Πού είναι ο οδηγός;

Πού είναι ο οδηγός;

Με το μέλλον της αυτοκίνησης να βρίσκεται πλέον όλο και πιο κοντά στα αυτόνομα οχήματα, πέρα από το επίπεδο εξέλιξής τους, βασικό ερώτημα παραμένει το πώς τα αυτοκίνητα θα επικοινωνούν με τους πεζούς, τους ποδηλάτες και τους υπόλοιπους χρήστες των δρόμων, για να δηλώσουν, παραδείγματος χάριν, την πρόθεσή τους να δώσουν προτεραιότητα ή να ξεκινήσουν.

Διερευνώντας πιθανές λύσεις, η Ford επινόησε με τη συμβολή της διεθνούς πανεπιστημιακής κοινότητας μία γλώσσα οπτικών σημάτων βασισμένη σε χρώματα, την οποία και δοκίμασε σε πραγματικές συνθήκες. Για τις ανάγκες των δοκιμών αυτών, η εταιρεία διαμόρφωσε ένα Transit Connect, «έκρυψε» μέσα του έναν οδηγό, τοποθέτησε μία φωτεινή μπάρα στην οροφή με διάφορα χρώματα και μελέτησε τις αντιδράσεις των περαστικών.

Στόχος της ομάδας της Ford και των επιστημόνων ήταν να καταγράψουν τις αντιδράσεις των περαστικών την ώρα που ποικίλα οπτικά σήματα σε λευκό, πορφυρό ή γαλάζιο χρώμα εμφανίζονταν σε μία φωτεινή μπάρα στην οροφή του αυτοκινήτου, υποδηλώνοντας τις προθέσεις του.

Σύμφωνα με το πόρισμα της έρευνας, το 60% των ανθρώπων που συμμετείχαν και συνάντησαν το Transit Connect στον δρόμο πίστεψε ότι επρόκειτο για αυτόνομο όχημα. Από τις αντιδράσεις 1.600 επιπλέον ατόμων αποδείχτηκε ότι το γαλάζιο χρώμα ήταν πιο ευδιάκριτο από το λευκό και συγχεόταν λιγότερο με το κόκκινο απ’ ό,τι το πορφυρό, συγκεντρώνοντας έτσι τις περισσότερες προτιμήσεις. Παρατηρήθηκε, επίσης, ότι οι περαστικοί έδειξαν μεγάλη αποδοχή και εμπιστοσύνη στα οπτικά σήματα, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί μία βάση ώστε να εξελιχθεί και να τελειοποιηθεί μία κοινώς αποδεκτή οπτική γλώσσα.


Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος


Τελευταία ενημέρωση: Πέμπτη, 7 Φεβρουαρίου 2019, 13:05