Η οδήγηση μέσα στα μεγάλα αστικά κέντρα αποτελεί μια πραγματική πρόκληση για τους οδηγούς. Αυτοκίνητα, φορτηγά, λεωφορεία, δικυκλιστές, ποδηλάτες και πεζοί κινούνται συνεχώς, δημιουργώντας ένα περίπλοκο περιβάλλον.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες εξελίσσουν συνεχώς νέα συστήματα υποστήριξης του οδηγού, για την αύξηση της οδικής ασφάλειας. Ανάμεσα σε αυτές είναι και η Opel, αναπτύσσοντας μια ευφυής τεχνολογία που προειδοποιεί τον οδηγό για τυχόν κινδύνους και αποτρέπει συγκρούσεις αναλαμβάνοντας στιγμιαία τον έλεγχο του οχήματος.

Το πρωτοποριακό σύστημα αποτελεί τμήμα του ερευνητικού προγράμματος UR:BAN και δοκιμάζεται σε ένα πειραματικό Insignia. Το αυτοκίνητο εφοδιάζεται με κάμερες, ραντάρ και τροποποιημένα συστήματα πέδησης και διεύθυνσης, τα οποία μπορούν να παρέμβουν αυτόματα. Χάρη σε έναν ειδικό αλγόριθμο που αναλύει όλα τα δεδομένα, μπορεί να προβλέψει έγκαιρα την κίνηση του οδηγού, να διαγνώσει αν κάποιο αυτοκίνητο βγει απότομα από χώρο στάθμευσης ή ένα παιδί τρέξει ξαφνικά στον δρόμο, παρεμβαίνοντας αυτόματα στο τιμόνι και τα φρένα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Εκτός από την αποφυγή συγκρούσεων, η Opel εργάζεται πάνω στη βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών πόλεων προς όφελος των κατοίκων, των οδηγών και του κλίματος. Κατασκεύασε λοιπόν ένα πειραματικό όχημα βασισμένο στο Insignia Sports Tourer το οποίο δείχνει πώς οι πληροφορίες που αποστέλλονται μέσω Wi-Fi από την υποδομή διαχείρισης της κυκλοφορίας και άλλα οχήματα μπορούν να καθοδηγήσουν τον οδηγό πριν από τις διασταυρώσεις.

Οι υποδείξεις θα βοηθούν το οδηγό να φτάνει στη διασταύρωση ομαλά, με ασφάλεια, χωρίς να σπαταλά καύσιμο και κατά προτίμηση χωρίς να σταματά. Αυτές εμφανίζονται μέσω μιας προηγμένης διεπαφής ανθρώπου – μηχανής – Man-Machine-Interface (MMI) χρησιμοποιώντας το Driver Info Center στον πίνακα οργάνων, ενώ δευτερεύουσες πληροφορίες εμφανίζονται στην κεντρική κονσόλα.


Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης