Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Η Lexus επιβεβαίωσε ότι εργάζεται πάνω σε ένα μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων για μελλοντικά ηλεκτρικά οχήματα. Η τεχνολογία θέλει να αναπαράγει την αίσθηση ενός παραδοσιακού χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων και να δίνει ξεχωριστή αίσθηση στον οδηγό ακόμα και εάν η ύπαρξη του είναι περισσότερο διακοσμητική.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα με τον Takashi Watanabe, Chief Engineer της Lexus Electrified, η ιδέα του χειροκίνητου EV ξεκίνησε από μια συζήτηση μεταξύ των μηχανικών της Lexus σχετικά με το τι τους άρεσε στα παραδοσιακά οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Παρά την επίπεδη καμπύλη ροπής ενός ηλεκτροκινητήρα που καθιστά περιττό το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, η Lexus υποστήριξε το όραμα της ομάδας μηχανικών της. Ο Watanabe αναφέρει ότι το έργο ήταν «τόσο διασκεδαστικό» που η ανάπτυξή του συνεχίζεται για τρία χρόνια. Παραδόξως, η τεχνολογία δεν είναι μόνο για λόγους επίδειξης, καθώς ο αρχιμηχανικός άφησε να εννοηθεί ότι μπορεί στην πραγματικότητα να εφαρμοστεί σε μερικά από τα μελλοντικά EV.

Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία έχει ήδη εφαρμόσει το προσομοιωμένο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων σε ένα πρωτότυπο του πλήρως ηλεκτρικού Lexus UX300e. Στιγμιότυπα οδήγησης μεταδόθηκαν κατά τη διάρκεια της επίσημης παρουσίασης, δείχνοντας τι να περιμένετε – συμπεριλαμβανομένου ενός ικανοποιητικού ήχου σε κάθε αλλαγή ταχύτητας, μαζί με έναν ψεύτικο θόρυβο κινητήρα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 

 

Το πρωτότυπο χειροκίνητο EV είναι εξοπλισμένο με τρία πεντάλ, έναν λεβιέ αλλαγής ταχυτήτων και έναν μετρητή στροφών που προφανώς δεν σχετίζεται με τις στροφές του ηλεκτροκινητήρα. Η Lexus έχει ρυθμίσει το προσομοιωμένο κιβώτιο ταχυτήτων, έτσι ώστε ο οδηγός να πρέπει να εφαρμόζει τον συμπλέκτη κάθε φορά που αλλάζει ταχύτητες, διαφορετικά το όχημα θα σταματήσει. Επιπλέον, ένας κατασκευασμένος ήχος κινητήρα εσωτερικής καύσης παίζει στα ηχεία, κάνοντας τις αλλαγές ταχυτήτων πιο διαισθητικές για τον οδηγό.

Ο Watanabe είπε ότι το μόνο στοιχείο που οι μηχανικοί δεν αναπαρήγαγαν είναι «η μυρωδιά της βενζίνης».

Δεν είναι η πρώτη φορά που ένα χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων συνδυάζεται με ένα ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης, καθώς έχουμε δει ιδέες όπως το Opel Manta GSE Elektromod και πολλά άλλα κλασικά που μετατρέπονται σε EV να έρχονται με λεβιέ. Ωστόσο, η Lexus θα μπορούσε να είναι η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που θα το φέρει στην παραγωγή, τουλάχιστον ως προαιρετικό χαρακτηριστικό σε ορισμένα από τα μελλοντικά EV της.
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης