αφού ουσιαστικά βρισκόμαστε στην αρχή της δημιουργία των δικτύων ταχυφόρτισης.» 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι φορτιστές που θα τοποθετηθούν θα είναι δυναμικής από 100 kW έως και 175 kW και θα προσφέρουν ειδικά προνόμια στους κατόχους αυτοκινήτων μαρκών του Ομίλου Stellantis.

Σημαντικό είναι να αναφέρουμε την τεχνολογία που χρησιμοποιείτε, καθώς πρόκειται για έναν συνδυασμό ταχυφορτιστών με Vehicle-Grid-Integrated τεχνολογία και συστήματα αποθήκευσης ενέργειας.
Η συγκεκριμένη πρωτοπόρα τεχνολογία χρησιμοποίει 100% πήγες ανανεώσιμης ενέργειας, με τις θέσεις στάθμευσης/φόρτισης να καλύπτονται από φωτοβολταϊκά στοιχεία. Πρόκειται για μια λύση που εφαρμόστηκε και από τη FIAT με αφορμή την παραγωγή του νέου αμιγώς ηλεκτρικού FIAT 500, όπου στο εργοστάσιο παραγωγής του μοντέλου στο Τορίνο, δημιουργήθηκε το μεγαλύτερο δίκτυο Vehicle-to-Grid (V2G) στον κόσμο.

Η «ανταλλαγή» ενέργειας μεταξύ των αυτοκινήτων και του δικτύου σταθεροποιεί το δίκτυο και παράλληλα αξιοποιεί στο μέγιστο βαθμό την ενέργεια που προκύπτει από τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας

Το ηλεκτρικό 500, επιβεβαιώνοντας για ακόμα μια φορά τον καινοτόμο του χαρακτήρα και τη ολιστική του προσέγγιση για την προστασία του πλανήτη,  είναι εξαρχής σχεδιασμένο για να συνεργάζεται με δίκτυα V2G. 

Συμπεραίνοντας το πρόγραμμα Atlante αποτελεί την απάντηση στο πλάνο «Fit for 55» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το οποίο προβλέπει την πώληση αποκλειστικά οχημάτων με μηδενική εκπομπή ρύπων από το 2035. Ενώ ταυτόχρονα αναβαθμίζει το δίκτυο φόρτισης, καθώς πρόσφατα, ο Ευρωπαϊκός Σύνδεσμος Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), τόνισε στα όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης την αργή εξέλιξη των δικτύων φόρτισης, όπου μέχρι σήμερα από τα 225.000 σημεία φόρτισης μόνο τα 25.000 παρέχουν την δυνατότητα ταχυφόρτισης

Η κ. Anne-Lise Richard, Επικεφαλής σε Παγκόσμιο επίπεδο του e-Mobility της Stellantis ανέφερε: 
 

«Τα δίκτυα ταχυφόρτισης στη Ν. Ευρώπη αποτελούν μια σημαντική ευκαιρία ανάπτυξης στη νέα εποχή της αυτοκίνησης, ενώ παράλληλα θα μας επιτρέψουν να χτίσουμε ένα καλύτερο αύριο για τις μελλοντικές γενιές .Το δίκτυο που παίρνει μορφή μέσω του προγράμματος Atlante θα βοηθήσει η φόρτιση ενός αυτοκινήτου να είναι τόσο απλή, όσο ο ανεφοδιασμός με βενζίνη. Είναι ένα φιλόδοξο πρόγραμμα, το οποίο θα βοηθήσει στην επίτευξη των στόχων μας και στην εφαρμογή της στρατηγικής εξηλεκτρισμού της Stellantis.»

Ο κ. Carlalberto Guglielminotti, CEO του NHOA Group, σημείωσε: 

«Το COP26 εξέφρασε την άμεση ανάγκη να εστιαστούν οι προσπάθειες προς τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και την ηλεκτροκίνηση. Χάρη στη γνώση που έχουμε ως ένας από τους πέντε κορυφαίους παίκτες στον τομέα της ενέργειας, θα μπορέσουμε μέσω του προγράμματος Atlante να προσφέρουμε μια βιώσιμη λύση φόρτισης και να αυξήσουμε τη χρήση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στο ηλεκτρικό δίκτυο της Ευρώπης.»

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης