Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Τα ηλεκτρικά μοντέλα είναι με διαφορά η πιο πράσινη μορφή μετακίνησης. Η μηδενική παραγωγή CO2 κατά την χρήση τους είναι δεδομένη, αν και δεν ισχύει το ίδιο ακριβώς για την διαδικασία παραγωγής του ρεύματος που απαιτείται για τη λειτουργία τους (μία μεγάλη κουβέντα στην οποία θα αναφερθούμε σε ξεχωριστό άρθρο).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όμως παρά την απουσία θερμικού κινητήρα, και τα ηλεκτρικά μοντέλα μολύνουν το περιβάλλον καθώς πολλά μέρη τους αφήνουν το αποτύπωμα τους. Μερικά από αυτά είναι η σκόνη από τα τακάκια των φρένων ή τα κομμάτια από τα ελαστικά κ.α. Μάλιστα το μεγαλύτερο βάρος των EV μοντέλων, επιφορτίζει με μεγαλύτερα νούμερα τα παραπάνω στοιχεία. 

Υπάρχει λύση για τη μείωση της σωματιδιακής ρύπανσης; Όχι ακόμα, αλλά η Audi εργάζεται πάνω σε κάτι πολύ ενδιαφέρον.

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έχει αναπτύξει ένα νέο πιλοτικό έργο με τον προμηθευτή ανταλλακτικών Mann + Hummel που ουσιαστικά αποτελεί ένα νέο φίλτρο που συλλέγει σωματίδια από το περιβάλλον. Το φίλτρο λειτουργεί παρόμοια με τα σταθερά συστήματα φιλτραρίσματος αέρα για σπίτια, αν και είναι εγκατεστημένο στο μπροστινό μέρος ενός αυτοκινήτου – κάτι που σημαίνει ότι μπορεί να συλλέξει τα σωματίδια που δημιουργούνται από το ίδιο το αυτοκίνητο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το πιλοτικό αυτό έργο, το οποίο ξεκίνησε το 2020, θα διαρκέσει έως το 2024, οπότε και θα αξιολογηθούν τα αποτελέσματα. Το φίλτρο είναι τοποθετημένο στο υπάρχον πλαίσιο του οχήματος στην μπροστινή όψη μπροστά από το ψυγείο, πράγμα που σημαίνει ότι χρειάζονται ελάχιστες μόνο τροποποιήσεις στη σχεδίαση του μοντέλου. 

Το σύστημα λειτουργεί σε δύο μορφές. Αρχικά ενώ το όχημα βρίσκεται σε κίνηση, φιλτράρει παθητικά όταν ο αέρας ρέει μέσα από το σύστημα φίλτρου και συλλέγονται τα μικρότερα σωματίδια. Η δεύτερη είναι κατά τη στατική φόρτιση όπου ο ανεμιστήρας που είναι ήδη τοποθετημένος στο μπροστινό άκρο του οχήματος μεταφέρει τον ατμοσφαιρικό αέρα μέσω του φίλτρου. Η Audi εξηγεί ότι η δεύτερη λειτουργία είναι ιδανική για χρήση σε αστικές περιοχές κατά τη φόρτιση σε δημόσιους σταθμούς.

Οι αρχικές δοκιμές μέχρι στιγμής έχουν δείξει ότι το φίλτρο δεν έχει αρνητική επίδραση στον τρόπο λειτουργίας των ηλεκτρικών οχημάτων δοκιμής E-Tron μετά από περίπου 50.000 χιλιόμετρα δοκιμών αντοχής. Οι αξιολογήσεις στην πόλη της Στουτγάρδης στη Γερμανία έδειξαν επίσης ότι το δοκιμαστικό όχημα E-Tron ήταν σε θέση να φιλτράρει πλήρως τα δικά του σωματίδια.
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης