Επιμέλεια: Αλέξης Σφαέλος

Στις μέρες μας η ύπαρξη της 5ης πόρτας στο αυτοκίνητο είναι αυτονόητη. Όμως το 1961 ήταν κάτι πρωτόγνωρο. Αυτή η στροφή στη λογική των αγοραστών ήταν και ο λόγος που η Renault πέτυχε στην κατηγορία των Hatchback.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το 1961 μια εποχή κατά την οποία στην Γαλλία, οι άνθρωποι ξεκίνησαν να εγκαταλείπουν την αγροτική ζωή και να μετακομίζουν πιο κοντά στις αστικές περιοχές, όπου ταυτόχρονα ήταν μια εποχή κατά την οποία οι δημόσιες μεταφορές δεν ήταν τόσο αναπτυγμένες, η Renault παρουσίασε το Renault 4.

O Hugues, Διευθύνων Σύμβουλος της Renault Classic δήλωσε:
Τα «Hatchbacks» έφεραν την επανάσταση στην αυτοκινητοβιομηχανία προσφέροντας στους χρήστες τους περισσότερη ευκολία διαμόρφωσης και ευελιξία στην εκμετάλλευση των εσωτερικών τους χώρων.

Ένα αυτοκίνητο κατάλληλο τόσο για αγροτικές όσο και για αστικές περιοχές, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιήσει κάποιος είτε για την δουλειά του είτε για την καθημερινότητα του, xάρη στην ταπεινή 5η πόρτα του το νέο Renault 4 ήταν πλέον ένα αυτοκίνητο το οποίο παρείχε λύσεις σε οποιαδήποτε ανάγκη, και ήταν γνωστό με την ονομασία 4L.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σημαντικός παράγοντας αυτού του project ήταν ο Pierre Dreyfus, CEO της Renault από το 1955 έως το 1975, ο οποίος καθοδηγούσε τις ομάδες του λέγοντας  την φράση «Θέλω να βλέπω έναν μεγάλο χώρο φόρτωσης» για ένα αυτοκίνητο τύπου «blue jean», δηλαδή ένα αυτοκίνητο που θα ταίριαζε σε όλες τις ηλικίες και κοινωνικές τάξεις σε ολόκληρο τον κόσμο.

 Πάνω από 8 εκατομμύρια μονάδες πουλήθηκαν σε περισσότερες από 100 χώρες, για μια περίοδο μεγαλύτερη των 30 ετών , με αυτόν τον τρόπο επικυρώθηκαν οι προσδοκίες που είχε ο Pierre Dreyfus.

Μετά την μεγάλη της επιτυχία, η Renault συνέχισε με μία «μεγάλη» έκδοση του Renault 4L, το Renault 16. Εμπνευσμένο από το 4L, το νέο μοντέλο της Renault ήταν η επέκταση της σε μια πιο παραδοσιακή κατηγορία, αυτή των οικογενειακών σεντάν τα οποία διέθεταν μόνο κλασικό πορτμπαγκάζ. Πλέον το νέο Renault 16 διέθετε 5η πόρτα, και προσέφερε απίστευτες δυνατότητες σε ό,τι αφορά τη διαμόρφωση των πίσω καθισμάτων.

O Hugues, Διευθύνων Σύμβουλος της Renault Classic:

«Η 5η πόρτα στο 4L έδωσε το έναυσμα για ένα νέο είδος, μια νέα κατηγορία αυτοκινήτου και ένα νέο χαρακτηριστικό στην αγορά. Αυτή η θαυμάσια ανακάλυψη είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός οχήματος που συνδύαζε σε ένα αμάξωμα, τα χαρακτηριστικά ενός saloon, ενός station wagon και ενός επαγγελματικού».

Η 5η πόρτα έδειξε ότι οι μηχανικοί μπορούσαν να διαφοροποιηθούν από την παραδοσιακή δομή των 3 όγκων («καπό, χώρος επιβατών, πορτμπαγκάζ»)” εξηγεί ο Hugues. «Η 5η πόρτα εξασφάλισε περισσότερη ελευθερία σε ό,τι αφορά το design.» Έδωσε ώθηση σε νέους τύπους οχημάτων, όπως είναι τα μοντέλα ενός όγκου  (monospace), αλλά και  τα SUV.

Από εκεί και πέρα η Renault συνέχισε με την ίδια λογική, σε οποιοδήποτε μοντέλο θα μπορούσε να ταιριάζει η λογική των hatchback την εφάρμοζαν. 

Στα σημερινά δεδομένα ο πρωταγωνιστής της κατηγορίας hatchback της Renault, είναι το νέο Renault Arkana:

«Η 5η πόρτα ταίριαξε τέλεια με αυτό το μοντέλο, το οποίο αποτελεί μια υπέροχη διασταύρωση μεταξύ ενός SUV και ενός saloon», συνεχίζει ο Hugues. «Είναι η ιδανική λύση για τους σχεδιαστές, καθώς κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα κομψό και ελκυστικό σχέδιο που προσφέρει στους πελάτες όλη την πρακτικότητα που χρειάζονται. Το hatchback αμάξωμα του Arkana διαθέτει ένα ευρύχωρο, εύκολα προσβάσιμο, εσωτερικό, που παρέχει περισσότερο χώρο φόρτωσης από ό,τι θα συνέβαινε με ένα απλό πορτμπαγκάζ». 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης