Σύγχρονα εργοστάσια (Smart Plant) που λειτουργούν με προηγμένες τεχνολογίες παραγωγής, ψηφιακές λειτουργίες και ρομπότ που ακολουθούν τον «προϊστάμενό» τους».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στην έδρα της στο Ingolstadt, στο τμήμα Pre-Series Logistics, η γερμανική μάρκα είναι ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων που δοκιμάζει ένα νέο σύστημα μεταφοράς χωρίς οδηγούς, με οχήματα-ρομπότ που ακολουθούν τους ανθρώπους. Το «Effibot» χρησιμοποιεί αισθητήρες λέιζερ για να ανιχνεύει πού βρίσκονται τα πόδια των εργαζομένων και να τους ακολουθεί αυτόματα με χαμηλή ταχύτητα. 

Όλα γίνονται με το πάτημα ενός κουμπιού. Η αυτόνομη λειτουργία οδήγησης επιτρέπει στο «Effibot» να κινείται ανεξάρτητα με πιθανούς προηγούμενους προορισμούς. Οι εργαζόμενοι είναι ενθουσιασμένοι με το πιλοτικό έργο: έχουν έναν βοηθό συνεχώς δίπλα τους και δεν χρειάζεται πλέον να προωθούν χειροκίνητα τα καρότσια παραλαβής των παραγγελιών.

Ψηφιακοί βοηθοί όπως αυτοί είναι μόνο ένα παράδειγμα της χρήσης της έξυπνης τεχνολογίας στο τμήμα Logistics της Audi. Τα συστήματα μεταφοράς χωρίς οδηγό από την άλλη μεταφέρουν αυτόματα τα εξαρτήματα στους σταθμούς εργασίας, κατά τη διαδικασία παραγωγής ηλεκτρικών κινητήρων στο Győr της Ουγγαρίας. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Χρησιμοποιούν σαρωτές λέιζερ για να προσανατολιστούν στην αίθουσα παραγωγής και να βρουν τη βέλτιστη διαδρομή. Αυτή η εξαιρετικά ευέλικτη διαδικασία καθίσταται δυνατή με αλγόριθμους και διαδικασία μάθησης και αυτοεκπαίδευσης των ρομπότ, που ελέγχονται από ένα έξυπνο σύστημα πληροφορικής στον σταθμό ελέγχου. Αυτό επιτρέπει στο τμήμα ΙΤ να παρακολουθεί όλα τα συστήματα, τα αυτόνομα οχήματα μεταφοράς αλλά και το προϊόν σε πραγματικό χρόνο, με τις εργασίες να εκτελούνται ανεξάρτητα η μία από την άλλη. 

Στο ίδιο εργοστάσιο, η Audi υλοποίησε την ψηφιακή σήμανση ραφιών, για πρώτη φορά πέρυσι. Αυτή η νέα τεχνολογία είναι εξοπλισμένη με τις αποκαλούμενες «οθόνες με e-μελάνι», παρόμοιες με αυτές που χρησιμοποιούνται σε συσκευές ανάγνωσης e-books. Όταν τα ονόματα, οι αριθμοί ή η διάταξη των εξαρτημάτων στο ράφι αλλάζουν, οι υπεύθυνοι logistics δεν χρειάζεται πλέον να ενημερώνουν χειροκίνητα τη σήμανση.

Οι πληροφορίες εμφανίζονται άμεσα, για παράδειγμα αν ένα εξάρτημα έχει εξαντληθεί και πρόκειται να αντικατασταθεί στο ράφι από ένα τελείως διαφορετικό. Ένα άλλο πλεονέκτημα είναι ότι οι ψηφιακές οθόνες παραμένουν πάντα καθαρές, αποφεύγεται η άσκοπη χρήση χαρτιού, ενώ καταναλώνουν ελάχιστη ηλεκτρική ενέργεια, ακόμα και σε συνεχή λειτουργία. 

Το επόμενο στάδιο είναι η εφαρμογή πλήρως αυτόματων ενημερώσεων και η υιοθέτηση του συστήματος από το σύνολο των εργοστασίων της Audi. H ψηφιακή σήμανση στα ράφια είναι ένα ακόμα βήμα προς τη λειτουργία χωρίς χαρτί και το καθαρό περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Κατά τη χειρωνακτική συγκέντρωση εξαρτημάτων, οι εργαζόμενοι στα εργοστάσια της Audi χρησιμοποιούν tablets ή ψηφιακούς σαρωτές χειρός.

Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης