Του Λουκά Παπαλάμπρου

Τα όρια εκπομπών ρύπων που έχει θεσπίσει η Ευρωπαϊκή Ένωση αποτελούν έναν από τους μεγάλους «βραχνάδες» των αυτοκινητοβιομηχανιών, καθώς για να λανσάρουν τα μοντέλα τους στην αγορά πρέπει να προσαρμόζονται στις απαιτήσεις. Αυτό συνεπάγεται μεγαλύτερο κόστος για την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών και περισσότερο χρόνο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα δύο τελευταία δεν είναι και ό,τι καλύτερο για μια εταιρεία. Καμία επιχείρηση, σε κανέναν τομέα, δεν επιθυμεί να χάνει χρήματα και χρόνο, και αυτό δεν αποτελεί εξαίρεση στον χώρο των τεσσάρων τροχών.

Η Ε.Ε. έχει θέσει ως στόχο για το 2020 το όριο των 95 γρ./χλμ. CO2, αριθμός που έχει προκαλέσει πολλές αντιδράσεις στη Γερμανία, καθώς τα μεγάλα και πολυτελή αυτοκίνητα είναι πιο ενεργοβόρα και δύσκολα θα μπορέσουν οι εταιρείες να μειώσουν σε τέτοια επίπεδα τις εκπομπές ρύπων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, έχοντας ως ατού την πολύ μεγάλη δυναμική τους και τη στήριξη της κυβέρνησης, προσπαθούν με κάθε τρόπο να κερδίσουν χρόνο και να πετύχουν υψηλότερα όρια. Δεν είναι καθόλου τυχαίο που στην πρόσφατη έκθεση της Φρανκφούρτης η καγκελάριος της Γερμανίας Άνγκελα Μέρκελ έθεσε ανοικτά το ζήτημα και απαίτησε – εμμέσως πλην σαφώς –  να στηριχθούν οι εταιρείες.

Τα λεφτά είναι το παν για όλουςΑυτές τις ημέρες, οι υπουργοί Περιβάλλοντος των χωρών-μελών της Ε.Ε. συνεδριάζουν για τα όρια εκπομπών ρύπων των αυτοκινήτων που θα κυκλοφορήσουν στην Ευρώπη το 2020. Οι Γερμανοί επιθυμούν ο καθορισμός των 95 γρ./χλμ. CO2 να μετατεθεί τέσσερα χρόνια μετά και είναι βέβαιο ότι θα χρησιμοποιήσουν κάθε τρόπο για να το πετύχουν.

Όπως τόνισε και ο υπουργός Περιβάλλοντος της Γερμανίας Peter Altmaier, είναι σίγουροι ότι θα βρεθεί λύση και ότι όλοι (χώρες-μέλη και αυτοκινητοβιομηχανίες) θα συμφωνήσουν μαζί τους. Από τη μεριά της Ε.Ε., η Ευρωπαία επίτροπος, αρμόδια για το Περιβάλλον και τη Δράση για το Κλίμα, Connie Hedegaard, δήλωσε απογοητευμένη από την κίνηση της γερμανικής κυβέρνησης, προσθέτοντας ότι δεν πρέπει να γίνει αποδεκτή η πρότασή τους για αναβολή των νέων ορίων για το 2024.

 Αμφιβάλλει, ωστόσο, κανείς ότι οι Γερμανοί θα πετύχουν τον στόχο τους;

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης