Στις αρχές του έτους η Saab ανακοίνωσε ότι ξεκινά και πάλι τη λειτουργία της, με τα πρώτα 9-3 Aero να βγαίνουν από τη γραμμή παραγωγής και να παραδίδονται σε επιλεγμένους εμπόρους στη Σουηδία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η εταιρεία, με τη βοήθεια της National Electric Vehicle Sweden (NEVS), που κατείχε το πλειοψηφικό πακέτο, έδειχνε να ξεπερνά τα οικονομικά προβλήματα και να μπαίνει και πάλι σε δυναμική τροχιά. Λίγους μήνες αργότερα και πιο συγκεκριμένα τον Μάιο, διακόπηκε επ΄ αόριστον η παραγωγή, λόγω καθυστερήσεων στις πληρωμές από την κινεζική εταιρεία και συνιδιοκτήτρια της Saab, Qingbo Investment Co. Ltd.

Η Saab παρά τα πολύ σοβαρά οικονομικά προβλήματα, είχε αναφέρει ότι υπάρχει plan B για να αντιμετωπιστεί η κατάσταση και να ξαναγίνει στο μέλλον μια κερδοφόρα επιχείρηση. Όπως φαίνεται, το σχέδιο της σουηδικής μάρκας προχωρά, αφού βρέθηκε τελικά επενδυτής.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πριν λίγα 24ωρα ανακοινώθηκε ότι ο επενδυτικός όμιλος NEVS, δέχθηκε να πουλήσει το πλειοψηφικό πακέτο των μετοχών του σε ένα ασιατικό όμιλο, ο οποίος είναι η Mahindra & Mahindra. Οι δύο πλευρές έχουν ήδη συμφωνήσει, με το deal να ολοκληρώνεται τον Φεβρουάριο του 2015.

Μέχρι τότε, ο μελλοντικός ιδιοκτήτης θα δίνει μηνιαίως το ποσό των 5 εκατομμυρίων στη NEVS για τα τρέχοντα έξοδα, διαβεβαιώνοντας τη Saab ότι θα επενδύσει όλα τα χρήματα στη Σουηδία.

Όσο αφορά τα οφειλόμενα στους δανειστές – αγγίζουν τα 54 εκατ. ευρώ – οι μικρότεροι θα αποζημιωθούν πλήρως, ενώ οι μεγαλύτεροι θα λάβουν ένα πόσο έπειτα από διαπραγμάτευση.

Το θέμα είναι να πραγματοποιηθούν όλα αυτά και η Saab να επιστρέψει στην αγορά, καθώς όπως έχουμε δει στο παρελθόν, η εταιρεία έχει πολλά οικονομικά προβλήματα, χρωστάει σε αρκετούς και οι επενδυτές δεν έχουν σκοπό να ρίξουν στο τραπέζι «ζεστό» χρήμα, αν δεν υπάρχει πλήρης σχεδιασμός και εγγυήσεις.

Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης