Του Λουκά Παπαλάμπρου
Το αυτοκίνητο «σύμβολο» στην κατηγορία των mini πόλης απέκτησε ανοικτή έκδοση με υφασμάτινη οροφή και είναι έτοιμο να κατακτήσει τις ευρωπαϊκές μεγαλουπόλεις, προσφέροντας μια μοναδική αίσθηση ελευθερίας.
Την άνοιξη οι πρώτες παραδόσεις
Η τρίτη γενιά του fortwo cabrio είναι ήδη διαθέσιμη προς παραγγελία στην ελληνική αγορά, με τις τιμές να ξεκινούν από 15.935 ευρώ με το όφελος της απόσυρσης, στην έκδοση με τον 1.000άρη κινητήρα των 71 ίππων, και από 17.060 ευρώ με τον 0.9 Turbo των 90 ίππων. Οι πρώτες παραδόσεις έχουν προγραμματιστεί για την άνοιξη, με τα μοτέρ να συνδυάζονται αρχικά αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων twinamic.
Σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του μοντέλου, η καινούργια διαθέτει μεγαλύτερη οροφή, κάτι που θα εκτιμήσουν οι επιβάτες. Ανοίγει και κλείνει σε 12 δευτερόλεπτα, ακόμα και όταν το αυτοκίνητο κινείται με την τελική του ταχύτητα, ενώ υπάρχει δυνατότητα λειτουργίας από απόσταση μέσω του τηλεχειριστηρίου.
Για να αναδείξουν τη διαφορετικότητα του fortwo, οι σχεδιαστές της smart δημιούργησαν ένα επιπλέον επαναστατικό σύστημα, δίνοντας τη δυνατότητα αφαίρεσης των μπαρών της οροφής και αποθήκευσής τους στις ειδικές θήκες του πορτμπαγκάζ εύκολα και γρήγορα.
Χαίρεσαι να το οδηγείς
Η καμπίνα προέρχεται αυτούσια από το κλειστό fortwo, με τους έντονους χρωματικούς συνδυασμούς, τον μεγάλο πίνακα οργάνων, τους κυκλικούς αεραγωγούς και το τιμόνι να αναδεικνύουν το μοντέρνο lifestyle. Από πλευράς τεχνολογιών, εντυπωσιάζει το πακέτο ασφάλειας με την πλειάδα συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, κάνοντας την οδήγηση πιο άνετη και απολαυστική.
Όπως κάθε αυθεντικό smart, έτσι και αυτό, είναι ιδανικό για κίνηση στα μεγάλα αστικά κέντρα, με τις συμπαγείς διαστάσεις και τον μικρό κύκλο στροφής του τιμονιού να προσφέρουν ασυναγώνιστη ευελιξία. Το fortwo cabrio κινείται με στιλ στα στενά σοκάκια και παρκάρει πιο γρήγορα από οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο κυκλοφορεί στους δρόμους.
Οι κινητήρες «ταιριάζουν γάντι», με τον 0.9 Turbo να έχει αισθητά καλύτερες επιδόσεις από τον ατμοσφαιρικό 1.0 λίτρου και να είναι πιο σπιρτόζικος σε όλες τις συνθήκες.
Παράλληλα, η μέση κατανάλωση καυσίμου είναι στα ίδια επίπεδα, όπως και οι εκπομπές ρύπων. Επίσης, αξίζει να γίνει ειδική αναφορά στο κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο -επιτέλους- λειτουργεί εξαιρετικά, είναι άμεσο και δεν κομπιάζει στις αλλαγές των σχέσεων, όπως αυτά των προκατόχων.