Του Περικλή Χαλάτση    

Πριν από λίγα 24ωρα έφθασαν στην Ελλάδα τα δύο πρώτα  αμιγώς ηλεκτροκίνητα Mustang με τα διακριτικά Mach-E. H zougla.gr  ήταν το πρώτο site που μπήκε στον τελωνειακό χώρο στην Ελευσίνα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα δύο πρώτα αυτοκίνητα ήταν ένα κόκκινο και ένα ασημί. Μάλιστα οι άνθρωποι του τελωνείου στη μονάδα προετοιμασίας των αυτοκινήτων δεν είχαν προλάβει να βγάλουν τα πλαστικά από το ασημί Mach E και γι΄ αυτό τα βιντεοσκοπήσαμε όπως τα βρήκαμε. 

Τα αθόρυβα Μustang ανήκουν στην κατηγορία των SUV ή, αν θέλετε, στην κατηγορία ελευθέρου χρόνου. Ο σχεδιασμός τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά είναι εντυπωσιακός.

Οι πόρτες ανοίγουν πατώντας ένα κουμπί. Βέβαια, για να ανοίξει η πόρτα, ο κάτοχος του αυτοκινήτου πρέπει να έχει βάλει τον κωδικό ασφαλείας που βρίσκεται στη μεσαία κεντρική κολόνα. Μπορεί όμως να το ανοίξει από μακριά πατώντας τον κωδικό ασφαλείας από την εφαρμογή στο τηλέφωνό του. Από το τηλέφωνο μπορείς να ανοίξεις η να κλείσεις τα παράθυρα ή ακόμα και το πορτμπαγκάζ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι σχεδιαστές συνεργάστηκαν ατέλειωτες ώρες με τους μηχανικούς για να παρουσιάσουν τελικά όχι απλώς ένα καλό, αλλά ένα άριστο αυτοκίνητο. Εκεί που θα εντυπωσιαστείτε είναι στο εσωτερικό .Τα μάτια πέφτουν με τη μία στην τεράστια οθόνη του ηλεκτροκίνητου Mustang που θα γίνει σήμα κατατεθέν. Το tablet είναι κάθετο και προεξέχει από το ταμπλό.

Πλούτος και πολυτέλεια στο εσωτερικό. Τα καθίσματα ιδανικά για ταξίδι. Ο οδηγός πρέπει να έχει καλές γνώσεις από tablet για να εκμεταλλευτεί όλα όσα του προσφέρει το αυτοκίνητο. Για παράδειγμα, μπορεί να επιλέξει ένα από τα τρία προφίλ -Whisper, Active, Untamed- που ρυθμίζουν από το σύστημα διεύθυνσης μέχρι τον εσωτερικό φωτισμό.

Στην Ελλάδα θα έρθουν τέσσερις διαφορετικές εκδόσεις. Οι δύο θα είναι πισωκίνητες και οι δύο τετρακίνητες. Οι τιμές που αναρτηθήκαν στο επίσημο site της Ford είναι δελεαστικές. Φυσικά χωρίς τέλη κυκλοφορίας και χωρίς άλλους φόρους πολυτελείας. 

Όλες οι εκδόσεις που θα έρθουν στην Ελλάδα θα μπουν στο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» και οι ιδιοκτήτες θα επωφεληθούν των εκπτώσεων που έχει ανακοινώσει η ελληνική κυβέρνηση και αφορά τα αυτοκίνητα η τιμή των οποίων προ φόρων είναι κάτω από 50.000 ευρώ.

Τα δύο αυτοκίνητα που εντοπίσαμε στον τελωνειακό χώρο είναι τα καλύτερα της σειράς Mach E. Έχουν κίνηση στους τέσσερις τροχούς και αποδίδουν 351 ίππους. Είναι η μόνη έκδοση που δεν μπορεί να μπει στο ευεργετικό πρόγραμμα γιατί η τιμή του είναι πάνω από 50.000 ευρώ (προ φόρων).

Στα κλεφτά -γιατί απαγορεύεται ρητά από τον κανονισμό του τελωνείου- οδηγήσαμε για λίγο το κόκκινο αθόρυβο αλλά και πιο γρήγορο Mustang mach e.

Απίθανη επιτάχυνση και καταπληκτικά φρένα. Δεν προλάβαμε να κάνουμε και πολλά, δηλαδή να δούμε πώς στρίβει με πολλά χιλιόμετρα, πώς λειτουργούν τα αμορτισέρ αλλά και γενικότερα τα κρατήματά του στις στροφές.

Σύντομα η Ford θα κάνει μια μεγάλη παρουσίαση, οπότε τότε θα έχουμε την ευκαιρία να δούμε και να σας μεταφέρουμε πολλά ακόμα πράγματα για το αυτοκίνητο. Οι τιμές θα ξεκινούν λίγο πάνω από τις 54.000 ευρώ και αφορούν την πισωκίνητη έκδοση που αποδίδει 269 ίππους και έχει 450 χιλιόμετρα αυτονομία. Το μοντέλο αυτό με την επιδότηση θα μπορείτε να το αγοράσετε με  49.000 ευρώ.

Αυτό το mach e που φωτογραφίσαμε και βιντεοσκοπήσαμε αποδίδει 351 ίππους που στην τετρακίνητη έκδοση η τιμή του ξεπερνάει τα 67.000 ευρώ, η δε αυτονομία του είναι επίσης εντυπωσιακή αφού, σύμφωνα με την εργοστασιακή μέτρηση, φθάνει τα 540 χιλιόμετρα. Για λόγους οικονομίας στην αυτονομία ο οδηγός θα βρεθεί απέναντι στον ηλεκτρονικό κόφτη όταν αγγίξει τα 180 χιλιόμετρα. 

Μπορείτε να φθάσετε από την Αθήνα μέχρι τη Θεσσαλονίκη χωρίς να σταματήσετε. Αν όμως θέλετε να είστε σίγουρος ότι υπάρχουν αποθέματα ενέργειας, μπορείτε να κάνετε μια στάση σε ένα πρατήριο που διαθέτει φορτιστές.

Μέσα σε 10 λεπτά μπορείτε να προσθέσετε άλλα 93 χιλιόμετρα ενώ, αν δείτε την ένδειξη στις μπαταρίες σας κάτω από το 10%, τότε μέσα σε 38 λεπτά φόρτισης μπορείτε να ξαναδείτε την ένδειξη στο 80 .

Μαζί με το αυτοκίνητο θα εφοδιαστείτε τον επιτοίχιο φορτιστή με καλώδιο 7,5  μέτρων για να φορτίσετε τις μπαταρίες το βράδυ στο γκαράζ του σπιτιού σας.

Να δούμε και τους χώρους, που είναι άπλετοι. Ανοίγεις το πορτμπαγκάζ και βρίσκεις μεγάλους χώρους για τις αποσκευές. Ανοίγεις το μπροστινό καπό και εκεί μπορείς να εκμεταλλευτείς τους χώρους στους οποίους θεωρητικά στα άλλα αυτοκίνητα υπάρχουν κινητήρες.

Θα επανέλθουμε στο Mustang Mach e, που θεωρούμε ότι είναι ένα πραγματικό στολίδι. Το μόνο που του λείπει είναι αυτός ο χαρακτηριστικός ήχος που έβγαζαν οι πανίσχυροι κινητήρες που καθιέρωσαν τις Mustang στη διεθνή αγορά.

Τα πράγματα άλλαξαν και τώρα τα βλέμματα πέφτουν στις ηλεκτροκίνητες εκδόσεις.

 

 

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης