Ένα από τα πιο εμβληματικά αυτοκίνητα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, το Patrol Fanta Limon που αγωνίστηκε στον διάσημο αγώνα Παρίσι-Ντακάρ, επανέφερε στο προσκήνιο η ιαπωνική φίρμα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το Patrol του 1987 αποκαταστάθηκε πλήρως, διατηρώντας την αίγλη του και επιστρέφοντας στους γνώριμους, αμμόλοφους της Σαχάρα. Υπεύθυνη για την αναβίωση, ήταν η ομάδα μηχανικών του Ευρωπαϊκού Τεχνικού Κέντρου της Nissan (NTCE) στη Βαρκελώνη. Τα μέλη του κέντρου πήραν το όχημα από ένα ισπανικό μουσείο όπου εκτίθονταν τα τελευταία χρόνια, μετατρέποντας το οξειδωμένο «σκαρί» σε αγωνιστικό εκτός δρόμου.

Το 1987, στο φημισμένο ράλι Παρίσι-Ντακάρ, 312 οχήματα διένυσαν 13.000 εξαντλητικά χιλιόμετρα σε Ευρώπη, Αλγερία, Νίγηρα, Μάλι, Μαυριτανία και Σενεγάλη. Η ομάδα της Nissan Fanta Limon συμμετείχε με δύο οχήματα, ωστόσο, το ένα κατάφερε να φτάσει μέχρι τέλους. Ήταν το Patrol με αριθμό 211 και πλήρωμα τους Miguel Prieto και Ramon Termens. Αυτό ήταν και το πρώτο diesel στην ιστορία, που τερμάτισε στον αγώνα και μάλιστα στην ένατη θέση της γενικής κατάταξης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στη συνέχεια τα συγκεκριμένα αγωνιστικά αυτοκίνητα αποσύρθηκαν από τους αγώνες με την τύχη του «212» να παραμένει άγνωστη έως και σήμερα. Από την άλλη πλευρά, το «211» δόθηκε ως έκθεμα στο Salvador Claret, μια  ιδιωτική συλλογή αυτοκινήτων και στη συνέχεια στο μουσείο αυτοκινήτων νότια της Girona στην Ισπανία, όπου και παρέμεινε εκεί για σχεδόν τρεις δεκαετίες.


Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης