«Φωτιά και λάβρα» οι νέες BMW M3 και M4

Πρώτη καταχώρηση: Τετάρτη, 23 Σεπτεμβρίου 2020, 12:26
«Φωτιά και λάβρα» οι νέες BMW M3 και M4

Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος

Πανίσχυρες, πολυτελείς, εκπληκτικά γρήγορες, πισωκίνητες ή τετρακίνητες, με μηχανικό και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, οι ολοκαίνουριες M3 Sedan και M4 Coupe υπόσχονται μοναδικές στιγμές απόλαυσης στους οδηγούς.

Η βαυαρική φίρμα αποκάλυψε τη νέα γενιά των κορυφαίων μοντέλων, δύο αυθεντικά σπορ αυτοκίνητα που προάγουν τον απαράμιλλο συνδυασμό αγωνιστικών επιδόσεων και άριστης καθημερινής χρηστικότητας σε ένα εντελώς νέο επίπεδο.

Οι νέες M3 και M4 αναμένονται στην αγορά τον Μάρτιο του 2021. Τροφοδοτούνται από τον εξακύλινδρο 3.0 M TwinPower Turbo κινητήρα και προσφέρονται σε δύο εκδόσεις. Η απλή αποδίδει 480 ίππους και 550 Nm ροπής, η κίνηση μεταφέρεται στους πίσω τροχούς μέσω μηχανικού κιβωτίου 6 σχέσεων, τα 0-100 επιτυγχάνονται σε 4,2 δευτερόλεπτα και τα 0-200 σε 13,7΄΄.

Στην έκδοση Competition από την άλλη, ο κινητήρας αποδίδει 510 ίππους και 650 Nm ροπής, συνδυάζεται με σύστημα τετρακίνησης M xDrive και αυτόματο M Steptronic κιβώτιο 8 σχέσεων με λειτουργία Drivelogic. Ο ήχος της εξάτμισης είναι πιο έντονος χάρη στα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα πτερύγια της εξαγωγής, με τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση να έρχονται σε 3,9 δευτερόλεπτα και τα 200 χλμ./ώρα σε 12,5΄΄.

Το μηχανικό κιβώτιο ενσωματώνει το «Gear Shift Assistant» με έλεγχο ταχύτητας εμπλοκής για γρήγορα κατεβάσματα κατά το φρενάρισμα. Αντίθετα, το M Steptronic φέρει shift paddles στο τιμόνι και τρεις διαφορετικές ρυθμίσεις (setup).

Το σύστημα τετρακίνησης MxDrive συνδέεται με το ενεργό διαφορικό Active M Differential στον πίσω άξονα. Από το Setup menu, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ 4WD και 4WD Sport mode, που κατανέμει ακόμα περισσότερη ισχύ στους πίσω τροχούς. Η απενεργοποίηση του DSC (Dynamic Stability Control) φέρνει στην εξίσωση το 2WD, ενισχύοντας τη γνήσια οδηγική απόλαυση.

Για την άριστη συμπεριφορά σε όλες τις συνθήκες, την ευελιξία και την ακρίβεια, οι μηχανικοί της BMW έδωσαν ιδιαίτερη βάση στη στρεπτική ακαμψία του αμαξώματος, ενίσχυσαν τις βάσεις του πλαισίου και τοποθέτησαν προσαρμοζόμενη ανάρτηση Μ (Adaptive) με ηλεκτρονικά ελεγχόμενους αποσβεστήρες.

Επιπλέον, το «M Dynamic Mode» που περιλαμβάνεται στάνταρ δίνει τη δυνατότητα για σπορ οδήγηση με ελεγχόμενα ντριφταρίσματα στις στροφές. Το προαιρετικό «M Drive Professional» είναι σχεδιασμένο για οδήγηση στην πίστα. Περιλαμβάνει το καινοτόμο «M Traction Control» που επιτρέπει την προσαρμογή της λειτουργίας περιορισμού ολίσθησης των τροχών (DSC) σε 10 στάδια, το «M Drift Analyser» που καταγράφει και αξιολογεί οδηγικά στατιστικά στοιχεία και το «M Laptimer» για καταγραφή χρόνων.

Αμφότερα πατάνε στάνταρ σε ζάντες Μ 18 ιντσών και 19΄΄ πίσω με ελαστικά διαστάσεων 275/40 και 285/35 αντίστοιχα. Διαθέτουν οροφή από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP), πίσω αεροτομή και δύο ζεύγη απολήξεων εξαγωγής. Η μεγάλη κάθετη μάσκα με την εξεζητημένη σχεδίαση που τόσο στηρίζει η BMW είναι ίσως το μοναδικό αισθητικό στοιχείο που μπορεί να ξενίσει κάποιους.

Η παλέτα εξωτερικών χρωμάτων περιλαμβάνει τις αποκλειστικές αποχρώσεις «Sao Paulo Yellow non-metallic», «Toronto Red metallic» και «Isle of Man Green metallic».

Στο εσωτερικό συναντάμε νέας σχεδίασης ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα σπορ καθίσματα M -τα  μπάκετ προσφέρονται έξτρα- , το BMW Live Cockpit Professional με όλες τις ψηφιακές ενδείξεις, αυτόματο έλεγχο κλιματισμού τριών ζωνών, εσωτερικό φωτισμό LED, hi-fi σύστημα ηχείων, κρυστάλλινη συρόμενη ηλιοροφή και φυσικά όλα τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού.

 

Τελευταία ενημέρωση: Τετάρτη, 23 Σεπτεμβρίου 2020, 12:26