Τα μισά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται παγκοσμίως παράγονται στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού, με την τάση να είναι υπέρ της και φυσικά εις βάρος της Ευρώπης και της Αμερικής. Αυτό προκύπτει από την τελευταία έκθεση του Διεθνούς Οργανισμού Κατασκευαστών Μηχανοκίνητων Οχημάτων (OICA), η οποία αναλύει τη συμπεριφορά της αυτοκινητοβιομηχανίας το 2011 αλλά και τις προοπτικές για το 2012.

Η έκθεση αποκαλύπτει ότι η παγκόσμια παραγωγή οχημάτων σημείωσε ρεκόρ το 2011 με 80,1 εκατομμύρια μονάδες, που αντιπροσωπεύει μια αύξηση 3% σε σχέση με το 2010. Για το τρέχον έτος, προβλέπεται περαιτέρω αύξηση 3%, η οποία θέτει την παγκόσμια παραγωγή στα 82,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα. Όσον αφορά στη γεωγραφική κατανομή του 2011, η περιοχή Ασίας-Ειρηνικού αντιπροσώπευε το 50,7% της παγκόσμιας παραγωγής των οχημάτων, ενώ ακολούθησαν Ευρώπη με 26,4% και Αμερική με 22,2%. Επίσης η Αφρική αντιπροσωπεύει μόλις το 0,7%.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η έκθεση τονίζει την εντυπωσιακή αλλαγή από το 1951, όταν και η παγκόσμια παραγωγή ήταν 9,4 εκατομμύρια μονάδες, με το 76,6% των οχημάτων να κατασκευάζεται στην Αμερική, το 21,6% στην Ευρώπη και μόνο το 1,8% στην Ασία-Ωκεανία. Είκοσι χρόνια αργότερα, το 1971, η παγκόσμια παραγωγή ανήλθε σε 33 εκατομμύρια οχήματα. Η Ευρώπη ήταν ο πρώτος «παραγωγός» με μερίδιο 41%, η Αμερική καταλάμβανε τη δεύτερη θέση με 39,4% και η Ασία-Ωκεανία κατείχε μερίδιο 19,6%.

Δύο δεκαετίες αργότερα, το 1991, η παραγωγή είχε φτάσει ήδη τις 49,7 εκατομμύρια μονάδες και η Ευρώπη παρέμεινε στην πρώτη θέση με 40,3%. Ακολουθούσε Ασία-Ειρηνικός με μερίδιο 33,3%, ενώ η Αμερική υποβιβάστηκε στην τρίτη θέση με 25,8%.

Επιμέλεια: Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης