Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος

To 2021 αναμένεται να λανσαριστεί στην αγορά το ολοκαίνουριο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της βαυαρικής φίρμας. Η iX ανήκει στην κατηγορία των Sports Activity Vehicle (SAV) και περιγράφεται ως το πιο προηγμένο τεχνολογικά όχημα της BMW.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι μηχανικοί της γερμανικής εταιρείας πραγματοποιούν αυτή την περίοδο τις τελικές χειμερινές δοκιμές του οχήματος. Τα τεστ γίνονται στο βόρειο άκρο της σκανδιναβικής χερσονήσου, κάτω από ακραίες καιρικές συνθήκες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πρόκειται για ένα απαιτητικό πρόγραμμα ρυθμίσεων για συστήματα κίνησης και ανάρτησης, τη λειτουργία των ηλεκτροκινητήρων, το σύστημα τετρακίνησης, την τεχνολογία φόρτισης, τη διαχείριση της θερμότητας και τις μπαταρίες υψηλής τάσης.

Στους ερημικούς δρόμους της Φινλανδικής Λαπωνίας και στο Βόρειο Ακρωτήριο, που βρίσκεται στη βόρεια ακτή του νησιού Mageroya στη Νορβηγία (γνωστό και ως Nordkapp), τόσο η 5η γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive όσο και τα συστήματα των αναρτήσεων θα πρέπει να αποδείξουν τη λειτουργικότητα και την αξιοπιστία τους σε εξαιρετικά απαιτητικές οδικές και καιρικές συνθήκες.

Στην πορεία, οι μηχανικοί αξιολογούν την αλληλεπίδραση μεταξύ των συστημάτων κίνησης και ανάρτησης σε οδικές επιφάνειες με χαμηλό συντελεστή τριβής. Ολισθηρά εδάφη, παγωμένοι δρόμοι και παγωμένες επιφάνειες ειδικά προετοιμασμένα για δοκιμαστική οδήγηση στην εσχατιά του Αρκτικού Κύκλου προσφέρουν τις ιδανικές θερμοκρασίες για τον ακριβή συντονισμό της τεχνολογίας των ηλεκτροκινητήρων, του συστήματος ηλεκτρικής τετρακίνησης και των συστημάτων ελέγχου ανάρτησης μέχρι τα όρια της διαμήκους και πλευρικής δυναμικής του οχήματος.

Η BMW iX είναι το πρώτο μοντέλο που βασίζεται σε μία νέα, αρθρωτή και επεκτεινόμενη, μελλοντική αρχιτεκτονική του BMW Group. Δύο ηλεκτροκινητήρες αποδίδουν συνολική ισχύ μεγαλύτερη των 370 kW/500 hp, σύμφωνα με τους τρέχοντες υπολογισμούς.

Αναπόσπαστο τμήμα της δοκιμασίας αντοχής στο Βόρειο Ακρωτήριο είναι και οι τελικές ρυθμίσεις του συστήματος τετρακίνησης xDrive και της συνεχούς προσαρμογής κλίσεων ξεχωριστά για κάθε άξονα ανάρτησης. Στόχος είναι να επιτευχθεί μία εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας, κάτω από 21 kWh ανά 100 km στον κύκλο δοκιμών WLTP και αυτονομία μεγαλύτερη των 600 χλμ., τιμές πρωτοφανείς για την κατηγορία.
 
Διαβάστε επίσης: Το νέο ηλεκτρικό SAV της BMW ονομάζεται iX

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης