Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος

Τα αυτοκίνητα της ιαπωνικής φίρμας διακρίνονται για το ξεχωριστό design, την υψηλή ποιότητα κατασκευής, την αξιοπιστία και την απολαυστική οδική συμπεριφορά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

To πρώτο όχημα της Mazda ήταν ένα τρίκυκλο και παρουσιάστηκε το 1931. Απο τότε έως σήμερα, η εταιρεία είχε έναν στόχο. Να ξεπερνά τα όριά της.

Κατά τη διάρκεια όλων αυτών των δεκαετιών, η μάρκα από τη Χιροσίμα πέτυχε διάφορα ρεκόρ και σημείωσε μεγάλες επιτυχίες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Παρακάτω σας παρουσιάζουμε με χρονολογική σειρά τα πιο σημαντικά επιτεύγματά της:

1936
Η εταιρεία διοργανώνει μία περιοδεία σε ολόκληρη τη χώρα με στόχο την προώθηση των πέντε μοντέλων του Mazda-Go (type KC και DC). Ξεκινώντας από την πόλη Kagoshima στο νοτιότερο άκρο του κύριου νησιωτικού συμπλέγματος της Ιαπωνίας, η αποστολή αποδεικνύει την ανθεκτικότητα του συγκεκριμένου τρίκυκλου, σε μία διαδρομή 2.700 χιλιομέτρων μέσα από σκονισμένα, και λασπωμένα μονοπάτια, για να καταλήξει στο Τόκιο 25 ημέρες αργότερα. Η δημοσιότητα που έλαβε αυτή η περιοδεία αύξησε σημαντικά τις πωλήσεις. Το 1940 η Mazda θα παρουσίαζε και το πρώτο της πρωτότυπο επιβατικό αυτοκίνητο. Ωστόσο, ο Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος δεν επέτρεψε στο τετράθυρο αυτό σεντάν να περάσει στην παραγωγή.

1945
Η Mazda ξεκινά στη Χιροσίμα, την παραγωγή επαγγελματικών οχημάτων, τέσσερις μόλις μήνες μετά την έκρηξη της ατομικής βόμβας στην πόλη.

1960
Η φίρμα εισέρχεται στην παραγωγή επιβατικών αυτοκινήτων με το εντυπωσιακό R360 Coupé. Το γοητευτικό και ελαφρύ 2+2 coupe, την πρώτη χρονιά της κυκλοφορίας του, επιτυγχάνει ένα μερίδιο της τάξης του 65% στην αναπτυσσόμενη κατηγορία των microcars κι ένα 15% αντίστοιχα, στη συνολική αγορά αυτοκινήτων της Ιαπωνίας.

1967
Παρουσιάζεται το Mazda Cosmo / 110S,το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο με περιστροφικό κινητήρα Wankel διπλού ρότορα. Το Cosmo ήταν επίσης το πρώτο του είδους που έλαβε μέρος και ολοκλήρωσε τον μαραθώνιο αγώνα των 84 ωρών στην πίστα του Nürburgring το 1968, τερματίζοντας στην 4η θέση.

1970
Η Mazda κατασκευάζει το 100.000ο αυτοκίνητο με περιστροφικό κινητήρα, ένα νούμερο που κανένας κατασκευαστής στον κόσμο δεν είχε επιτύχει μέχρι εκείνη τη στιγμή. Η βιομηχανία από τη Χιροσίμα, πούλησε σε έναν χρόνο σχεδόν 2 εκατομμύρια pickups και vans, με τον μοναδικό αυτό κινητήρα.

1973
Παρουσιάζει στην έκθεση του Τόκιο το CVS Personal Car, ένα πρωτοποριακό ηλεκτρικό και αυτόνομο minivan.

1977
Δύο Mazda 323 ταξιδεύουν επί 40 μέρες από τη Χιροσίμα στην διεθνή έκθεση της Φρανκφούρτης, καλύπτοντας μία απόσταση 15.000 χιλιομέτρων. Τα αυτοκίνητα δεν εμφάνισαν καμία βλάβη – εκτός από ορισμένα κλαταρίσματα – επιδεικνύοντας παροιμιώδη αξιοπιστία.

1978
Παρουσιάζεται το RX-7, ένα στιλάτο μικρομεσαίο και σπορ κουπέ. Ένα απολαυστικό στην οδήγηση αυτοκίνητο, που θα αναδεικνυόταν ως το πλέον δημοφιλές μοντέλο με περιστροφικό κινητήρα στην ιστορία. Πούλησε πάνω από 811.000 μονάδες, σημείωσε αναρίθμητα ρεκόρ στις πίστες και πέτυχε ρεκόρ ταχύτητας στην κατηγορία του με 296 χλμ./ώρα.

1980
Το rotary RX-7 πετυχαίνει 100 νίκες σε αγώνες του Αμερικανικού πρωταθλήματος IMSA, πολύ περισσότερες από οποιοδήποτε άλλο μοντέλο με εμβολοφόρο κινητήρα, κυριαρχώντας στην κατηγορία GTU (κάτω των 2.5λ.), καθώς και 12 συνεχόμενες νίκες στον αγώνα των 24ωρών της Daytona, από το 1982 έως το 1993. Το 1986, ένα RX-7 δεύτερης γενιάς σημειώνει νέο ρεκόρ ταχύτητας στην κατηγορία του με 383.7 χλμ./ώρα στην πίστα της Bonneville.

1989
Η Mazda παρουσιάζει το MX-5, ένα κλασικό roadster που υιοθετεί τη φιλοσοφία του Jinba Ittai, ή αλλιώς «αναβάτης και άλογο σε ένα σώμα». Το προσιτό αυτό διθέσιο γίνεται αμέσως το «χιτ» της χρονιάς, καταρρίπτοντας συνεχώς τα ρεκόρ παραγωγής και πωλήσεων, κατακτώντας εκατοντάδες διεθνή βραβεία και δημιουργώντας ένα εξαιρετικά δυναμικό κοινό φανατικών οπαδών.

1990
Σε επανάληψη του ταξιδιού του 1977, έξι Mazda (626, 323 και E2200 van) ξεκινούν από την Ιαπωνία για να φτάσουν οδικώς στα κεντρικά της Mazda Europe στο Λεβερκούζεν της Γερμανίας.

1991
Στην πλέον ιστορική στιγμή του περιστροφικού κινητήρα, το 787B κερδίζει τον περίφημο αγώνα των 24ωρών του Le Mans, αφήνοντας έκπληκτη ολόκληρη την παγκόσμια αγωνιστική κοινότητα. Η νίκη αυτή θα ήταν και η πρώτη για Ιαπωνική μάρκα, και η μοναδική για αυτοκίνητο με μη εμβολοφόρο κινητήρα.

1993
Παρουσιάζεται το Mazda Xedos 9, το μοναδικό μοντέλο παραγωγής με κινητήρα που λειτουργούσε βάσει της θεωρίας του κύκλου του Miller. Το σεντάν, διέθετε κινητήρα V6 2.3 λίτρων ο οποίος συνδύαζε τη λειτουργία της καθυστέρησης κλεισίματος της βαλβίδας εισαγωγής με έναν υπερσυμπιεστή.

1995
Ένα τροποποιημένο RX-7 τρίτης γενιάς καταρρίπτει το ρεκόρ ταχύτητας στην πίστα της Bonneville με 389 χλμ./ώρα.

2000
Το βιβλίο των Ρεκόρ Guinness ανακηρύσσει επίσημα το MX-5 ως το best-selling διθέσιο σπορ αυτοκίνητο της ιστορίας με πωλήσεις που έφταναν τις 532.000 μονάδες. Με αρκετές αναβαθμισμένες εκδόσεις από τότε, το MX-5 κατέχει τον συγκεκριμένο τίτλο μέχρι σήμερα.

2004
Τη σκυτάλη του προκατόχου του παραλαμβάνει το rotary Mazda RX-8, καταρρίπτοντας πάνω από 40 φορές το ρεκόρ ταχύτητας της FIA στην οβάλ πίστα δοκιμών υψηλών ταχυτήτων, στο Papenburg της Γερμανίας.

2011
Παρουσίαση της τεχνολογίας Skyactiv. Μία σειρά αντισυμβατικών κινητήρων, συστημάτων μετάδοσης, αμαξωμάτων και σασί, σχεδιασμένων με στόχο τη μεγιστοποίηση της αποδοτικότητας, των επιδόσεων, της ασφάλειας, και της οδηγικής απόλαυσης.

2013
Ορισμένα Mazda 3 νέας γενιάς, επαναλαμβάνουν το ταξίδι Ιαπωνία-Γερμανία μέσω Ρωσίας, Λευκορωσίας και Πολωνίας, αυτή τη φορά με τους οπαδούς, τους δημοσιογράφους, και τους bloggers να ενημερώνουν μέσω live μεταδόσεων.

2013
Η κοινότητα των φανατικών της Mazda σημειώνει ακόμα ένα ρεκόρ στο βιβλίο Guinness, με την μεγαλύτερη παρέλαση αυτοκινήτων. 683 ιδιοκτήτες του μοντέλου MX-5 έλαβαν μέρος στην εκδήλωση στο Lelystad της Ολλανδίας.

2014
Το Mazda6 αναδεικνύει τα προτερήματα των κινητήρων Skyactiv-D, συντρίβοντας το προηγούμενο ρεκόρ μέσης ωριαίας ταχύτητας σε ένα 24ωρο, με 221.1χλμ./ώρα.

2014
Οι φίλοι της Mazda καταρρίπτουν το ρεκόρ της μεγαλύτερης συγκέντρωσης αυτοκινήτων MX-5 σε μία και μοναδική εκδήλωση. 1.934 roadster από ολόκληρη την Β. Αμερική έδωσαν ραντεβού στην πίστα της μάρκας, στην πόλη Salinas της Καλιφόρνια.

2016
Ένα MX-5 τέταρτης γενιάς με τον αριθμό 1.000.000 βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου στη Ujina της Χιροσίμα. Το αυτοκίνητο με την κόκκινη υφασμάτινη οροφή ξεκίνησε μία παγκόσμια περιοδεία όπου συγκέντρωσε τις υπογραφές 200.000 περίπου, οπαδών του.

2018
Ένα ακόμη ιστορικό ορόσημο για τη μάρκα είναι η παραγωγή 50 εκατομμύριων οχημάτων από το ιαπωνικό εργοστάσιο. Επόμενος στόχος, είναι η αύξηση της ετήσιας παραγωγικής  δυνατότητας στα 2 εκατομμύρια μέχρι το 2024.

2018
Η Mazda γίνεται ο πρώτος κατασκευαστής που λαμβάνει επίσημη άδεια για δοκιμές στη Σιβηρία, διασχίζοντας την αρχαιότερη και βαθύτερη λίμνη του κόσμου (Βαϊκάλη) με ένα τετρακίνητο CX-5.

2019
Ένα MX-5 πρώτης γενιάς σπάει το ρεκόρ κίνησης σε δρόμο με τις περισσότερες στροφές σε 12 ώρες οδήγησης. Οι 2.900 στροφές που διέσχισε μέσα σε μία βροχερή νύχτα στην περιοχή Kaunertal Glacier Road στις Αυστριακές Άλπεις είναι σχεδόν διπλάσιες από την προηγούμενη επίδοση που καταγράφηκε από το Ινστιτούτο  RID Rekord της Γερμανίας.

2019
Λανσάρισμα του Skyactiv-X. Πρόκειται για τον πρώτο στον κόσμο βενζινοκινητήρα μαζικής παραγωγής που συνδυάζει τη λειτουργία ανάφλεξης με μπουζί και ανάφλεξης μέσω συμπίεσης. Το μηχανικό σύνολο επιτυγχάνει τιμές οικονομίας και ροπής αντίστοιχες ενός diesel και παράλληλα αμεσότητα και απόκριση.

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης