Πλησιάζει η ώρα του απόλυτου hypercar των 2.000 ίππων

Πρώτη καταχώρηση: Παρασκευή, 27 Δεκεμβρίου 2019, 08:05
Πλησιάζει η ώρα του απόλυτου hypercar των 2.000 ίππων

Του Λουκά Παπαλάμπρου 

Με αμείωτη ένταση συνεχίζονται οι δοκιμές του πανίσχυρου ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου της Lotus. Η εκπληκτική Evija βρίσκεται στη δεύτερη φάση της εξέλιξης, με τους δοκιμαστές να γράφουν ατελείωτους γύρους στην πίστα του Hethel.

Το αυτοκίνητο που απεικονίζεται στις φωτογραφίες είναι ένα από τα τρία πρωτότυπα που χρησιμοποιούνται στα test. Φυσικά, το αμάξωμα είναι πλήρως καμουφλαρισμένο, ενώ όπως αποκάλυψε ο Gavan Kershaw, ανώτερο στέλεχος της εταιρείας και δοκιμαστής, στο όχημα που χρησιμοποιούν δεν υπάρχουν ηλεκτρονικά συστήματα, ούτε torque vectoring.

Στόχος τους είναι να αξιολογήσουν το πλαίσιο, την ανάρτηση και τα υπόλοιπα μηχανικά μέρη χωρίς την παρουσία των βοηθητικών συστημάτων.

Έτσι, θα μπορέσουν να διαπιστώσουν πως συμπεριφέρεται πραγματικά το αυτοκίνητο στον δρόμο, να αξιοποιήσουν τα βασικά στοιχεία και να αντιληφθούν τις δυνατότητές του.

«Αυτό που θέλουμε να πετύχουμε είναι η δημιουργία ενός ολοκληρωμένου hypercar το οποίο θα κινείται με την ίδια άνεση στα 50 και στα 320 χλμ./ώρα. Ξέρουμε ότι η ροπή είναι τεράστια, αλλά οι οδηγοί τη χρειάζονται μόνο όταν βυθίζουν το πόδι στο γκάζι. Οπότε πρέπει να βρεθεί η ιδανική ισορροπία. Δουλεύουμε σε όλα τα κομμάτια. Κάθε φορά κάνουμε και από ένα βήμα. Είναι συναρπαστικό πόσο μπορεί να εξελιχθεί ένα αυτοκίνητο», δήλωσε μεταξύ άλλων ο Gavan Kershaw.

Θυμίζουμε πως η Evija θα παραχθεί σε μόλις 130 μονάδες, με την τιμή εκκίνησης να ορίζεται στο 1,9 εκατομμύριο ευρώ.

Το ηλεκτρικό σύνολο του ισχυρότερου αυτοκινήτου παραγωγής στον κόσμο αποδίδει 2.000 ίππους και 1.700 Nm ροπής, με τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση να επιτυγχάνονται σε λιγότερα από 3 δευτερόλεπτα και τα 0-300 σε περίπου 9΄΄.

Για να επιταχύνει από τα 100 στα 200 χλμ./ώρα δεν χρειάζονται παραπάνω από 2,9 δεύτερα, με οδηγό και συνοδηγό να βρίσκονται κολλημένοι με τη πλάτη στα καθίσματα μέχρι τα 320 χλμ./ώρα, οπότε και η βελόνα του κοντέρ τερματίζει ηλεκτρονικά.

Διαβάστε επίσης: Το τετράτροχο θαύμα των Βρετανών

 

Τελευταία ενημέρωση: Παρασκευή, 27 Δεκεμβρίου 2019, 08:05