Ακολουθώντας το παράδειγμα του γαλλικού ομίλου PSA Peugeot Citroen, η Opel γίνεται η πρώτη γερμανική εταιρεία που ανακοινώνει τις ρεαλιστικές τιμές κατανάλωσης καυσίμου των μοντέλων της.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι μετρήσεις βασίζονται στον κύκλο δοκιμών WLTP (Worldwide Harmonized Light Duty Vehicles Test Procedure) και πραγματοποιούνται σε πραγματικές συνθήκες, με διαφορετικά στιλ οδήγησης.  Τα αποτελέσματα είναι δημοσιευμένα στον ιστότοπο http://www.opel.gr/tools/wltp-drivingcyle-fuelconsumption.html, ο οποίος δημιουργήθηκε από την Opel αποκλειστικά για αυτόν τον σκοπό.

Μέσω αυτού του ιστότοπου, οι πελάτες της γερμανικής φίρμας μπορούν να δουν τα δεδομένα της κατανάλωσης, να ενημερωθούν για τον κύκλο οδήγησης WLTP και να διαβάσουν συμβουλές οικονομίας καυσίμου. Ξεκινώντας με τα νέα Astra hatchback και Sports Tourer, δημοσιεύονται μια σειρά τιμών από φάσεις του κύκλου WLTP με τη χαμηλότερη και υψηλότερη μέτρηση για κάθε συνδυασμό κινητήρα/κιβωτίου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σε αντίθεση με τον κύκλο NEDC που ορίζει τις τιμές στις κατηγορίες «πόλης, εκτός πόλης και μικτού κύκλου», βάσει ενός θεωρητικού προφίλ οδήγησης, το WLTP χρησιμοποιεί πραγματικά οδηγικά προφίλ από μία παγκόσμια στατιστική έρευνα. Ο κύκλος WLTP υποδιαιρείται σε τέσσερις ενότητες και με διαφορετικές μέσες ταχύτητες: χαμηλή, μεσαία, υψηλή και πολύ υψηλή, περιλαμβάνοντας διάφορες φάσεις και θερμοκρασίες περιβάλλοντος, αποτυπώνοντας με μεγαλύτερη συνέπεια την κατανάλωση.

Για παράδειγμα, η κατανάλωση μικτού κύκλου στον κύκλο NEDC του πεντάθυρου Astra 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo (150 hp), με εξάρι μηχανικό κιβώτιο και σύστημα start/stop, είναι 5,1-4,9 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και εκπομπές CO2 117-114 γρ./χλμ. Το φάσμα τιμών κατανάλωσης που βασίζεται στον κύκλο WLTP του ιδίου μοντέλου, μετρημένο σύμφωνα με τα παραπάνω, είναι 8,5-5,0 l/100 km.

Με τον 1.6 CDTI diesel (110 hp), εξάρι μηχανικό κιβώτιο και σύστημα start/stop, η κατανάλωση του Astra είναι 3,4-3,3 λτ./100 χλμ. και 91-88 γρ./χλμ CO2) στο μικτό κύκλο NEDC. Με τον WLTP ανεβαίνει στα 5,7-4,2 λτ./χλμ.

Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος
    

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης