Ο «αρχιτέκτονας» του σύγχρονου αυτοκινήτου

Πρώτη καταχώρηση: Τετάρτη, 25 Μαρτίου 2020, 12:27
Ο «αρχιτέκτονας» του σύγχρονου αυτοκινήτου

Το πνεύμα του ιδιοφυή μηχανικού-σχεδιαστή της Fiat που δημιούργησε το σύγχρονο αυτοκίνητο παραμένει ζωντανό 115 χρόνια μετά τη γέννησή του.

Γεννημένος το 1905 στη Ρώμη, ο Dante Giacosa, θα αποτελέσει ένα από τα πρόσωπα που θα επηρεάσουν σημαντικά τον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, διαμορφώνοντας σε μεγάλο βαθμό από τα τέλη της δεκαετίας του 1960 την αρχιτεκτονική του σύγχρονου αυτοκινήτου.

Ολοκληρώνοντας τις σπουδές μηχανολογίας στο Πανεπιστήμιο του Τορίνο, ο νεαρός Giacosa εντάχθηκε στο δυναμικό της Fiat το 1928. Σε ηλικία 28 ετών η εταιρεία του εμπιστεύτηκε εξ ολοκλήρου τον μηχανολογικό σχεδιασμό του 500 (Topolino), το οποίο παρουσιάστηκε το 1936. Εντυπωσιάζοντας με τις προδιαγραφές του, το μοντέλο έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 1955, λίγο πριν ξεκινήσει η παραγωγή του πιο διάσημου δημιουργήματος του Giacosa, του θρυλικού Fiat 500.

Παρά το γεγονός ότι το 500άρακι αποτελεί την πλέον αναγνωρίσιμη και επιτυχημένη σε εμπορικό επίπεδο δημιουργία του Dante Giacosa, η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία οφείλει στον ευρηματικό μηχανικό τη δημιουργία της σύγχρονης αρχιτεκτονικής των οχημάτων που εμπνεύστηκε ο Giacosa και παρουσίασε το 1969 η Fiat με το 128. Ο συνδυασμός του αυτοφερόμενου αμαξώματος με τον εγκάρσια τοποθετημένο κινητήρα, την κίνηση εμπρός, την ανάρτηση με γόνατα Mac Pherson και τα ανισομεγέθη ημιαξόνια αποτελούν μέχρι και σήμερα τη βασική διάταξη για τα αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής. 

Η κατάκτηση του τίτλου «Car Of The Year» του 1970 από το 128, μαζί με την κατάκτηση του ομώνυμου βραβείου από το Fiat 124 το 1967 και του Fiat 127 το 1972 επιβεβαίωσαν τις επιλογές και τη φιλοσοφία του Dante Giacosa.

Παρά το γεγονός ότι ο Giacosa αποσύρθηκε το 1970, συνέχισε να διατηρεί στενούς δεσμούς με την ιταλική φίρμα, προσφέροντας τις πολύτιμες συμβουλές του μέχρι και το τέλος της ζωής του το 1996 σε ηλικία 91 ετών. Υπέρμαχος της πρωτοπορίας, υποστήριξε με σθένος την εισαγωγή των υπολογιστών στη διαδικασία του σχεδιασμού. Παράλληλα διατήρησε το πάθος του για τη δημιουργία έξυπνων και πρακτικών αυτοκινήτων που επιτρέπουν στο ευρύ κοινό να απολαμβάνει την ελευθερία της αυτοκίνησης, αποτελώντας τον εκπρόσωπο της βασικής φιλοσοφίας της Fiat που εκφράζεται μέχρι σήμερα από την παρούσα γκάμα της μάρκας.


 

Τελευταία ενημέρωση: Τετάρτη, 25 Μαρτίου 2020, 12:27