Γιατί η VW ρίχνει άκυρο στο υδρογόνο;

Πρώτη καταχώρηση: Τρίτη, 24 Ιανουαρίου 2023, 19:30
Γιατί η VW ρίχνει άκυρο στο υδρογόνο;

Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Toyota, η Hyundai, η BMW και η Renault συνεχίζουν να επενδύουν στο υδρογόνο, έχοντας στο πίσω μέρος του μυαλού τους πως ίσως να αποτελεί την μοναδική εναλλακτική στον εξηλεκτρισμό. Μπορεί όλα να δείχνουν πως το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας θα εξαρτάται αποκλειστικά από τις μπαταρίες, οι παραπάνω εταιρίες όμως χρηματοδοτούν παράλληλες έρευνες για την μέγιστη αξιοποίηση του υδρογόνου σε κάθε μορφή.

Από την άλλη η VW φαίνεται πως δεν βλέπει νόημα και μέλλον σε κινητήρες υδρογόνου, τουλάχιστον όχι σε αυτή τη δεκαετία. Το ισπανικό τμήμα της AutoBild είχε πρόσφατα την ευκαιρία να συνομιλήσει με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Volkswagen, Thomas Schafer, στην Έκθεση Consumer Electronics 2023 στο Λας Βέγκας, ο οποίος ξεκαθάρισε ότι η VW θεωρεί πως το υδρογόνο έχει πολλά μειονεκτήματα σε σχέση με τους ηλεκτροκινητήρες.

«Δεν είναι ανταγωνιστικοί οι κινητήρες υδρογόνου. Ο χώρος αποθήκευσης είναι τεράστιος και στα επιβατικά οχήματα αυτό είναι μεγάλο πρόβλημα. Ίσως να υπάρχει περιθώριο βελτίωσης για επαγγελματικά οχήματα, αλλά για αυτή τη δεκαετία, η VW δεν θα επενδύσει σε κάτι τέτοιο».

Η Toyota και η BMW είναι μεταξύ των εταιρειών που επενδύουν περισσότερο σε τεχνολογίες υδρογόνου για επιβατικά αυτοκίνητα. Οι Βαυαροί ξεκίνησαν πρόσφατα την παραγωγή αυτοκινήτων δοκιμής με υδρογόνο, ενώ η εταιρεία από την Ιαπωνία παρουσίασε το Corolla Cross H2 Concept εξερευνώντας νέα τεχνολογία κυψελών καυσίμου. Εν τω μεταξύ, η Renault εργάζεται για το Master van επόμενης γενιάς, το οποίο φέρεται να παίρνει μια έκδοση υδρογόνου.

Η Volkswagen, με τη σειρά της, φαίνεται να επικεντρώνεται στη στρατηγική της για τον πλήρη εξηλεκτρισμό. Στο Λας Βέγκας, η αυτοκινητοβιομηχανία έκανε προεπισκόπηση του έκτου μέλους ID με τη μορφή του ID.7 - του πρώτου ηλεκτρικού σεντάν της. Σύμφωνα με τον Schafer, όλο και περισσότερους καταναλωτές επιθυμούν να αλλάξουν από αυτοκίνητα με θερμικό κινητήρα σε ηλεκτρικά.

Οι παγκόσμιες πωλήσεις της Volkswagen το 2022 μειώθηκαν κατά 7%, αλλά τα EV της πούλησαν καλά. Το πρόβλημα έλλειψης chip δεν έχει εξαφανιστεί, ωστόσο, η ζήτηση είναι υψηλή.
 

Τελευταία ενημέρωση: Τρίτη, 24 Ιανουαρίου 2023, 19:42