Παράλληλα με την ανάπτυξη νέων ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων και plug-in hybrid, η τσεχική μάρκα εστιάζει στην έρευνα για την εξέλιξη των απαραίτητων υποδομών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η επάρκεια των σταθμών ταχείας φόρτισης είναι ένα από τα σημαντικότερα θέματα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Αυτή τη στιγμή χρησιμοποιούνται συστήματα παρόμοια με αυτά των μπαταριών των ηλεκτρικών οχημάτων. Το μειονέκτημα αυτών είναι ότι μετά από ένα χρονικό διάστημα είναι αναγκαία η ανακύκλωσή τους, καθώς μειώνεται σημαντικά η απόδοσή τους.

Η Skoda, σε συνεργασία με τη Chakratec, μια start-up εταιρεία από το Ισραήλ που είναι η δημιουργός του Kinetic Power Booster, δημιούργησαν ένα πρωτοποριακό σύστημα αποθήκευσης ενέργειας που βασίζεται σε σφόνδυλο, χωρίς να απαιτούνται μπαταρίες. Η τεχνολογία αυτή επιτρέπει τη φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων με διπλάσια ισχύ σε σχέση με αυτή που μπορεί να παρέχει το δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας.

Επιπλέον μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε μέρη όπου η δυναμικότητα του δικτύου είναι πολύ πιο μικρή σε σχέση με αυτή που απαιτείται για γρήγορη φόρτιση. Ή, τέλος, μπορεί να φορτίσει δύο ηλεκτρικά αυτοκίνητα με «πλήρη» ταχύτητα, ενώ υπό διαφορετικές συνθήκες θα έπρεπε τα οχήματα να μοιραστούν τη διαθέσιμη χωρητικότητα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μάλιστα, στο πλαίσιο της πιλοτικής λειτουργίας, η τσεχική μάρκα εγκατέστησε τον πρώτο σταθμό αυτού του τύπου στη χώρα.

Το μεγάλο πλεονέκτημα του συστήματος της Chakratec είναι ότι χρησιμοποιεί μηχανική μορφή αποθήκευσης ενέργειας και όχι χημική, κάτι που εγγυάται τη σταθερή απόδοση στον χρόνο. Η διάρκεια ζωής του υπολογίζεται σε 20 χρόνια.

Επίσης φορτίζει τις μπαταρίες με διπλάσια ισχύ σε σχέση με αυτή που παρέχει μόνο του το δίκτυο. Η ίδια η εγκατάσταση αποθήκευσης, συμπεριλαμβανομένου του συνδεδεμένου σταθμού φόρτισης, καταναλώνει ελάχιστα, περίπου 3 kWh ενέργειας για την τροφοδοσία των σφονδύλων και των εξαρτημάτων της λειτουργίας του ίδιου του σταθμού φόρτισης. Αυτό σημαίνει ότι όλη υπόλοιπη ενέργεια που προέρχεται από το δίκτυο χρησιμοποιείται για τη φόρτιση των μπαταριών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης