Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος

Λειτουργούν σαν τα δεύτερα μάτια του οδηγού, φέρουν αισθητήρες υπερύθρων, κάμερες υψηλής ανάλυσης κι έναν εξελιγμένο αλγόριθμο. Καταγράφουν οτιδήποτε κοιτάζει ο οδηγός, καθώς και τις αντιδράσεις του.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα πρωτοποριακά γυαλιά «Eye-Tracker» της Seat εξελίχθηκαν από το τμήμα «Smart Quality» της ισπανικής φίρμας. Στόχος των ειδικών είναι να συλλέξουν με ακρίβεια όλα τα δεδομένα κατά την οδήγηση, να δουν τι παρατηρούν και πώς συμπεριφέρονται οι άνθρωποι όταν οδηγούν, ώστε να βελτιώσουν τα επίπεδα ασφάλειας.

Ό,τι βλέπει, λοιπόν, ο χρήστης, όπου κινείται το κεφάλι του, κάθε αντίδρασή του και η ακριβής θέση της ίριδας των ματιών καταγράφονται από τα γυαλιά. Στη συνέχεια, τα δεδομένα περνούν σε έναν κεντρικό υπολογιστή, όπου η επιστημονική ομάδα της Seat αναλύει τα στοιχεία.

Οι δοκιμές των γυαλιών πραγματοποιούνται με διαφορετικό οδηγό κάθε φορά, καθώς και αυτοκίνητο. Όπως αναφέρει ο Rubén Martínez, επικεφαλής του τμήματος «Seat Smart Quality», οι άνθρωποι δεν έχουν τις ίδιες αντιδράσεις, Επίσης ο εγκέφαλος συχνά παραπλανά και πολλές φορές ψάχνουμε κάτι που δεν είναι εκεί που περιμένουμε.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Το κλειδί για την ασφάλεια είναι να μπορέσουμε να εντοπίσουμε όλα όσα ψάχνουμε στην κεντρική κονσόλα και την οθόνη αφής με μια ματιά. Να εγγυηθούμε τον ελάχιστο χρόνο αλληλεπίδρασης. Για να το πετύχουμε αυτό, οι πληροφορίες πρέπει να είναι εκεί που οι χρήστες τις αναζητούν, τόσο φυσικά όσο και διαισθητικά» είπε ο κ. Martínez.

Με τη χρησιμοποίηση των «Eye-Tracker» θα μπορέσουν να βελτιώσουν τη σχεδίαση του εσωτερικού, να κάνουν πιο εργονομικό το σύστημα πολυμέσων, το σύστημα πλοήγησης, τον κλιματισμό ή το ραδιόφωνο.

Κατά τη διάρκεια των δοκιμών, η ομάδα ανάλυσης ζητάει από τους οδηγούς να επιλέξουν τραγούδι στο ηχοσύστημα, να ρυθμίσουν τη θερμοκρασία στον κλιματισμό και κάνουν μια σειρά καθημερινών κινήσεων. Παρακολουθούν το βλέμμα τους, κάθε αντίδραση και πώς κοιτούν τον δρόμο ενώ αλληλεπιδρούν με την οθόνη, συγκεντρώνοντας με ακρίβεια όλα τα δεδομένα που απαιτούνται.

 

Διαβάστε επίσης:

Τι έκανε το νέο Seat Leon στα crash tests;

H Seat δοκιμάζει 14.300 κινητήρες ετησίως σε ένα νέο κέντρο

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης