Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Η λειτουργία που κάποτε εξόπλιζε τα ακριβά και πολυτελή αυτοκίνητα, θα είναι στην λίστα με τον βασικό εξοπλισμό όλων των νέων αυτοκινήτων από το 2022. Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφαλών Μεταφορών αποφάσισε το σύστημα ISA, που δεν επιτρέπει στον οδηγό να ξεπεράσει το όριο ταχύτητας, να είναι μέρος του εξοπλισμού όλων των νέων μοντέλων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Κάμερα αναγνώρισης ορίου ταχύτητας 
Η εν λόγω λειτουργία χρησιμοποιεί μία κάμερα αναγνώρισης των πινακίδων οδικής κυκλοφορίας και σε συνδυασμό με το gps, είναι σε θέση να γνωρίζει το όριο ταχύτητας κάθε δρόμου και να επεμβαίνει στον κινητήρα. Πιο συγκεκριμένα, δεν θα φρενάρει το αυτοκίνητο (κάτι που θα ήταν αρκετά επικίνδυνο), αντιθέτως μόλις αντιληφθεί πως ο οδηγός έχει ξεπεράσει το όριο θα τον ενημερώνει αρχικά με ηχητικές και οπτικές ενδείξεις. Εάν αυτό δεν λειτουργήσει, τότε το σύστημα αυτόματα θα μειώνει την διαθέσιμη ισχύ, αλλάζοντας την συμπεριφορά του πεντάλ γκαζιού και μην επιτρέποντας στον οδηγό να επιταχύνει εύκολα.

Πώς θα το παρακάμπτει ο οδηγός;
Σύμφωνα με την οδηγία, εάν ο οδηγός συνεχίσει παρά τον περιορισμό να πατάει τέρμα το γκάζι, τότε το σύστημα θα απενεργοποιείται δίνοντας στον ιδιοκτήτη του οχήματος τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει και το υπόλοιπο φάσμα της δύναμης του κινητήρα. Μία λειτουργία θα λέγαμε on/off καθώς υπάρχουν και περιπτώσεις που κατά την οδήγηση το επιπλέον γκάζι είναι σωτήριο.

Ποια άλλα συστήματα ασφαλείας θα γίνουν επίσης υποχρεωτικά για όλα τα νέα αυτοκίνητα;
Εκτός από τον έξυπνο κόφτη για τα όρια ταχύτητας, τα νέα αυτοκίνητα θα πρέπει να διαθέτουν λειτουργίες για Προειδοποίηση Διατήρησης Λωρίδας, Αυτόματο Φρενάρισμα Αποφυγής Σύγκρουσης αλλά και Ανιχνευτή Απόσπασης Προσοχής του οδηγού.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης