Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που πραγματοποιήθηκε στην Ευρώπη, οι περισσότεροι οδηγοί ανησυχούν ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια της νύχτας και φοβούνται ότι μπορεί να χτυπήσουν πεζό ή ζώο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το 81% των ερωτηθέντων ανδρών παραδέχθηκε πως φοβάται να οδηγεί στο σκοτάδι, με το αντίστοιχο ποσοστό για τις γυναίκες να αγγίζει το 87%. Πάνω από τους μισούς ομολόγησαν ότι η μειωμένη ορατότητα τη νύχτα είναι πηγή άγχους, ενώ το ένα τρίτο ανησυχεί για πιθανή εμπλοκή σε ατύχημα. Φόβο για πιθανότητα σύγκρουσης με πεζό, εξέφρασε ο ένας στους πέντε οδηγούς.

Το 2014, σε όλη την Ευρώπη, πάνω από 1 στους 5 θανάτους από τροχαίο ατύχημα αφορούσαν πεζούς, από τους οποίους οι μισοί ήταν θύματα ατυχημάτων που συνέβησαν κατά τη διάρκεια της νύχτας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στην προσπάθεια να μειώσει τα ατυχήματα, η Ford δημιούργησε μια νέα τεχνολογία που ανιχνεύει πεζούς και ποδηλάτες στο σκοτάδι και στη συνέχει φρενάρει αυτόματα το όχημα. Ουσιαστικά πρόκειται για μια αναβαθμισμένη έκδοση του συστήματος αναγνώρισης πεζών (Pedestrian Detection), το οποίο επεξεργάζεται πληροφορίες από ένα ραντάρ τοποθετημένο στον προφυλακτήρα και μία κάμερα στο παρμπρίζ.  

Μία βάση δεδομένων με σωματότυπους ανθρώπων επιτρέπει στο σύστημα να διαχωρίζει ανθρώπους από αντικείμενα όπως δέντρα και οδική σήμανση. Η κάμερα μεταδίδει πάνω από 30 καρέ το δευτερόλεπτο σε πραγματικό χρόνο – ταχύτερα από έναν κινηματογραφικό προτζέκτορα, ανιχνεύοντας τους πεζούς, ακόμη και σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού, με χρήση μόνο των προβολέων.

Εάν το σύστημα ανιχνεύσει επικείμενη σύγκρουση με πεζό, εκδίδει οπτικές και ακουστικές προειδοποιήσεις για τον οδηγό. Εάν αυτός δεν αντιδράσει, ενεργοποιεί αυτόματα τα φρένα. Η νέα τεχνολογία θα λανσαριστεί αρχικά στο επερχόμενο Fiesta, που είδαμε στην έκθεση της Γενεύης.

Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης