Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Η νέα πλατφόρμα για αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της BMW φαίνεται πως θα αλλάξει τις ισορροπίες στο παιχνίδι. Πρώτο θα την υιοθετήσει το νέο σεντάν με την ονομασία i3 που θα έρθει το 2025 ενώ θα ακολουθήσει ένα σπορ SUV που φημολογείται ότι θα είναι ο διάδοχος του iX3.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Για πρώτη φορά, η αυτοκινητοβιομηχανία αποκάλυψε ορισμένες βασικές προδιαγραφές των Neue Klasse EV (έτσι έχει βαφτίσει η εταιρία το σύνολο των τεχνολογιών μαζί με τη νέα πλατφόρμα), τα οποία θα διαθέτουν νέας τεχνολογίας μπαταρίες και ηλεκτροκινητήρες για ένα «τεράστιο τεχνολογικό άλμα», σύμφωνα με τον επικεφαλής τεχνολογίας της BMW, Frank Weber.

Σε δηλώσεις του ανέφερε πως η νέα φιλοσοφία εξηλεκτρισμού θα επιτρέπει στην BMW να προσαρμόσει τα μεγέθη των μπαταριών της ώστε να ταιριάζουν σε οποιοδήποτε μοντέλο χρησιμοποιώντας στρογγυλές κυψέλες μπαταρίας αντί για πρισματικές. 

Η BMW θα ενσωματώσει ορισμένες από αυτές τις τεχνικές στη γκάμα των ηλεκτρικών οχημάτων Neue Klasse, τα οποία θα κυμαίνονται από επιβατικά αυτοκίνητα μεγέθους Σειρά 1 έως μεγάλα SUV όπως η X7. Αυτά τα ηλεκτρικά οχήματα θα επωφεληθούν από μπαταρίες που προσφέρουν 20% υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα, 30% καλύτερη απόδοση, έως και 30% μεγαλύτερη αυτονομία και έως και 30% ταχύτερη φόρτιση σε σύγκριση με τις τρέχουσες μπαταρίες που χρησιμοποιεί η BMW.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Επιπλέον, οι νέες κυψέλες λέγεται ότι είναι 20 τοις εκατό ελαφρύτερες, 50 τοις εκατό λιγότερο δαπανηρές στην παραγωγή και εκπέμπουν περίπου 60 τοις εκατό λιγότερες εκπομπές CO2 κατά την παραγωγή.
«Ο συνδυασμός ενός συστήματος 800V και ενός φορτιστή υψηλής απόδοσης αυξάνει την αυτονομία κάθε λεπτό κατά 50χλμ. Αυτό σημαίνει ότι θα χρειαστούν μόνο περίπου 12 λεπτά για να φορτιστεί η μπαταρία από το μηδέν έως το 95 τοις εκατό».

Όσον αφορά την ισχύ, η πλατφόρμα Neue Klasse θα προσφέρει αποδόσεις που κυμαίνονται από 268 ίππους έως 1.341 ίππους, με την αρχιτεκτονική να φιλοξενεί έως και τέσσερις ηλεκτρικούς κινητήρες. Τα πακέτα μπαταριών θα έχουν χωρητικότητα από 75 kWh έως 150 kWh και θα μπορούν να προσφέρουν αυτονομία έως και 1.000 χιλιόμετρα. 
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης