Του Λουκά Παπαλάμπρου

Τα σύγχρονα αυτοκίνητα διαθέτουν πλειάδα συστημάτων και τεχνολογιών που ανιχνεύουν και επενεργούν ανάλογα τις συνθήκες. Κάθε λειτουργία ενεργοποιείται σε κλάσματα του δευτερολέπτου, όπως ακριβώς κάνει το ανθρώπινο σώμα έπειτα από την εντολή που δίνει ο εγκέφαλος.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το SUV της Seat, διαθέτει στο αμάξωμα περισσότερα από 1.350 καλώδια συνολικού μήκους 2,2 χιλιομέτρων – όσο δηλαδή το μήκος ενός αεροδιαδρόμου – και βάρους 40 κιλών. Το πολύπλοκο αυτό σύμπλεγμα καλωδίων αποτελεί το νευρικό και κυκλοφορικό σύστημα του οχήματος.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι συνδυασμοί καλωδίωσης ξεπερνούν τις 12.000, αριθμός που αναμένεται να αυξηθεί στο άμεσο μέλλον, λόγω της ηλεκτροκίνησης και των πρωτοποριακών συστημάτων αυτόνομης οδήγησης και υποβοήθησης του οδηγού.

Το ηλεκτρικό δίκτυο του Ateca αποτελείται από 30 διαφορετικά κυκλώματα, εξασφαλίζοντας την εύρυθμη λειτουργία όλων των αισθητήρων και των λειτουργιών των συστημάτων. Το μεγαλύτερο μέρος της καλωδίωσης είναι συγκεντρωμένο περιμετρικά του πίνακα οργάνων, όπου περισσότερα από 200 καλώδια σχηματίζουν νήματα πάχους 4 εκατοστών.

Για να τοποθετήσουν τα καλώδια, να καθορίσουν την κατανομή της ισχύος, τη μετάδοση δεδομένων μεταξύ των μονάδων ελέγχου και των αισθητήρων και να βεβαιωθούν ότι το ηλεκτρικό σύστημα του Ateca είναι έτοιμο για χρήση, μία ομάδα 20 εξειδικευμένων μηχανικών εργάστηκε επί τρία συνεχόμενα χρόνια.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης