Οι Ιάπωνες ανέπτυξαν μία πρωτοποριακή τεχνική χρησιμοποίησης των ρομπότ, προκειμένου να μπορούν να κατασκευάζουν εξαρτήματα για παλαιότερα μοντέλα των οποίων η παραγωγή έχει σταματήσει.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η τεχνική αυτή περιλαμβάνει δύο συγχρονισμένα ρομπότ που λειτουργούν από αντίθετες πλευρές σε ένα χαλύβδινο φύλλο, χρησιμοποιώντας εργαλεία διαμαντιού για τη σταδιακή διαμόρφωση του χάλυβα.

Χάρη στην ευέλικτη παραγωγή, τους μικρούς χρόνους παράδοσης και το ελάχιστο δυνατό κόστος, η νέα τεχνική θα μπορούσε να καταστήσει εμπορικά βιώσιμη την παραγωγή και πώληση μιας μεγάλης γκάμας ανταλλακτικών, σε μικρούς όγκους, για αυτοκίνητα που η Nissan δεν κατασκευάζει πλέον. Μέχρι πρότινος, αυτό δεν ήταν εφικτό λόγω του υψηλού κόστους και των μεγάλων χρονικών διαστημάτων για την ανάπτυξη και τη δημιουργία καλουπιών για ανταλλακτικά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Προγραμματίζοντας από την αρχή τα ρομπότ, οι Ιάπωνες κατάφεραν να τα κάνουν να λειτουργούν συγχρονισμένα και με απόλυτη ακρίβεια, εξασφαλίζοντας παράλληλα σταθερή ποιότητα. Για να το πετύχουν, βασίστηκαν κατά κύριο λόγο στη μονόπλευρη διαμόρφωση, περιορίζοντας την πολυπλοκότητα των σχημάτων που μπορούν να δημιουργηθούν.

Αυτό έγινε δυνατό χάρη στην τεχνογνωσία των μηχανικών παραγωγής στο Κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης της Nissan, καθώς και στην εξέλιξη της τεχνολογίας των υλικών από τη Διεύθυνση Έρευνας της εταιρείας.

Η νέα τεχνική αντιπροσωπεύει τρεις σημαντικές ανακαλύψεις:

• Την ανάπτυξη προηγμένων προγραμμάτων, ικανών να ελέγχουν και τα δύο ρομπότ με υψηλό βαθμό ακρίβειας ως προς τις διαστάσεις, επιτρέποντας τον σχηματισμό λεπτομερών, κυρτών και κοίλων μορφών.

• Την εφαρμογή μιας κατοπτρικής επίστρωσης με διαμάντια στα εργαλεία, που μειώνει την τριβή, ενώ παράλληλα εξαλείφει την ανάγκη λίπανσης. Αυτό έχει πολλά οφέλη, συμπεριλαμβανομένης της συνοχής στην ποιότητα της επιφάνειας και της, χαμηλού κόστους, φιλικής προς το περιβάλλον λειτουργίας.

• Τη δημιουργία βελτιστοποιημένης λογικής ακολουθίας για τα ρομπότ, αξιοποιώντας την πλούσια τεχνογνωσία και τις τεχνικές προσομοίωσης της πρέσας, που χρησιμοποιούνται συνήθως από τις ομάδες μηχανικής παραγωγής της Nissan.

 

Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος

 

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης