Τα σημερινά «Νέα της Πιάτσας» είναι αφιερωμένα στο ΕΚΟ ΡΑΛΛΥ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ που πριν από ένα 24ωρο έριξε αυλαία. Ήταν ένας φοβερός αγώνας τεσσάρων ημερών (συμπεριλαμβανομένης και της Πέμπτη όπου έγινε η υπερειδική στο ΟΑΚΑ), γεμάτος εκπλήξεις και ανατροπές. Ο αγώνας ήταν άριστα στημένος και πρέπει να συγχαρούμε όλους όσους εργάστηκαν για να διεξαχθεί ο μεγάλος αγώνας του WRC στη χώρα μας.
Με πέντε οδηγούς πρωταγωνιστές του WRC που μιλήσαμε μετά τον τερματισμό στο Service Park στη Λαμία μας είπαν ότι αγώνας τους άρεσε και ότι τους έκανε εντύπωση ότι ο κόσμος ήταν πειθαρχημένος.

Πολύ καλή ενημέρωση είχε και το γραφείο τύπου του μεγάλου μας αγώνα. Είχε σωστές οδηγίες για τους θεατές για το πώς θα φτάσουν στις ειδικές χωρίς να ταλαιπωρηθούν.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σε κάθε ειδική υπήρχε QR code όπου σκάναρες με το τηλέφωνο τον κωδικό και σου έβγαζε το χάρτη της διαδρομής με οδηγίες. Μπράβο τους. Πολύ καλή δουλειά.

Πριν φύγουμε από την οργάνωση έχουμε να κάνουμε μια επισήμανση που αφορά τους κυρίους με τα γιλέκα Safety. Η διευκόλυνση των δημοσιογράφων μάλλον ήταν κακή. Αν έφτανες στην ειδική 1.35 λεπτά αντί 1.30 λεπτών που επιτρεπόταν η μετακίνηση, δεν σου επέτρεπαν την είσοδο. Σωστά γιατί είχες καθυστερήσει πέντε λεπτά.
Όμως κάποιοι που βρίσκονταν στην ειδική διαδρομή ΤΑΡΖΑΝ – κάπου στο 9ο χιλιόμετρο- όταν μπήκε ένα μεγάλο αδέσποτο σκυλί στο δρόμο δεν ήξεραν τι να κάνουν. Τι γίνεται άραγε σε αυτές τις περιπτώσεις; Κανένας δεν ήξερε.

Εκείνη την ώρα έφτανε ο Neuville. Τι θα γινόταν αν είχε πέσει με το Hyundai πάνω στο σκυλί που είχε το μέγεθος λύκου. Το πλήρωμα από το Βέλγιο που ερχόταν από μια « Δεξιά Τέζα» σε «Τυφλή αριστερή Τέζα» αν έπεφτε στο σκύλο θα είχε μεγάλη ζημιά και θα κινδύνευε να βγει από το δρόμο.  Οι Βέλγοι κινδύνευαν με μια έξοδο να έχαναν τον αγώνα. Ο κριτής από τη μια πλευρά του δρόμου πέταγε πέτρες στο σκύλο και ο κριτής από την άλλη πλευρά αντί να το αφήσει να διασχίσει γρήγορα το δρόμο του χτύπαγε παλαμάκια. Για κάποια στιγμή ο σκύλος τα έχασε και έμεινε στη μέση του δρόμου. 
Ευτυχώς δεν έγινε ατύχημα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Άριστοι ήταν οι T.Neuville- M. Wydaeghe. Γρήγοροι και αλάνθαστοι. Πάντα χαμογελαστοί και πάντα φιλικοί με τους δημοσιογράφους. Απαράδεκτος ο Εσθονός O.Tanak όταν την τελευταία ημέρα του αγώνα σχολίασε την εντολή του team μάνατζερ της Hyundai. Ο πρόεδρος της εταιρίας συμφώνησε με τον team μάνατζερ στην εντολή του. 
Η εντολή που έδωσε σε Νeuiville, Tanak, Sordo  ήταν να κινηθούν αγωνιστικά χωρίς να κάνουν υπερβολές. Για να μπορέσουν στο τελείωμα του αγώνα να τερματίζουν στις τρείς πρώτες θέσεις τα τρία Hyundai .Άλλωστε οι Βέλγοι ήταν αρκετά μπροστά από τους  Εσθονούς και το αποτέλεσμα δεν μπορούσε να ανατραπεί. Ο Tanak ήταν εριστικός στις δηλώσεις του. Είπε ότι απογοητεύθηκε με την εντολή γιατί αυτός «κάνει αγώνα και όχι δημόσιες σχέσεις». Κρίμα για τον Εσθονό.

Μας λύπησαν δύο περιστατικά. Η Toyota Ελλάς είχε κάνει ολόκληρη εκστρατεία για τη περισυλλογή των σκουπιδιών από τις ειδικές διαδρομές. Η Οργανωτική επιτροπή έστελνε διαρκώς μηνύματα. Οι θεατές να μαζεύουν τα σκουπίδια τους (από φαγητά, κονσέρβες, μπουκάλια με νερό και κουτάκια από αναψυκτικά).
Η φωτογραφία είναι χαρακτηριστική. Ευτυχώς οι περισσότεροι πειθαρχησαν. Κάποιοι ακολούθησαν τις συνήθειες τους. Να μολύνουν το περιβάλλον.
Μια άλλη περίπτωση – το βίντεο έκανε το γύρο του διαδικτύου-  ήταν η περίπτωση του θεατή που επειδή τον εμπόδιζε μια ελιά έβγαλε από το φορτηγάκι του ένα αλυσοπρίονο και την έκοψε.
Ένας άλλος θεατής ήθελε να τραβήξει καλές λήψεις. Τοποθέτησε το κινητό του τηλέφωνο στην άκρη του δρόμο αλλά όταν πέρασε το πρώτο αγωνιστικό το πάτησε και το έκανε κομμάτια.
Ο Loeb εγκατέλειψε από ιμάντα στην απλή διαδρομή. Κάποιοι που είναι μέσα στα πράγματα έβγαλαν αμέσως το συμπέρασμα. Εγκατέλειψε γιατί κουράστηκε. Μα πόσο αφελείς είναι αυτοί που διέδιδαν αυτήν είδηση. Ο Loeb κύριοι δεν κουράστηκε. Ήρθε για να τρέξει και να κερδίσει. Οι μηχανικές βλάβες συνηθίζονται στους αγώνες.
Όπως συνηθίζονται και τα κλαταρισμένα ελαστικά.
Όπως συμβαίνουν και οι έξοδοι στη διάρκεια του αγώνα.

Κατά τη διάρκεια του αγώνα ένας από τους θεατές για αρκετή ώρα και ενώ περνούσαν τα αγωνιστικά έκανε διαλογισμό.
Κάποιοι άλλοι ένα η ειδική διαδρομή ήταν από πίσω τους αυτοί έστησαν τα καρεκλάκια τους και απολάμβαναν τη φύση στο βουνό.
Θα κλείσουμε με κάτι που αφορά κυρίως τα γραφεία ενοικιάσεων αυτοκινήτων. 
Δεν ξέρουμε ποια είναι τα συμβόλαια που κάνουν αλλά όσους συναντήσαμε στις «κοπάνες» που σε έβγαζαν στο μέσον μιας ειδικής διαδρομής τα κακομεταχειριστήκαν. Τα Ι.Χ αυτοκίνητα που είναι δρόμου και όχι για βουνά και κατεστραμμένους δρόμους τα ταλαιπώρησαν αφάνταστα. Τα περισσότερα Ι.Χ που είχαμε μπροστά μας τα χτύπησαν στα βράχια ενώ οι περισσότεροι «έκαψαν» τους δίσκους. Δυστυχώς αυτά τα αυτοκίνητα τις περισσότερες φορές πωλούνται σε ιδιώτες ως ελαφρώς μεταχειρισμένα. Κανένας σεβασμός. 
Αυτοί που δεν νοίκιασαν αυτοκίνητα και πήγαν να δουν αγώνα, προτίμησαν να αφήσουν στην άσφαλτο τα πανάκριβα αυτοκίνητα τους και να περπατήσουν παρά να τα καταστρέψουν.

Η Ζούγκλα κάλυψε το Εκο Ράλλυ Ακρόπολις με Citroen C3 Air Cross. Όπου υπήρχε δρόμος ακατάλληλος για Ι.Χ το σταθμεύαμε σε ασφαλές σημείο ώστε να μην ενοχλούμε και χρησιμοποιούσαμε τετρακίνητα αυτοκίνητα που κινούνται με άνεση στους κακοτράχηλους δρόμους. Το Citroen C3 Aircross είναι πολύ καλό αυτοκίνητο και στην έκδοση με τον κινητήρα1.5 BHDI που αποδίδει 110 ίππους είναι αρκετά οικονομικό στις μετακινήσεις. 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης