Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Τα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι τόσο πολύπλοκα που είναι σχεδόν αδύνατο να καταλάβουμε πόση προσοχή στη λεπτομέρεια δίνεται σε κάθε κομμάτι. Η Mazda, όμως, η ιαπωνική εταιρεία που υπερηφανεύεται για την εμμονή της στη λεπτομέρεια, έχει προχωρήσει ένα βήμα παραπέρα. Η αυτοκινητοβιομηχανία αποκάλυψε πρόσφατα πώς σχεδίασε έναν νέο τύπο φλας για να μιμείται τους χτύπους της ανθρώπινης καρδιάς και πώς η εργασία αποδείχθηκε εκπληκτικά δύσκολη να ολοκληρωθεί.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το απαλά παλλόμενο φλας έκανε το ντεμπούτο του στο Mazda CX-30 και ήταν το πνευματικό τέκνο του Atsushi Yoshida, σχεδιαστή υπεύθυνο ανάπτυξης λαμπτήρων της αυτοκινητοβιομηχανίας. Ο ίδιος ανέφερε πως ενώ οι λαμπτήρες LED φέρνουν πολλά πλεονεκτήματα, στο τομέα των φλας, ο τρόπος με τον οποίο ανάβουν και σβήνουν αστραπιαία, δίνουν την εικόνα ενός ξένου και κρύου σώματος που χαλάει την αρμονία.
 Αυτό ήταν ένα πρόβλημα για τον σχεδιαστή, επειδή όπως είπε, η Mazda δίνει τεράστια αξία στα «ανθρωποκεντρικά σχέδια». Οι σχεδιαστές εστιάζουν στο πώς ερμηνεύεται κάθε πτυχή ενός οχήματος, όχι μόνο από εκείνους που βρίσκονται μέσα σε αυτό, αλλά και από εκείνους που βρίσκονται εκτός αυτού. 

 

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Μια λυχνία φλας πρέπει να μεταδίδει αποτελεσματικά την πρόθεση του οδηγού και να τραβήξει την προσοχή των πεζών και άλλων οδηγών», είπε ο Yoshida. «Ήλπιζα ότι η αίσθηση μιας ανθρώπινης καρδιάς – η οποία αντηχούσε στο πώς ανάβει αμέσως το φλας και στη συνέχεια χαμηλώνει σταδιακά – θα μπορούσε να μειώσει την ένταση του οδηγού και να δημιουργήσει συναισθήματα ηρεμίας και ασφάλειας στον θεατή».

 

Προκειμένου να πάρει τον σωστό ρυθμό, ο Yoshida λέει ότι κοίταξε ηλεκτροκαρδιογραφήματα, παρακολουθώντας τις κυματομορφές που δημιουργούνται από έναν καρδιακό παλμό.
Και ενώ μπορεί να φαίνεται σαν μια αρκετά απλή ιδέα για να εφαρμοστεί, το φλας αποδείχθηκε ένα απατηλά δύσκολο προϊόν στη δημιουργία. Ο Yoshida είπε ότι χρειάστηκε αυτός και η ομάδα του δύο χρόνια για να δημιουργήσουν ένα φλας που ήταν έτοιμο να τεθεί σε παραγωγή, τόσο πολύ που στην πραγματικότητα έχασε την πρώτη του προθεσμία.

«Θέλω να βοηθήσω στην αύξηση της σχεδιαστικής αξίας της Mazda μέσω του φωτισμού», είπε. «Παρόλο που ο ανταγωνισμός εντείνεται με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και την αυτόνομη οδήγηση, θέλω να δω την εξαιρετική σχεδίαση των αυτοκινήτων να συνεχίζεται χωρίς συμβιβασμούς».
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης