Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία συγκαταλέγεται στις κορυφαίες του κόσμου, έχοντας μακρά ιστορία στον χώρο των τεσσάρων τροχών. Πότε όμως ιδρύθηκε και ποιος ήταν αυτός που την έκανε γνωστή σε κάθε γωνιά του κόσμου;

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο Yoshisuke Aikawa (1880-1967), ιδρυτής της Nissan Motor, ήταν ένας από τους μεγαλύτερους επιχειρηματίες της περιόδου Showa (1926-1989) στην Ιαπωνία. Γεννήθηκε στο χωριό Oouchi της περιφέρειας Yamaguchi,  στις 6 Νοεμβρίου 1880. Άνηκε στην αριστοκρατία της εποχής, καθώς ο πατέρας του ήταν ο 10ος αρχηγός της οικογένειας Aikawa και η μητέρα του ανιψιά του Kaoru Inoue, μιας εμβληματικής προσωπικότητας της  ισχυρής φυλής Choshu.

Ως μέλος μιας ισχυρής οικογένειας με ασυναγώνιστη επιρροή στον επιχειρηματικό κόσμο, ο Aikawa θα μπορούσε να επιλέξει ό,τι φανταζόταν για την επαγγελματική του σταδιοδρομία.

Έτσι, ενώ παρακολούθησε ένα μεταπτυχιακό μάθημα, αποφάσισε να εργαστεί ως μηχανικός στη Shibaura Seisakusho (τη γνωστή σήμερα ως Τoshiba), με αμοιβή μόλις 45 πένες την ημέρα!

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μάλιστα, όσο εργαζόταν εκεί, φρόντισε να μην αποκαλυφθεί τόσο η ταυτότητά του, όσο και το ακαδημαϊκό του υπόβαθρο.

Η μεγάλη αποφασιστικότητά του να εντρυφήσει στον μεταποιητικό κλάδο ξεκίνησε ενώ ήταν στο πανεπιστήμιο. Εκεί  διαμόρφωσε την επιθυμία του να ασχοληθεί με την εργασία που του έδινε την αίσθηση ότι με αυτή έχει νόημα να ζει, κάτι που τελικά τον οδήγησε να εργαστεί στη μεταποίηση. Παράλληλα, διακρινόταν για την συνειδητή του επιλογή να διάγει έναν σπαρτιάτικο βίο.

Αργότερα, ο Aikawa πήγε στις ΗΠΑ, όπου εξασφάλισε δουλειά ως μηχανικός σε εργοστάσιο χυτοσιδήρου της εταιρείας Gould Coupler Co. Εργαζόμενος εκεί για πάνω από έναν χρόνο, φρόντισε να μάθει τεχνολογίες και τεχνικές.

Η ίδρυση της General Motors τον ενέπνευσε. Επέλεξε να επιστρέψει στην Ιαπωνία, ιδρύοντας και εξαγοράζοντας εταιρείες. Ήταν η εποχή που άρχισε να αναγνωρίζεται από τη βιομηχανία και την κοινωνία για την ικανότητά του ως δυναμικός νέος επιχειρηματίας.

Ο Aikawa πείστηκε γρήγορα για τις μελλοντικές δυνατότητες της αυτοκινητοβιομηχανίας και επέμεινε ότι η Ιαπωνία πρέπει να παράγει ανώτερα αυτοκίνητα.

Στις αρχές της δεκαετίας του 1930, ο Aikawa έκρινε ότι ήρθε η κατάλληλη στιγμή και μαζί με τον Nihon Sangyo προχώρησε στην ίδρυση της Jidosha Seizou KK στη Yokohama, στις 26 Δεκεμβρίου 1933. Στην πρώτη συνεδρίαση των μετόχων, που πραγματοποιήθηκε στις 30 Μαΐου 1934, η Jidosha Seizou KK μετονομάστηκε σε Nissan Motor Co. Ltd.

Η παραγωγική εγκατάσταση βρισκόταν στην Osaka και ο ετήσιος όγκος παραγωγής το 1933 ήταν μόλις 202 μονάδες. Έναν χρόνο αργότερα και αφού η εταιρεία μετακόμισε στη Yokohama, η παραγωγή αυξήθηκε στις 940 μονάδες.

Το 1935 έφθασε τα 3.800 οχήματα, το 1936 τα 6.163 μονάδες και το 1937 τις 10.227 μονάδες, καθιστώντας τη Nissan τον μεγαλύτερο κατασκευαστή αυτοκινήτων στις ασιατικές χώρες, μεταξύ των εταιρειών που χρηματοδοτήθηκαν με ιαπωνικά κεφάλαια. Παράλληλα, η εταιρεία άρχισε την εξαγωγή αυτοκινήτων, αν και ο όγκος ήταν ακόμη μικρός.

Μέσα από αυτή τη διαδρομή, το φιλόδοξο όνειρο του Aikawa έγινε πραγματικότητα και τέθηκαν τα θεμέλια που έφεραν τη Nissan στην παγκόσμια σκηνή της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Χωρίς να αξιοποιήσει προνόμια από τη γέννησή του σε μια διακεκριμένη οικογένεια και τις θέσεις που μπορούσε να διεκδικήσει λόγω της καταγωγής του, ο Yoshisuke Aikawa δούλεψε στην πρώτη γραμμή των εργοστασίων ως απλός μηχανικός και εργάστηκε σκληρά για να αποκτήσει τεχνικές δεξιότητες. Παράλληλα, αφοσιώθηκε στο μέλλον της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Όχι μόνο ως ο ιδρυτής της Nissan Motor, αλλά και ως μια εξαιρετική προσωπικότητα που έγραψε μια σημαντική σελίδα στην ιστορία της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης