Του Περικλή Χαλάτση

Τη Δευτέρα 20 Δεκεμβρίου 2021, στις 4.00 το απόγευμα, θα ανακοινωθεί σε διαδικτυακή –λόγω της έξαρσης του κορωνοϊού- εκδήλωση ποιο θα είναι το νέο Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα.
Οι δημοσιογράφοι του ειδικού τύπου, μέλη του δημοσιογραφικού θεσμού «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα», συγκεντρώθηκαν στις 13 Δεκεμβρίου 2021 στο Αυτοκινητοδρόμιο των Μεγάρων όπου εκεί οδήγησαν σε γρήγορους ρυθμούς και τα δέκα μοντέλα που είναι υποψήφια στην τελική φάση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον υπήρξε για τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, που βρίσκονται φέτος δίπλα στις προτάσεις με θερμικούς κινητήρες. Ζητούμενο, στην προκειμένη περίπτωση– πέραν των άλλων- είναι η αυτονομία. 
Άλλος τρόπος οδήγησης στην πίστα σε γρήγορους ρυθμούς με τα αυτοκίνητα που ξέρουμε με χειροκίνητο κιβώτιο, άλλος τρόπος με το αυτόματο κιβώτιο και τελείως διαφορετικός τρόπος με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που μέσα στα επόμενα χρόνια θα είναι και τα μοναδικά που θα διατίθενται στην αγορά.

Ωστόσο αυτή η εμπειρία στην πίστα των Μεγάρων που ο ιδιοκτήτης παραχώρησε ευγενικά τις εγκαταστάσεις του στα μέλη του θεσμού, ήταν μια καλή ευκαιρία για να γίνουν οι συγκρίσεις με τα αυτοκίνητα με τους θερμικούς κινητήρες και να βγουν τα συμπεράσματα για το μέλλον της αυτοκίνησης.

Οι δημοσιογράφοι του ειδικού τύπου που ψηφίζουν για την ανάδειξη του «Αυτοκινήτου του 2022» είδαν σε ένα άλλο περιβάλλον τις λεπτομέρειες κάθε αυτοκινήτου, μελέτησαν τεχνικά στοιχεία, προδιαγραφές και εξοπλισμούς και διαπίστωσαν επί τόπου τις επιδόσεις, κυρίως, με τη λογική του μέσου οδηγού.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Γιατί ας μην ξεχνάμε ότι τα αυτοκίνητα απευθύνονται σε οικογενειάρχες η σε νέους με απαιτήσεις. Θέλουν ασφάλεια, τεχνολογία, οικονομικές μετακινήσεις και όταν θα έρθει το πλήρωμα του χρόνου μια καλή τιμή μεταπώλησης. 

Στην Ελλάδα μέχρι το Νοέμβριο του 2021 είχαν εισαχθεί περισσότερα από 25 αυτοκίνητα αλλά δεν οδηγήθηκαν από τα μέλη του θεσμού, λόγο της έλλειψης από το γνωστό πρόβλημα των ημιαγωγών στις γραμμές παραγωγής.

Έτσι στην προημιτελική φάση προς ψήφιση μπήκαν 17 αυτοκίνητα. Από τα 17 μοντέλα που ήταν υποψήφια για τη δεκάδα τα εννιά ήταν πλήρως ηλεκτρικά (Audi Q4 e-tron / Sportback e-tron, BMW iX3, Fiat 500e, Ford Mustang Mach-E, Honda e, Mercedes EQA, Skoda Enyaq IV, Volkswagen ID.4, Volvo XC40 Recharge). Δύο ακόμα μοντέλα είναι διαθέσιμα και σε συμβατικές και σε πλήρως ηλεκτρική έκδοση (Citroen ë-C4 Electic & Opel Mokka e).

Οι δέκα φιναλίστ, που επελέγησαν μεταξύ των νέων μοντέλων που λανσαρίστηκαν στη χώρα μας το τελευταίο 12μηνο από τους 26 δημοσιογράφους του ειδικού τύπου – μέλη του θεσμού «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα» είναι με αλφαβητική σειρά :
•    Citroen C4 C-Cross
•    Dacia Sandero
•    Fiat 500e
•    Ford Mustang Mach-E
•    Hyundai Bayon
•    Hyundai Tucson
•    Nissan Qashqai
•    Opel Mokka
•    Renault Arkana
•    Skoda Enyaq IV

Το «Αυτοκίνητο του 2022» τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Χορηγοί του «Αυτοκινήτου του 2022» είναι το Ι.ΚΤΕΟ ΚΟΜΒΟΣ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ και το ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΙΟ ΜΕΓΑΡΩΝ. Χορηγοί επικοινωνίας είναι  περιοδικά Car and Driver και Motori.

Η ψηφοφορία δεν είναι μυστική και κάθε δημοσιογράφος φαίνεται τι βαθμούς «έδωσε» σε κάθε αυτοκίνητο. Υπομονή λίγα 24ωρα για να δούμε ποιο θα είναι το καλύτερο αυτοκίνητο για το 2022.

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης