Συμβουλές οδήγησης στο χιόνι από έναν πρωταθλητή

Πρώτη καταχώρηση: Σάββατο, 11 Ιανουαρίου 2020, 13:15
Συμβουλές οδήγησης στο χιόνι από έναν πρωταθλητή

Είτε σε βροχή είτε σε χιόνι, η οδήγηση τους χειμερινούς μήνες απαιτεί πολύ μεγάλη προσοχή, καθώς μπορεί να γίνει επικίνδυνη σε θερμοκρασίες παγετού.

Ο επαγγελματίας οδηγός ράλι και παγκόσμιος πρωταθλητής του WRC2, Jan Kopecky, δίνει ορισμένες συμβουλές για το πώς οι οδηγοί μπορούν να αντιληφθούν εγκαίρως τις επικίνδυνες οδικές συνθήκες και να διατηρήσουν τον έλεγχο του οχήματός τους ακόμη και στις πιο δύσκολες καταστάσεις.

1.Το σημαντικότερο για κάθε οδηγό είναι να είναι συγκεντρωμένος στο τιμόνι, να διατηρεί ασφαλή απόσταση από τα άλλα οχήματα και σταθερή ταχύτητα. Να ενημερώνεται για την πρόγνωση του καιρού πριν αναχωρήσει, να καθαρίζει το αυτοκίνητο από το χιόνι και τον πάγο και να προσαρμόζει το στυλ οδήγησης στις συνθήκες του δρόμου. Τα ελαστικά πρέπει να είναι πάντα σε άψογη κατάσταση, με επαρκές βάθος πέλματος. Τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο πρέπει να υπάρχουν διαθέσιμες και αλυσίδες, τις οποίες πρέπει να γνωρίζει πώς να τοποθετήσει γρήγορα και με ασφάλεια.

2.Σε χαμηλές θερμοκρασίες, τα πιο σκούρα σημεία στον δρόμο είναι σημάδι ολισθηρών επιφανειών. Το αλάτι μπορεί να μετατρέψει το χιόνι σε νερό, πράγμα που αυξάνει επίσης τον κίνδυνο ολίσθησης. Η ταχύτητα του οχήματος θα πρέπει  να μειωθεί όταν η χιονόπτωση είναι συνεχής μιας και ο δρόμος μπορεί να έχει παγώσει κάτω από το χιόνι, κάτι που δεν είναι άμεσα αντιληπτό. Σε τέτοιες καταστάσεις οδηγείτε συνετά, θα πρέπει πάντα να διατηρείτε μία απόσταση αρκετών μέτρων ή τριών δευτερολέπτων από τους άλλους οδηγούς ώστε να μπορείτε να αντιδράσετε.

3. Όταν το αυτοκίνητο γλιστράει, διατηρείστε την ηρεμία σας και μην πανικοβληθείτε. Σε έναν χιονισμένο ή παγωμένο δρόμο ο οδηγός θα πρέπει να μειώσει την ταχύτητά του στο μισό, επειδή σε αυτές τις συνθήκες η απόσταση φρεναρίσματος είναι τρεις έως τέσσερις φορές μεγαλύτερη. Προσωπικά, οδηγώ σαν να έχω αυγά πάνω από τα πεντάλ. Σε αυτοκίνητα με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, ο συμπλέκτης πρέπει να πατιέται εάν το όχημα αρχίζει να σπινάρει. Αν το αυτοκίνητο γλιστράει σε μια στροφή συνήθως αρκεί να στρίψετε το τιμόνι προς την κατεύθυνση ολίσθησης για να ανακτήσετε τον έλεγχο. Όταν θέλετε να αλλάξετε λωρίδα και υπάρχει χιόνι ανάμεσα, καλύτερα να πατήσετε το συμπλέκτη και να αφήσετε το αυτοκίνητο να κινηθεί προς την άλλη λωρίδα με λίγο μεγαλύτερη ορμή.

4. Όταν οδηγείτε ένα σύγχρονο Skoda, ο έλεγχος πρόσφυσης βοηθά σε τέτοιες περιπτώσεις. Σε οχήματα με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, μπορείτε να επιλέξετε τη δεύτερη σχέση για να ξεκινήσετε και να «παίξετε» λίγο με το συμπλέκτη και το πεντάλ γκαζιού για να αποφύγετε το σπινάρισμα, ειδικά κατά την εκκίνηση.

Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος

 

 

Τελευταία ενημέρωση: Σάββατο, 11 Ιανουαρίου 2020, 13:15