Ακόμα πιο αυστηρά τα crash tests των αυτοκινήτων

Πρώτη καταχώρηση: Τετάρτη, 20 Μαΐου 2020, 15:50
Ακόμα πιο αυστηρά τα crash tests των αυτοκινήτων

Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος

Ο ανεξάρτητος ευρωπαϊκός οργανισμός Euro NCAP είναι αυτός που πραγματοποιεί όλες τις δοκιμές πρόσκρουσης σε κάθε νέο μοντέλο που λανσάρεται στις χώρες της Γηραιάς Ηπείρου.

Αυτός αξιολογεί και πιστοποιεί τα επίπεδα ασφάλειας που προσφέρουν τα αυτοκίνητα. Εδρεύει στο Βέλγιο και τα crash tests που κάνει θεωρούνται τα πιο αυστηρά παγκοσμίως.

Κάθε δύο χρόνια, ο οργανισμός (European New Car Assessment Programme) ενημερώνει τα πρωτόκολλα εισάγοντας νέους παραμέτρους στα tests.

Από φέτος, λοιπόν, θα γίνουν προσαρμογές στην ταχύτητα, θα πραγματοποιούνται επιπλέον δοκιμές που αφορούν στην ασφάλεια των επιβατών σε περίπτωση εμπρόσθιας σύγκρουσης, στην προστασία τους μετά το ατύχημα και στην αποτελεσματικότητα των νέων συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης.

Η γνωστή μετωπική σύγκρουση αντικαθίσταται με τη «Moving Barrier to Moving Car», αξιολογώντας τόσο τα επίπεδα προστασίας των επιβατών, όσο και τον τρόπο με τον οποίο το εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου συμβάλλει στους τραυματισμούς στο άλλο όχημα.

Επίσης από εδώ και στο εξής θα χρησιμοποιούνται τα νέας γενιάς ανδρείκελα «THOR».

Οι πλευρικές προσκρούσεις θα γίνονται με μεγαλύτερη ταχύτητα, ενώ για πρώτη φορά θα αξιολογείται η προστασία από τις πλευρικές κρούσεις, η αποτελεσματικότητα των νέων αερόσακων ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα και η αλληλεπίδραση μεταξύ οδηγού και συνοδηγού.

Οι δοκιμές για τη λειτουργία και αποτελεσματικότητα των συστημάτων υποβοήθησης θα επεκταθούν, με τα νέα σενάρια να περιλαμβάνουν αξιολογήσεις για τους ευάλωτους χρήστες του δρόμου, καθώς και εκτιμήσεις για τα συστήματα απόσπασης προσοχής του οδηγού και ανίχνευσης κόπωσης.

Η βελτίωση της οδικής ασφάλειας δεν περιορίζεται μόνο στους αερόσακους, τη δομή του αμαξώματος ή τα συστήματα υποβοήθησης. Σε συνεργασία με τη CTIF, τη Διεθνή Ένωση Υπηρεσιών Πυροσβεστικής και Διάσωσης, προσθέτονται νέοι κανονισμοί όσον αφορά τις πληροφορίες που παρέχονται για τη διάσωση των επιβατών μετά από ατύχημα. 

Οι πρώτες δοκιμές, σύμφωνα με το καινούριο πρωτόκολλο ασφαλείας, θα πραγματοποιηθούν μετά το καλοκαίρι.

 

 

 

Τελευταία ενημέρωση: Τετάρτη, 20 Μαΐου 2020, 15:50