Αυτό είναι το πρώτο VW χωρίς τιμόνι

Πρώτη καταχώρηση: Τρίτη, 6 Μαρτίου 2018, 12:55
Αυτό είναι το πρώτο VW χωρίς τιμόνι

Η γερμανική εταιρεία παρουσίασε στην έκθεση της Γενεύης το τέταρτο μέλος της σειράς I.D., ένα μεγάλο πολυτελές sedan, το οποίο διακρίνεται για τις high-tech τεχνολογίες.

Το I.D. Vizzion ενσαρκώνει το όραμα της VW για τα αυτοκίνητα του μέλλοντος. Διαθέτει ηλεκτροχρωμική οροφή και κρύσταλλα που σκουραίνουν με ένα άγγιγμα από τους επιβάτες, full LED φώτα και εντυπωσιακό δίκτυο από κάμερες, αισθητήρες και ραντάρ.

Το μήκος του αμαξώματος ξεπερνά τα 5,10 μέτρα και για την κίνηση φροντίζουν δύο ηλεκτροκινητήρες. Ο πρώτος είναι τοποθετημένος στον εμπρός άξονα και αποδίδει 102 ίππους και ο δεύτερος στον πίσω, αποδίδοντας 204 ίππους. Αμφότεροι λαμβάνουν ενέργεια από μία μπαταρία χωρητικότητας 111 kWh, με την αυτονομία να αγγίζει τα 665 χιλιόμετρα. Τα 0-100 επιτυγχάνονται σε 6,3 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα.

Η αισθητική του εσωτερικού είναι άκρως φουτουριστική, προσφέροντας στους επιβάτες μία ανεπανάληπτη εμπειρία. Όλα ελέγχονται με φωνητικές εντολές και χειρονομίες. Δεν υπάρχει τιμόνι, πεντάλ και κλασικοί διακόπτες. Οι αισθητήρες, το σύστημα τεχνητής νοημοσύνης και η τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 5 αναλαμβάνουν την κίνηση.

Οι εικονικές οθόνες και το ολόγραμμα προβάλλουν στους επιβάτες κάθε πληροφορία, ένας κεντρικός υπολογιστής αναλύει τα δεδομένα και φροντίζει για την ασφαλή μεταφοράς τους, με το αυτοκίνητο να φροντίζει για τα πάντα. Για παράδειγμα, έχει την ικανότητα να μαθαίνει τις προτιμήσεις του κατόχου όσον αφορά στη θερμοκρασία που επιθυμεί στην καμπίνα, τις διαδρομές που ακολουθεί καθημερινά, πότε πηγαίνει γυμναστήριο, πού βρίσκεται το γραφείο και το σπίτι του.

Ουσιαστικά, είναι θαρρείς και έχεις στην κατοχή σου ένα διαστημικό όχημα, με το οποίο μιλάς, του δίνεις εντολές και αυτό τις εκτελεί με εξαιρετική ακρίβεια. Στόχος της VW είναι να το λανσάρει στην αγορά έως το 2030.



Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος

Τελευταία ενημέρωση: Τρίτη, 6 Μαρτίου 2018, 12:55